  • 1. Data: 2009-01-22 10:51:53
    Temat: Kupno sprowadzonego auta od handlarza
    Od: Daniel <d...@o...pl>

    Witam,

    Chce kupic sprowadzone auto od handlarza. On zobowiazuje sie zalatwic
    wszystkie formalnosci w urzedach, itp. W tym czasie ja chce auto wziac
    do zrobienia.
    Jak sie zabezpieczyc w takim przypadku, tzn. teraz place za auto
    powiedzmy 80% - spisujemy umowe (jaka?), a po zalatwieniu wszystkich
    formalnosci przez handlarza regulujemy pozostale naleznosci. W tym
    czasie jednak posiadam tylko auto bez zadnych dokumentow (karty pojazdu,
    wyrejestr. za granica, umowy kup-sprz. za granica, itp).
    Jak moge zostac ewent. oszukany przez handlarza i jak sie przed tym
    zabezpieczyc. Czy w ogole wchodzic w takie kombinacje?

    pozdrawiam

    Daniel

  • 2. Data: 2009-01-22 11:16:41
    Temat: Re: Kupno sprowadzonego auta od handlarza
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Daniel wrote:

> [...]
    > Jak moge zostac ewent. oszukany przez handlarza i jak sie przed tym
    > zabezpieczyc. Czy w ogole wchodzic w takie kombinacje?

    Zadatkuj kwotę np.na wymagane opłaty,poczekaj na pełną dokumentację i
    dopiero go zacznij naprawiać.Napiszcie umowę przedwstępną w której
    określicie warunki dostawy i zapłaty po spełnieniu określonych warunków i
    po sprawie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-22 11:59:53
    Od: Daniel <d...@o...pl>

> [...]
    > dopiero go zacznij naprawiać.Napiszcie umowę przedwstępną w której
    > określicie warunki dostawy i zapłaty po spełnieniu określonych warunków i

    czyli nie brac teraz, tylko poczekac az beda wszystkie dokumenty i
    dopiero wtedy oficjalnie kupic?

    pozdrawiam

    Daniel

  • 4. Data: 2009-01-22 12:08:03
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Daniel pisze:
    > czyli nie brac teraz, tylko poczekac az beda wszystkie dokumenty i
    > dopiero wtedy oficjalnie kupic?

    A lubisz kupować kota w worku?

  • 5. Data: 2009-01-22 13:34:12
    Od: "Kriso" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Daniel" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak moge zostac ewent. oszukany przez handlarza i jak sie przed tym
    > zabezpieczyc. Czy w ogole wchodzic w takie kombinacje?

    Uwazaj na takie numery. Czytalem na innej grupie ze gosc zostal z samym
    samochodem, dokumentow sie juz nie doczekal.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-01-22 13:43:43
    Od: "Damian / EXCAR group" <....@e...pl>

    Użytkownik "Daniel"
    > Chce kupic sprowadzone auto od handlarza. On zobowiazuje sie zalatwic
    > wszystkie formalnosci w urzedach, itp. W tym czasie ja chce auto wziac do
    > zrobienia.
    Kupuj dopiero gdy beda wszystkie dokumenty i auto. Wczesniej mozesz wplacic
    zaliczke na poczet wykonania wszystkich oplat (najlepiej wlasnie w wysokosci
    oplat).

  • 7. Data: 2009-01-22 13:45:51
    Od: Daniel <d...@o...pl>

    > Uwazaj na takie numery. Czytalem na innej grupie ze gosc zostal z samym
    > samochodem, dokumentow sie juz nie doczekal.

    no wlasnie, tak teoretyzujac - co wtedy?

    pozdrawiam

    Daniel

  • 8. Data: 2009-01-22 14:24:58
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Daniel wrote:

    > no wlasnie, tak teoretyzujac - co wtedy?

    Wtedy masz co na części sprzedawać lub na złom oddać ;-)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-01-22 14:53:13
    Od: Daniel <d...@o...pl>

    > Kupuj dopiero gdy beda wszystkie dokumenty i auto. Wczesniej mozesz wplacic
    > zaliczke na poczet wykonania wszystkich oplat (najlepiej wlasnie w wysokosci
    > oplat).

    no to troche patowa sytuacja jest. Ja chce robic auto sam, a zeby je
    dostac musza byc papiery. On chce robic papiery sam, a zeby je zrobic
    musi byc auto zrobione - pierwszy przeglad w kraju.
    czy sie myle?

    pozdrawiam

    Daniel

  • 10. Data: 2009-01-22 16:05:14
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Daniel wrote:

> [...]
    > dostac musza byc papiery. On chce robic papiery sam, a zeby je zrobic
    > musi byc auto zrobione - pierwszy przeglad w kraju.

    Jeżeli chodzi o zgłoszenie do akcyzy(tak wnioskuje z tego co napisałeś) to
    jest wymagany przegląd,ale nie kojarze dokładnie, czy przypadkiem nie ma
    możliwości opisania w dokumentach celnych,że auto jest np.rozbite jakieś
    może foty zrobić(wtedy może ten przegląd byście ominęli-proponuje zadzwonić
    do celnego i się podpytać).Ewentualnie naprawdę dobrą umowę napisać
    przedwstępną.