  • 1. Data: 2005-03-14 09:33:54
    Temat: Kupno pierwszego mieszkania - czy są jakieś ulgi
    Od: emesz <m...@i...pl>

    Witam
    Mam pytanie jak w temacie, czy przy kupnie pierwszego mieszkania
    przysługują jakieś ulgi (od podatku cywilno-prawnego, od opłat sądowych
    itp).

  • 2. Data: 2005-03-14 12:08:15
    Od: "Mariusz B." <u...@d...com.pl>

    Co to znaczy pierwszego ??
    Powiesz notariuszowi że to jest pierwsze i wystarczy?
    Nie ma takiej mozliwości, każdy wpis w sądzie i taksa notarialna wymaga
    opłaty.
    Można jedynie cwaniakować w NIEKTÓRYCH przypadkach. Jeśli rodzice darują Ci
    część majątku to zgodnie z art. 16 ust o posid trzeba spełniać pięć punktów
    łącznie aby nie zapłacić tego podaku. Te punky to m.in. lokal max 110 mkw,
    brak prawa do innego mieszkania, zamieszkanie w lokalu przez co najmniej 5
    lat itd,itp.

    Mariusz

  • 3. Data: 2005-03-14 14:04:20
    Od: "tmk" <t...@p...onet.pl>

    z art. 16 ust o posid trzeba spełniać pięć punktów

    A gdzie mogę znalezc tę ustawę i pod jaką nazwą ewentulnie szukac
    TMK

  • 4. Data: 2005-03-14 18:26:55
    Od: Łukasz <"[no]salc[spam]"@[no]pac[spam].pl>

    tmk napisał(a):
    > z art. 16 ust o posid trzeba spełniać pięć punktów
    >
    > A gdzie mogę znalezc tę ustawę i pod jaką nazwą ewentulnie szukac
    > TMK

    Ustawa o podatku od spadkow i darowizn

    http://isip.sejm.gov.pl

    pozdrawiam