  • 151. Data: 2013-07-09 13:20:36
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.07.2013 13:06, Maruda pisze:

    > Jeśli ktokolwiek sądził, że będzie inaczej, to jest albo dzieckiem, albo
    > durniem nienauczalnym.

    A jak w innych gminach JEST inaczej i nowy system działa i jest tańszy,
    to należy to zignorować jako niezgodne z powyższą teorią? ;->

  • 152. Data: 2013-07-09 13:25:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-09 13:20, Andrzej Lawa pisze:

    > A jak w innych gminach JEST inaczej i nowy system działa i jest tańszy,
    > to należy to zignorować jako niezgodne z powyższą teorią? ;->

    Czy jest tańszy, to się dopiero okaże, czy te "tanie" gminy nie zapłacą
    za śmieci więcej.

    Poza tym to żaden argument. Jestem pewien, że gdyby państwo zaopatrywało
    hurtowo obywateli w ziemniaki, to kupowałoby je o wiele taniej, niż sam
    obywatel.

    Z czego nikt normalny na umyśle nie może wyciągać wniosku, że to byłby
    dobry system.

    --
    Liwiusz

  • 153. Data: 2013-07-09 13:35:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.07.2013 13:25, Liwiusz pisze:

    > Czy jest tańszy, to się dopiero okaże, czy te "tanie" gminy nie zapłacą
    > za śmieci więcej.

    Ummm... Ceny były ustalone w przetargach.

    > Poza tym to żaden argument. Jestem pewien, że gdyby państwo zaopatrywało
    > hurtowo obywateli w ziemniaki, to kupowałoby je o wiele taniej, niż sam
    > obywatel.

    Taniej dla obywatela? Bo o tym pisałem ;)

    > Z czego nikt normalny na umyśle nie może wyciągać wniosku, że to byłby
    > dobry system.

    A czemu nie?

    Gmina kupuje hurtowo ziemniaki i sprzedaje po możliwie niskiej cenie
    mieszkańcom.

    System przecież działa - w formie dyskontów i innym "wielkich sklepów"
    spożywczych, które jednak muszą jeszcze zarobić.

    Fakt, splajtowałyby te dyskonty, bo zostałyby wyeliminowane jako
    pośrednik. Ale czy to źle?

  • 154. Data: 2013-07-09 13:47:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-09 13:35, Andrzej Lawa pisze:

    > Ummm... Ceny były ustalone w przetargach.

    > Taniej dla obywatela? Bo o tym pisałem ;)

    No taniej.

    > A czemu nie?
    >
    > Gmina kupuje hurtowo ziemniaki i sprzedaje po możliwie niskiej cenie
    > mieszkańcom.

    Bo gmina nie jest od zajmowania się handlem ziemniakami.

> [...]
    > spożywczych, które jednak muszą jeszcze zarobić.
    >
    > Fakt, splajtowałyby te dyskonty, bo zostałyby wyeliminowane jako

    Źle. W PRL państwo zajmowało się handlem i handlu nie było.

    --
    Liwiusz

  • 155. Data: 2013-07-09 13:57:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.07.2013 13:47, Liwiusz pisze:

    > Bo gmina nie jest od zajmowania się handlem ziemniakami.

    Tylko to jest argument ideologiczny, a nie merytoryczny.

    > Źle. W PRL państwo zajmowało się handlem i handlu nie było.

    OK, jaką widzisz różnicę pomiędzy prywatną firmą kupującą hurtowo,
    doliczającą koszta i narzucającą swoją marżę od gminą kupująca hurtowo,
    doliczającą koszta i tylko nie narzucającą swojej marży?

    Proszę bez ideologii - tylko teoretyzujemy.

    Będzie gorzej dla dostawców? Lepiej? Dlaczego?

    Będzie gorzej dla klientów, mimo że towar będą mieli tańszy o marżę?

    I tylko proszę nie płacz mi nad dużymi prywatnymi sklepami - jak oni nie
    płakali nad małymi prywatnymi sklepami, których sporą liczbę wykończyli.

    W końcu mamy eliminować koszta pośrednie dla konsumenta jak się tylko
    da, czyż nie? ;)

  • 156. Data: 2013-07-09 14:01:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-09 13:57, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko to jest argument ideologiczny, a nie merytoryczny.

    Bo i ideologicznie się różnimy. Przekonywać Cię dlaczego nie chcę, aby
    państwo mnie karmiło i niańczyło nie mam zamiaru.

    --
    Liwiusz

  • 157. Data: 2013-07-09 14:21:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.07.2013 14:01, Liwiusz pisze:

    > Bo i ideologicznie się różnimy. Przekonywać Cię dlaczego nie chcę, aby
    > państwo mnie karmiło i niańczyło nie mam zamiaru.

    Ale na tej samej zasadzie mógłbyś być przeciwny sklepom, których
    właścicielem jest gej czy Murzyn.

    Jeśli nie masz merytorycznych argumentów, to walkowerem przegrywasz
    dyskusję ;)

  • 158. Data: 2013-07-09 14:24:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-09 14:21, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale na tej samej zasadzie mógłbyś być przeciwny sklepom, których
    > właścicielem jest gej czy Murzyn.

    Mogę być przeciwny, ale to moja prywatna sprawa.

    > Jeśli nie masz merytorycznych argumentów, to walkowerem przegrywasz
    > dyskusję ;)

    Natomiast państwo siłą zabiera mi pieniądze i samo wybiera dostawcę
    ziemniaków/odbiorcę śmieci. I na to zgody być nie może.

    --
    Liwiusz

  • 159. Data: 2013-07-09 14:54:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.07.2013 14:24, Liwiusz pisze:

    > Mogę być przeciwny, ale to moja prywatna sprawa.

    Pewnie, że możesz. Możesz być nawet przeciwny noszeniu spodni przez
    kobiety. Ja tylko proszę o racjonalne, merytoryczne uzasadnienie lub
    przyznanie się do braku takowego.

    Za trudne?

    > Natomiast państwo siłą zabiera mi pieniądze i samo wybiera dostawcę
    > ziemniaków/odbiorcę śmieci. I na to zgody być nie może.

    NAWET jeśli wychodzi tak samo dobrze i taniej? (to tak dla ustalenia uwagi)

    Wypowiedź uzasadnij inaczej niż ideologicznym "bo tak".

  • 160. Data: 2013-07-09 14:58:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-09 14:54, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Za trudne?

    > NAWET jeśli wychodzi tak samo dobrze i taniej? (to tak dla ustalenia uwagi)

    Całkiem możliwe, że wyjdzie taniej, bo państwo ma przewagę
    konkurencyjną. Może ustanawiać pod siebie przepisy, może nękać
    kontrolami konkurencję itp. I właśnie z uwagi na tę nierówność w
    relacjach państwo-przedsiębiorca prywatny państwo nie może mieć
    możliwości działania tam, gdzie problem można rozwiązać prywatnymi
    inicjatywami.

    Tu chodzi o zasadę, co ci będę tłumaczył, skoro i tak nie rozumiesz.

    > Wypowiedź uzasadnij inaczej niż ideologicznym "bo tak".

    Gdybyś się mnie spytał, dlaczego nie chciałbym, aby ktoś ryćkał moją
    żonę, to też bym ci nie był w stanie podać "racjonalnych" argumentów,
    poza tymi że tak po prostu nie powinno być.

    --
    Liwiusz