  • 31. Data: 2016-05-12 12:21:03
    Temat: Re: Kto bedzie góra: wyborcy czy PiS-da?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-12 11:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Program Partii programem Narodu :-)
    > Z drugiej strony - Konstytucja wyraznie pisze, ze posla nie wiaza
    > instrukcje wyborcow.

    > Myslisz, ze inny bedzie lepszy ?
    >
    > Jak wybierzesz indywidualnosci, to sie nie dogadaja i kto bedzie rzadzil ?
    > Zreszta nie wybierzesz - zawsze beda partie, beda mialy wieksza sile
    > przebicia, i one wygraja wybory.
    >
    > Partie zdelegalizowac ? Patrz pkt 1 :-)

    Nie - to, że partie będą miały najwięcej do powiedzenia, to nie jest
    problem, istotne, aby ludzie w tych partiach działali na rzecz wyborcy,
    a nie szefa partii, aby to wyborca ich rozliczał, a nie szef partii,
    wtedy inne osoby będą wystawiane do wyborów. Nie będzie systemu
    lokomotywa wyborcza + jakieś miernoty wchodzące do sejmu psim swędem...

    Postulowałbym dodatkowo zniesienie kadencyjności sejmu, sejm powinien
    mieć ciągłość, a wymieniać winno się połowę posłów co 2 lata - taki mój
    pomysł. Tak po części opisałem go:
    http://kaczus.cba.pl/index.php/kategorie/ogolne/21-f
    ilozofia-systemu.html
    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 32. Data: 2016-05-12 14:27:14
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Hmmm w takim razie z PO powinno wylecieć 90% posłów, bo w poprzednich kadencjach
    realizowali zupełni inny program niż ten na który
    > głosowali wyborcy (przynajmniej ci co ten program przeczytali), natomiast...

    No bo to oszuści i dlatego ponieśli tak wielką porażkę w ostatnich wyborach.

    > właśnie - te 90% przegłosuje, że jednak realizujemy inny program i co im panie
    zrobisz, te 10%, które będą chciały realizować
    > program, na który głosował wyborca będzie musiało wylecieć z klubu, a potem z
    parlamentu... Trochę bez sensu nie uważasz?

    > no właśnie wykazałem powyżej, że niekoniecznie...

    No jak sam szef partii okaże się oszustem, to już wyjątkowa sytuacja.
    Wtedy uczciwym wobec wyborców posłom pozostaje zmienić partię.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 33. Data: 2016-05-12 14:34:39
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    W dniu 2016-05-10 o 07:24, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    niespanie na wycieraczce prezesunia i za niewyprowadzanie kota prezesunia, tudzież za

    No zaraz!!!
    Ja biorę posłunia pod swoje skrzydełka.
    Obiecuję, że będzie realizował mój program.
    Robię plany, założenia, inwestycje a on spieprza z mojego okrętu.
    Wsiada na okręt wroga i napindala we mnie.
    I co???? może jeszcze mam mu płacić za to że mnie w dupę kopie?
    Jak jest taki mocny, że dostałby się samodzielnie do Sejmu, to niech
    startuje a nie włazi w dupę różnym partiom a potem kupczy stanowiskiem,
    najczęściej mając w głębokim "poważaniu" wyborców.
    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2016-05-12 14:55:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-12 14:34, kapitalikk pisze:

> [...]
    > Wsiada na okręt wroga i napindala we mnie.
    > I co???? może jeszcze mam mu płacić za to że mnie w dupę kopie?

    Zaraz zaraz... Ale przecież, ten poseł nie dostaje pieniędzy partyjnych,
    a pieniądze od społeczeństwa - z naszych podatków. Dodatkowo partia ma
    zwracane pieniądze za kampanie, która też pokrywana jest z naszych
    podatków, więc do jasnej anielki o jakich pieniądzach piszesz.

    > Jak jest taki mocny, że dostałby się samodzielnie do Sejmu, to niech
    > startuje a nie włazi w dupę różnym partiom a potem kupczy stanowiskiem,
    > najczęściej mając w głębokim "poważaniu" wyborców.

    No właśnie - niby konstytucja to gwarantuje, ale nie za bardzo jest to
    wykonywalne... Przy ordynacji proporcjonalnej, pojedyncza osoba ma w
    zasadzie brak możliwości startu samodzielnego (uwaga - nie dotyczy
    mniejszości narodowych).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 35. Data: 2016-05-12 15:10:56
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "kapitalikk" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Robię plany, założenia, inwestycje a on spieprza z mojego okrętu.
    > Wsiada na okręt wroga i napindala we mnie.

    No właśnie. Odnosząc się do tego porówniania do okrętów, to jak dotąd
    jest tak, że poseł jak ten marynarz zostaje za przewinienia wyrzucony
    z okrętu do wody i potem często zostaje wciągnięty na pokład okrętu wroga,
    gdzie nie dosyć, że wzmacnia jego siły, to jeszcze zna od środka dawny
    okręt i marynarzy, co chętnie wykorzysta wróg.
    Dlatego, aby zapobiec temu, trzeba takiego marynarza zaraz po wyrzuceniu
    z okrętu zatapiać...

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 36. Data: 2016-05-12 18:19:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dopiszmy więc, że zdanie prezesunia (PiS-da) / BfV (Po-laczki) jest wiążace (zgodnie
    z prawdą).

    -----

  • 37. Data: 2016-05-12 20:11:33
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

> [...]
    > zwracane pieniądze za kampanie, która też pokrywana jest z naszych
    > podatków, więc do jasnej anielki o jakich pieniądzach piszesz.
    Ten poseł jechał w kampanii wyborczej do Sejmu na pieniądzach partyjnych
    i sponsorów partii, cokolwiek by one nie znaczyły, więc teraz musi to
    odpracować. Chyba normalne?
    To taka lojalka, jak w przy umowie o pracę, jeśli pracodawca finansuje
    podniesienie kwalifikacji pracownika.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2016-05-12 20:13:07
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

> [...]
    > okręt i marynarzy, co chętnie wykorzysta wróg.
    > Dlatego, aby zapobiec temu, trzeba takiego marynarza zaraz po wyrzuceniu

    Podobno przechodzenie posłów z jednej partii do drugiej to typowo
    polskie znamię rodzącej się demokracji.
    Podobno w Niemczech przypadki przechodzenia posłów z partii do partii są
    zjawiskiem marginalnym
    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2016-05-12 20:16:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jak powstała partia liberałów w UK?

    -----

  • 40. Data: 2016-05-12 20:38:20
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    W dniu 2016-05-12 o 20:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak powstała partia liberałów w UK?
    Przepraszam, że odpowiem pytaniem na pytanie:
    Kiedy?