  • 231. Data: 2019-04-27 15:36:37
    Temat: Re: Kryptowaluta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 14:01, u2 pisze:

    > w przypadku BTC wartością "dodaną" są same BTC, które funkcjonują poza
    > uwierzytelnieniem bankowym, na tym ma niby polegać ich przewaga, ale
    > wcale nie ma pewności, że nikt nie zhakował tego systemu na swoją
    > korzyść, nikt n.p. nie gwarantuje, że raz sprzedane BTC nie można drugi
    > raz odsprzedać z zyskiem, możliwa jest bańka spekulacyjna, już obecna
    > kapitalizacja BTC wskazuje, że to jest większy przekręt od piramidki
    > Madoffa:)

    Nie wiem, na ile poważnie mam ten wywód traktować. Próbujesz mnie
    przekonać, że bogacimy się poprzez drukowanie pieniędzy?

  • 232. Data: 2019-04-27 15:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > działa w ten sposób, że tam znikąd dodatkowej wartości nie ma, więc
    > jeśli jeden zyska, to ktoś inny stracić musi.

    No to jeszcze raz zapytam - jak franek nagle w ciagu jednego dnia zyskał
    na wartosci 20% (czarny coś tam...) to jest to oszustwo czy nie?
    Bo chyba nie sadzisz ze gospodarka Szawajcarii urosła 20% w ciagu jednej
    doby?

    > W wypadku uszkodzonych pojazdów dodajesz tam jakąś pracę i stąd jest
    > zysk. To wynika z sensownych zasad.

    Czyli jezeli sprzedam drogo kupie tanio ale nic dodatkowo nie włoze to
    bedzie oszustwo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 233. Data: 2019-04-27 15:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Obawiam się że to tylko wydruk który ktoś przed akceptacją
    > i tak musi w systemie sprawdzić. Podobnie jest z biletami
    > na samolot czy autobus, wpłacasz przez sieć i dostajesz numerek.
    > I ten numerek jest poświadczeniem wpłaty do sprawdzenia w systemie.
    > Ale dla oldbojów przewidziano możliwość zrobienia wydruku
    > żeby czyli się pewniej że mają kwitek. :-)

    No i w sumie tak samo jak z banknotami...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 234. Data: 2019-04-27 15:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > A gdzie w swojej ocenie uwzględniasz "ryzyko inwestycyjne"?
    > "Mniej ale pewniej" v. "Możliwy bardzo duży zysk i duża/pełna)
    > strata"? Na ile kupionych samochodów kupią taki który dopiero na
    > drugi rzut oka da ponad 100% strat? [ceny zakupu i dojścia do tego
    > że do dupy++]

    Mnie nie pytaj, bo to nie sa moje widełki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 235. Data: 2019-04-27 16:49:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-27 o 15:59, Budzik pisze:

    > No i w sumie tak samo jak z banknotami...

    To już sklepy maja obowiązek przyjmowania tych kwitków?
    Bo jak jeszcze nie to jednak nie tak samo. :-)

    Pozdrawiam

  • 236. Data: 2019-04-27 17:09:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 13:55:46 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Może masz rację, ale napoisz skąd.

    Jak każda inna wartość. Z umowy społecznej. Że społeczna to cię przekona
    jak sobie pomyślisz jak ci będzie potrzebna waluta na bezludnej wyspie.
    Że umowa to cię przekona że ludzie nie są zmuszani by kupować rzecz
    wartościową, sami chcą i w ten sposób wyrażają swój akces do tej umowy.
    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 237. Data: 2019-04-27 18:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To już sklepy maja obowiązek przyjmowania tych kwitków?
    > Bo jak jeszcze nie to jednak nie tak samo. :-)

    Ale sklepy przyjmuja tez konkretne banknoty (które de facto mozesz
    sprawdzic pod wzgledem pochodzenia) a nie kazdy kwitek na którym jest
    napisane 10zł...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 238. Data: 2019-04-27 19:18:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 15:59, Budzik pisze:

> [...]
    > na wartosci 20% (czarny coś tam...) to jest to oszustwo czy nie?
    > Bo chyba nie sadzisz ze gospodarka Szawajcarii urosła 20% w ciagu jednej

    Ponieważ celnie zauważyłeś, że gospodarka Szwajcarii nagle o 20% nie
    skoczyła, to najpewniej jest to wynikiem przestępstwa. Niekoniecznie
    oszustwa, bo przy walutach i papierach wartościowych tego masa. Ale nie
    koniecznie musimy dojść do przyczyny.

    > Czyli jezeli sprzedam drogo kupie tanio ale nic dodatkowo nie włoze to
    > bedzie oszustwo?

    Nie zawsze, o ile ani sprzedajacego, ani kupującego nie oszulasz. Ale
    jeśli kupisz samochód powypadkowy tanio - bo powypadkowy - i ukrywając
    tę okoliczność przed kupującym sprzedaż drogo, to będzie to oszustwo.

  • 239. Data: 2019-04-27 19:44:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-27 o 18:59, Budzik pisze:

    > Ale sklepy przyjmuja tez konkretne banknoty (które de facto mozesz
    > sprawdzic pod wzgledem pochodzenia) a nie kazdy kwitek na którym jest
    > napisane 10zł...

    Przyjmują bony do przyjęcia których zobowiązuje je prawo lub
    do przyjęcia których zobowiązały się same podpisując jakieś umowy.
    Do przyjmowania wydruków z bitcoinami nie są zobowiązani.
    Więc porównywanie "każdego zwitka" z banknotami jest twoim
    kiepskim pomysłem.

    Pozdrawiam

  • 240. Data: 2019-04-27 20:12:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 13:59:28 +0200, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > na samolot czy autobus, wpłacasz przez sieć i dostajesz numerek.
    > I ten numerek jest poświadczeniem wpłaty do sprawdzenia w systemie.

    Poniekad tak dziala ten system, wiec to zaden zarzut.

    > Ale dla oldbojów przewidziano możliwość zrobienia wydruku
    > żeby czyli się pewniej że mają kwitek. :-)

    Kwitek sie tak latwo nie zepsuje, jak np twardy dysk :-)

    No i bylo jeszcze monety
    https://www.theverge.com/2013/12/13/5207256/casasciu
    s-maker-of-shiny-physical-bitcoins-shut-down-by-trea
    sury

    Tzn te monety ciagle sa na rynku ... ale na jakiej zasadzie dzialaja ?

    J.