eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKtórzy nauczyciele mają OBOWIĄZEK "ateizacji" rodziców dzieci chodzących w szkole na religię? :-) › Którzy nauczyciele mają OBOWIĄZEK "ateizacji" rodziców dzieci chodzących w szkole na religię? :-)
  • Data: 2020-12-05 17:17:14
    Temat: Którzy nauczyciele mają OBOWIĄZEK "ateizacji" rodziców dzieci chodzących w szkole na religię? :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    https://wiadomosci.wp.pl/katecheta-straszyl-rodzicow
    -sadem-bozym-religia-jest-najwazniejszym-przedmiotem
    -6582961182243456a
> [...]
    > szkoły. Potwierdzono, że w sposób nieuprawniony skorzystał ze szkolnego
    > e-dziennika. W liście do rodziców napisał, że "religia jest
    > najważniejszym przedmiotem szkolnym".
    > [...]
    > W tej sprawie zabrała głos Kuria Metropolitarna w Szczecinie. Według jej
    > przedstawicieli list do rodziców nie był złamaniem zasad
    > etycznych. Uznano, że ksiądz jako członek grona pedagogicznego miał
    > prawo skorzystać z elektronicznego dziennika. Natomiast sam list był
    > formą ewangelizacji, do której kapłani są powołani i zobowiązani.

    Mi taka "prawna" interpretacja kurii niespecjalnie przeszkadza przy
    podejściu "Wzajemności zasada najświętszą jest". Zaś dusza prawnika
    powinna radować się myślą o szkołach w których nauczane jest kilka
    różnych religii. Należy walczyć o zwiększanie popytu na usługi prawne!
    ;-)

    --
    A. Filip