  • 11. Data: 2008-03-18 14:02:48
    Temat: Re: Kto powinien zgłosic wykreslenie jednoosobowego zarzadu sp z o.o.?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 18 Mar 2008 13:16:32 +0100, Maddy napisał(a):

    > Zresztą i odwołanie starego i powołanie nowego zarządu nabiera mocy
    > prawnej dopiero po wpisaniu do KRS. To nie jest tylko "zgłoszenie" do
    > KRS. Bez zmiany wpisu odwołanie nie jest skuteczne. Tego wymaga jawność
    > obrotu gospodarczego.

    Nie, nie, nie. Już się parę osób na tym przejechało:

    http://www.skslegal.pl/media_o_nas.php?news=88

    http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/
    postanowienie;sn;izba;cywilna,ic,i,cz,17,03,5463,orz
    eczenie.html

    http://www.grupy.egospodarka.pl/Re-KRS-Zmiana-zarzad
    u,t,291202,p,1,8.html

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 12. Data: 2008-03-18 14:05:25
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 18 Mar 2008 05:34:17 -0700, rejsowy napisał(a):

    > a powiedz jeszcz czy byłaby róznica gdy prezes (ten co złożył
    > rezygnację/został odwołany) i własciciel jednoosobowej spółki to ta
    > sama osoba.
    > pytanie dotyczy skuteczności decyzji o rezygnacji jednoosobowego zarzadu
    > w takim przypadku.

    Sądzę, że w przypadku dojścia na tym tle do sporu -- na pewno tak. W
    ostateczności sąd orzekając o szkodzie wyrządzonej komuś przez tego
    leniwego ;-) wspólnika oceniłby to przez pryzmat naruszenia prawa
    podmiotowego ("był zarząd, składał się z pana A, a później pan A podał
    się do dymisji, a WZ -- znów pan A -- nie wybrał członka zarządu").

    Tak mi się wydaje. Bo czuję, że w różnych sądach może być różnie.

  • 13. Data: 2008-03-18 17:17:51
    Od: r...@g...com

    On 18 Mar, 15:05, Olgierd <n...@r...org> wrote:

> [...]
    > się do dymisji, a WZ -- znów pan A -- nie wybrał członka zarządu").
    >
    > Tak mi się wydaje. Bo czuję, że w różnych sądach może być różnie.

    Dziękuję za podbudowę aksjologiczną. W tym przypadku nie chodzi o
    jakies zarzuty kontrahenta, ale zarzuuty prokuratury wobec prezesa
    zarządu, że wyłudził ubezpieczene zdrowtne w skrócie z urzędu pracy -
    800 zł. Tyle ze działalnośc była prowadzona do 1992 roku... Oni sądzą
    że skoro w rejestrze jest prezes ( a spółka nie zostsała
    wyrejestrowana) to cały czas działa. To nic że w US powiedzieli im że
    taki podmiot nie figuruje, to nic że im powiedziałem że spółka nie
    działa od ponad 15 lat, to nic że poszukiwali na prywatnych kontach
    czy aby nie ma jakiś wypłat ze spółki i nic nie znależli, zarzuty
    postawili. Teraz widzę że do ustaleń faktycznych i prawdy materialnej
    dochodzi fakt, iż wpis do rejestru nie ma charakteru konstytutywmego i
    de facto o niczym nie przesądza. [swoją drogą gdyby przesądzał to po
    co to szukanie w US [i na prywatnych kontach śladów działaności - to
    widać bezprawne działania we swietle postawionych zarzutów, gdyz
    niczemu nie służyły skoro jeśli nic nie znaleźli to i tak postawili
    zarzut].

  • 14. Data: 2008-03-18 18:37:22
    Od: "agusiadz" <a...@o...pl>

    Sad Rejonowy moze wyznaczyc kuratora osoby prawnej i to ona dokonuje tych
    czynnosci.