  • 321. Data: 2013-07-11 13:31:42
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Co ciekawsze, w archiwach newsów gdzieś powinien leżeć opis,
    > że np. kontrolerzy skarbowi którzy kiedyś pracowali w przedsiębiorstwach
    > umieją wykazać się realnym podejściem i szukaniem dziur tam gdzie
    > one są, a nie wyłącznie "błędów papierkowych".
    > Widać coś w tym by było.

    By daleko nie szukać - kolega prawnik opowiadał mi, jak to na pewnej
    jego sprawie (niedawnej) sędzia był szczerze zdziwiony, że istnieją
    serwisy do poszukiwania pracy typu pracuj.pl, gdzie można zostawić CV
    itd. itp.

    --
    Liwiusz

  • 322. Data: 2013-07-11 13:32:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Właśnie wytłumaczyłeś, dlaczego hiki nie ma zamiaru za darmo szukać
    > tego całującego rękę za gruz.
    > Z tego samego powodu co Ty nie chcesz podać cen :D

    Tylko ja sobie znalazłem odpowiedź w pół minuty... od niego domagam się
    opłaty, żeby wyleczyć go z tego durnego stuporu ;)

  • 323. Data: 2013-07-11 13:38:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013, Grzegorz Staniak wrote:

    > Wybierz sobie dowolną definicję "dobrego" mającą sens w ekonomii.

    Ale ten problem wykłada się na indywidualizacji oczekiwań.
    Nawet jak chodzi tylko o wymienione w dyskusji ziemniaki.

    > Może być np. "optymalna alokacja zasobów".

    Problem sprowadzi się do przemycenia do takiego samego zdania
    "ile osób potrzebnych jest do prowadzenia dokumentacji
    250-osobowego zakładu" przez jedną stronę dyskusji tezy,
    że chodzi o wykwalifikowanych księgowych, kadrowców itp, a przez
    drugą - wykwalifikowanych hutników :>
    (no co, bezrobocie jest, zatrudnić trzeba)

    Weźmy śmieci.
    Jeśli w poprzednich warunkach komuś wadziło że po kilku
    dniach śmieci śmierdzą, *na ogół* mógł sobie załatwić odbiór
    dwa razy z tygodniu. Tylko część zainteresowanych mogła
    mieć problem, że w okolicy tylko jedna firma śmieciowa
    (jak było kilka, to nic nie wadziło dawać raz u jednych
    raz u drugich), dojazd daleko i nie opłaca się zabierać
    jednego kubła.
    A jak godził się na "taniej", to miał wersję dwutygodniową.

    Po przejęciu "zadania" przez gminę nie ma wyboru.

    pzdr, Gotfryd

  • 324. Data: 2013-07-11 13:53:00
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-11 11:33, Liwiusz pisze:

    > Tutaj też zadziała (uwaga, trudne słowo) rynek - wraz ze zwiększaniem
    > się liczby żebraków, ich zarobki maleją.

    Dziwne, że wraz ze zwiększaniem się liczby urzędników ich zarobki nie
    maleją ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 325. Data: 2013-07-11 13:54:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 13:53, sqlwiel pisze:

    > Dziwne, że wraz ze zwiększaniem się liczby urzędników ich zarobki nie
    > maleją ;)

    Bo tam nie działa rynek. Niemniej jednak wraz ze wzrostem podatków
    maleje grupa osób je płacących.

    --
    Liwiusz

  • 326. Data: 2013-07-11 13:55:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 13:38:17 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > A jak godził się na "taniej", to miał wersję dwutygodniową.
    > Po przejęciu "zadania" przez gminę nie ma wyboru.

    Gdzie znalazłeś zakaz zamówienie dodatkowego odbioru?

  • 327. Data: 2013-07-11 13:57:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 13:55, Kris pisze:

    > Gdzie znalazłeś zakaz zamówienie dodatkowego odbioru?

    Chętnych będzie na tyle mało (logiczne), że jak będą oferty, to będą drogie.

    I pojawi się system znany np. z leczenia, albo szkół "zobaczcie jak
    prywatne szkoły/leczenie są drogie, gdyby nie wasze ukochane państwo, to
    byście zdychali pod płotem, nie umiejąc czytać".

    --
    Liwiusz

  • 328. Data: 2013-07-11 14:17:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 13:57:46 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Ch�tnych b�dzie na tyle ma�o (logiczne), �e jak b�d� oferty, to
    >b�d� drogie.
    Bzdura. Firma która wywozi smieci nazwijmy to "na zlecenie" gminy zapewne chętnie
    zrobi odpłatnie dodatkowy wywóz.
    Przeciez w sumie dla mnie jako mieszkańca niewiele się zmieniło a to co się zmieniło
    to w moim przypadku na lepsze:
    Przed 1 lipca:
    1. za wywóz każdego pojemnika worka itp smieci niesortowanych opłata
    2. Za wywóz kazdego pojemnika z platykiem, szkłem itp opłata- chyba że sam wywoziłem
    do tzw dzwonów, wtedy brak opłaty
    3. Za wywóz gruzu opłata- chyba że znalazłem kogoś kto potrzebował i odbierał za
    darmo
    4. za wywóz zuzytego sprzętu opłata- chyba ze sam zawiozłem do punktu odbioru takich
    odpadów
    5. za wywóz wielkogabarytowych opłata- chyba że czekałem na termin bezpłatnego
    odbioru(dwa razy w roku)
    Po 1 lipca
    Pkt 1 i Pkt 2- bez limitu odbieraja odemnie w ramach zryczałtowanej opłaty- taniej
    jak do tej pory.
    Pkt 3 bez zmian
    Pkt 4 i 5- bez zmian, równiez wyznaczone sa terminy wywozu takich odpadów, jak komus
    nie odpowiadaja te terminy to moze sam dostarczyc w dowolnym terminie w wyznaczone
    miejsce(przyjma nieodpłatnie), ew zlecic płatny wywóz wg pottrzeb

    Dla mnie od 1 lipca jest i taniej i wygodniej więc wybaczcie ale narzekac nie
    zamierzam.

    > I pojawi siďż˝ system znany np. z leczenia, albo szkďż˝ "zobaczcie jak
    > prywatne szko�y/leczenie s� drogie, gdyby nie wasze ukochane pa�stwo, >to
    by�cie zdychali pod p�otem, nie umiej�c czyta�".

    Czy prywatne szkoły sa drogie to kwestia dyskusyjna. To samo prywatne leczenie w
    podstawowym zakresie- nie pisze tu o jakiś bardzo specjalistycznych zabiegach.

  • 329. Data: 2013-07-11 14:21:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 14:17, Kris pisze:
    >b�d� drogie.
    > Bzdura. Firma która wywozi smieci nazwijmy to "na zlecenie" gminy zapewne chętnie
    zrobi odpłatnie dodatkowy wywóz.

    Zrobi, ale nie za tę samą cenę, bo będzie musiała specjalnie do ciebie i
    kilku innych osób jechać przez pół miasta.

    Poza tym nie wiadomo, czy nawet tak chętnie. Są monopolistą, mają ciepły
    kontrakt, po co mają się jeszcze użerać z detalem?

    > Dla mnie od 1 lipca jest i taniej i wygodniej więc wybaczcie ale narzekac nie
    zamierzam.

    Czy chleb lub żonę też państwo ma ci wybierać "bo taniej"?

    --
    Liwiusz

  • 330. Data: 2013-07-11 14:24:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 14:17:51 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Pkt 1 i Pkt 2- bez limitu odbieraja odemnie w ramach zryczałtowanej opłaty- >taniej
    jak do tej pory.

    Jedynie do czego bym mógł się przyczepić to to że niesortowane odbieraja dwa razy w
    miesiacu a sortowane raz w miesiącu. U mnie pojemnik na niesortowane starcza
    spokojnie na miesiąc a za to plastyków i szkieł gabarytowo jest więcej i wygodniej
    byłoby zeby to odbierali co dwa tygodnie. Ale to w sumie mały problem zamiast worków
    kupie sobie pojemnik 220 litrów na plastyki i na miesiąc starczy