  • 1. Data: 2010-06-23 08:19:10
    Temat: Kto może odebrać akt zgonu - PROBLEM
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Witam,

    Jako, że jestem na drugim końcu Polski upoważniłem zakład pogrzebowy o
    odbioru aktu zgonu członka mojej rodziny. Razem z dowodem osobistym,
    kartą informacyjną i upoważnieniem przedstawiciel ZP udał się do USC.
    Nie załatwił nic. Pani z USC powiedziała, że musi zgłsoić się ktoś z
    rodziny. Powołała się na Art. 65 ustawy o aktach stanu cywilnego.

    Czy słusznie? Czy naprawdę ZP nie może załatwić tego za mnie?

  • 2. Data: 2010-06-23 08:50:57
    Temat: Re: Kto może odebrać akt zgonu - PROBLEM
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Miecio pisze:
> [...]
    > rodziny. Powołała się na Art. 65 ustawy o aktach stanu cywilnego.
    >
    > Czy słusznie? Czy naprawdę ZP nie może załatwić tego za mnie?
    Raczej art. 83 ust. 2 tej ustawy, jeżeli już. Rozwiązaniem jest np.
    poświadczenie podpisu przez notariusza na upoważnieniu i trwa kilka
    minut. Kosztuje 20 zł netto.

  • 3. Data: 2010-06-23 09:44:27
    Od: "max" <l...@a...pl>

    Gdzie trwa to kilka minów chętnie skorzystam, bo w Rybniku poświadczenie
    podpisu notariusz robił 1,5h myslałem, że ocipieje.

  • 4. Data: 2010-06-23 09:52:36
    Od: Jan <j...@w...pl>

    max pisze:
    > Gdzie trwa to kilka minów chętnie skorzystam, bo w Rybniku poświadczenie
    > podpisu notariusz robił 1,5h myslałem, że ocipieje.

    Jak przedtem prawidłowo przygotujesz tekst, to notariusz czyta, sprawdza
    tożsamość i stempluje. To jest jedno zdanie i dane dwóch osób.

  • 5. Data: 2010-06-23 11:11:27
    Od: "max" <l...@a...pl>

    Tekst był gotowy - umowa bankowa.
    Mimo tego on pisał swoje wypociny na 2 strony A4 !!!