  • Data: 2003-03-13 13:15:21
    Temat: Kredyt na inną osobę (Provident)
    Od: "Sofista" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam szanownych grupowiczów - pierwszy raz jestem na grupie.
    Niestety choć jestem pierwszy raz to przychodzę z prośbą o pomoc. Ale
    może opiszę najpierw sytuację.
    Moja znajoma, pani A zdecydowała się wziąć na siebie kredyt dla pani X w
    Providencie. Pani X była pracownicą Providentu więc z formalnościami nie
    było problemu. Niestety pani X wzięła wiele takich kredytów u wielu osób i w
    pewnym momencie po prostu zbankrutowała. Efektem działania pani X było
    wzięcie przez kilkanaście osób kredytu dla niej w wyniku namowy oraz
    fikcyjne wzięcie przez kilka osób kredytu dla niej poprzez podrobienie
    podpisów i nielegalne posłużenie się numerami dowodu. Po wykryciu sprawy
    Provident skierował sprawę przeciwko osobom, które wzięły na siebie kredyt w
    wyniku namowy. W ten sposób przeciw mojej znajomej toczy się postępowanie
    karne. Domyślam się, że najprostszym rozwiązaniem sprawy byłoby spłacenie
    wierzytelności wobec Providentu i wystąpienie na drogę cywilną pani A
    przeciwko pani X. Problem polega na tym, że pani A utrzymuje się z emerytury
    i nie ma na to pieniędzy choć do spłacenia pozostało mniej niż 1000,- (część
    kredytu pani X spłaciła). I moja prośba jest następująca: czy można pani A
    jakoś pomóc, czy są jakieś szanse na przychylny wyrok, czy są jakieś
    organizacje do których można zwrócić się z prośbą o pomoc? Może szczególną
    okoliczność stanowi fakt, że pani X była pracownicą Providentu? Pani A w
    etycznym aspekcie tej sprawy nie zrobiła nic złego - zdecydowała się zrobić
    komuś zupełnie bezinteresownie przysługę. Niestety przyjdzie jej za to dość
    słono zapłacić. Wiem, że jest to właściwie klasyczna historia na
    potwierdzenie przysłowia "Naiwnych nie sieją...", ale może jest jakiś sposób
    żeby pomóc w tej sytuacji mojej znajomej.
    Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuję.

    --
    pozdrowionka
    Sofista

    /// Kto mówi - sieje, kto słucha - zbiera! /// / Pitagoras