  • 271. Data: 2010-12-12 11:39:45
    Temat: Re: Kruk nęka telefonicznie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.12.2010 20:23, kam pisze:

    > jakby sąd miał jeszcze bezpośredni dostęp do danych meldunkowych...

    Centralna Baza Adresowa przestała działać?

  • 272. Data: 2010-12-12 12:16:33
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-12-12 12:39, Andrzej Lawa pisze:
    > Centralna Baza Adresowa przestała działać?

    pod taką nazwą od dłuższego czasu
    a z bezpośredniością takiego dostępu nie najlepiej
    o czasie otrzymywania odpowiedzi lepiej nie wspominać

    KG

  • 273. Data: 2010-12-12 17:35:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > pod taką nazwą od dłuższego czasu
    > a z bezpośredniością takiego dostępu nie najlepiej
    > o czasie otrzymywania odpowiedzi lepiej nie wspominać

    Wydaje mi się, że co do zasady przy drobnej korekcie przepisów sąd mógłby
    mieć dostęp on line do bazy. Policja przecież ma w czasie rzeczywistym.
    Kwestia zmiany przepisów, ale uważam, że mogłoby to być niezłym
    rozwiązaniem. Piszesz pozew i podajesz załóżmy PESEL, albo pełne znane Ci
    dane, a sąd sam sobie sprawdza adres i wysyła powiadomienie o pozwie.
    Odcięło by się te opisywane tu w innym wątku kombinanie z uzyskiwaniem
    nakazów zapłąty na przedawnione roszczenia poprzez utrudnienie złożenia
    dłużnikowi złożenia sprzeciwu.

  • 274. Data: 2010-12-12 19:59:27
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > I dobrze, przynajmniej się sprawa wyklaruje. Dziś składałem pozew w
    > e-sądzie i miał sygnaturę ponad 600 tysięcy od początku roku. Trochę się
    > windykatorzy pobawią, aż się skończą pozwy z długami sprzed lat, z którymi
    > nie chciało się iść do normalnego sądu.

    To jeszcze mam takie pytanie. Dzisiaj przez e-sad zglosilem egzekucje
    komornicza, ale nie zaznaczylem zeby komornik ustalal z czego moze sciagac
    naleznosc tylko w dziale inne informacje wpisalem mu co ma zrobic (banki +
    CEPiK). Chyba tak moze byc, prawda? To moj pierwszy i mam nadzieje ostatni
    pozew wiec sie pytam :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 275. Data: 2010-12-13 07:37:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.12.2010 13:16, kam pisze:

    > pod taką nazwą od dłuższego czasu
    > a z bezpośredniością takiego dostępu nie najlepiej
    > o czasie otrzymywania odpowiedzi lepiej nie wspominać

    W każdym razie dla policji działa i to zdaje się on-line, więc dlaczego
    nie mogłoby i dla sądu?

  • 276. Data: 2010-12-13 09:58:43
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Do sądu przedawnienie, skany do ewentualnego KRD.

    Ale do przedawnienia i tak trzeba je trzymać. 10 lat to dużo. Nie dziwi jak
    chodzi o umowę o znacznej wartości, ale parkowanie w mieście ??? Poza tym
    KRD też przecież może wymagać dowodu a nie skanu.

  • 277. Data: 2010-12-13 10:06:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-13 10:58, niusy.pl pisze:

> [...]
    > jak chodzi o umowę o znacznej wartości, ale parkowanie w mieście ???
    > Poza tym KRD też przecież może wymagać dowodu a nie skanu.

    Myślę, że skan by mu wystarczył. Zwłaszcza, że alternatywą jest sprawa
    karna, a tam wystarczy skan, aby sprawdzić, czy taka wpłata faktycznie
    miała miejsce.

    --
    Liwiusz

  • 278. Data: 2010-12-13 10:10:57
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Przecież sami wmawiacie, że w sądzie wystarczy ksero czy podróbki
    > bilingów, żeby uprawdopodobnić dług.

    Uprawdopodobnić a nie udowodnić.

    > Chcesz teraz powiedzieć, że te same sądy zakwestionują skany dowodów
    > zapłaty? Zaskakujący relatywizm.

    Kto mówi, że sądy ? Zainteresowana strona podważy dowód w postaci skanu
    jeśli tylko będzie miała taką okazję. Problem w tym, że może jej nie mieć.

  • 279. Data: 2010-12-13 10:14:26
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Skoro środki prewencji w postaci segragatorów czy skanów Ci nie pasują,

    Ale do czego niby nie pasują ? Było o przedawnianiu zobowiązań by nie trzeba
    było zbierać papierów z całego życia.

    >to co w takim razie robisz z tą świadomością oprócz jej "mania"?

    ???

  • 280. Data: 2010-12-13 10:15:54
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net>

    > W UCZCIWYM systemie prawnym istnieje OBOWIĄZEK wręczenia pozwu Pozwanemu i
    > tyle w temacie.

    Ten amerykański wbrew pozorom ma sens