  • 61. Data: 2021-08-05 19:22:03
    Temat: Re: Kradziez wartosci 300 zl
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Aug 2021 18:37:13 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tylko które ostatnie. Weź jakieś lusterko. Brudny paluch i dwa Twoje
    > nakładając się odciski. Potem pomyśl, który jest ostatni :-)

    Ten, ktory jest w calosci.

    > Tylko co dotykał? Jak radio, to zabrał :-)

    Dotykal na pewno cos jeszcze.
    Obsypac obficie, zobaczyc co wyglada na wyrazny odcisk, sprawdzic, czy
    nie wlasciciela lub rodziny..

    > Nie. Jest sens, bym pisał, jak się to robi? Jakbyś chciał sam to zrobić,
    > to tu masz opis:
    > https://www.osmologia.wortale.net/356-Ekspertyza-osm
    ologiczna.html

    Lepiej napisz ile bylo stwierdzonych przypadkow pomylki psa.

    A co wtedy? Policja nadal uzywa, a psa przeciez nie skazesz ...

    > No i sam sobie odpowiedziałeś na pytanie czemu nie :-)

    ale ja tego nawet nie proponowalem :-)

    > Może kilka kroków obok. Moze sądzili, że była druga osoba.

    Obu zlapali.

    > Było ich
    > zapytać. Pewnie mieli jakiś powód.

    "Bo tak sie robi" ?

    > Choćby taki, żeby podejrzany nie mataczył później.

    > Bo tego klejem się nie oblepia :-) W komorze się cjanoakryl odparowuje.
    > On osiada na elementach i wiąże się z potem i tłuszczem z paluszków. Ale
    > chodziło mi o opisanie, jak to wygląda. nie proponowałem polewania klejem.

    To ja wiem z filmow, ale ... jesli tak ladnie osiada na wszystkim,
    to jaki z tego zysk?
    Na filmie piekne odciski wychodzily i nic sie nie brudzilo :-)

    > Weź słoik i wyparz go. Na pokrzywce na jakiejś podstawce ustaw element,
    > a pod nim wylej kropelkę. Zakręć słoik, ale zrób dziurkę w denku, żeby
    > to nie wybuchło. Ustaw nad świeczką i poczekaj, jak klej odparuje.
    > Obejrzyj wynika. To taka namiastka komory.

    Mnie tam bardziej o to chodzi czy element bedzie nie do uzytku, czy
    przesadzasz ... aby odstraszyc obywatela? :-)

    > Odciąć flexem.

    No, jest to dobra rada. Jak sie obywatelowi powie, ze mu sie oske
    obetnie, to zaraz zgloszenie wycofa :-)

    > Uważać na poduszkę, by nie wybuchła. W wersji bardziej
    > przyjaznej owinąć folią

    nie zamaze odciskow?

    >i próbować odkręcić.

    Odkrecic to w miare latwo, ale potem trzeba zdjac ... a nie, chyba mam
    stare przyzwyczajenia, wyglada na to, ze obecnie latwo schodzi.

    O ten moment mi chodzi - wez tu nie zatrzyj sladow
    https://youtu.be/Dewit0rC8_M?t=261

    J.

  • 62. Data: 2021-08-05 21:17:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2021 o 19:22, J.F pisze:

    > Ten, ktory jest w calosci.

    A któryś jest w częściach? Zrobiłeś to doświadczenie?

    > Dotykal na pewno cos jeszcze. Obsypac obficie, zobaczyc co wyglada na
    > wyrazny odcisk, sprawdzic, czy nie wlasciciela lub rodziny..

    Tu się niczego nie obsypuje. Żeby stwierdzić, czy nie kogoś z rodziny,
    znajomych, pasażerów, mechaników, itd., to musisz zabezpieczyć na folię,
    a potem pobrać materiał porównawczy od tych wszystkich ludzi i odkryć
    inny. I tak nie masz pewności, czy to sprawcy, ale nadal nic z tego nien
    wyjdzie, dokąd nie masz sprawcy.

    em pies pogoni do osoby pachnacej ... samochodem?

    ologiczna.html
    > Lepiej napisz ile bylo stwierdzonych przypadkow pomylki psa.

    Psy są atestopwane co jakiś czas.

    > A co wtedy? Policja nadal uzywa, a psa przeciez nie skazesz ...

    Psa się co chwilę sprawdza na materiale niedowodowym. Jakbyś przeczytał,
    tobyś wiedział, ze sam test jest tak zrobiony, że ma ujawnić pomyłkę psa.

    > Obu zlapali.

    To trzeba stwierdzić który co robił.

    > To ja wiem z filmow, ale ... jesli tak ladnie osiada na wszystkim, to
    > jaki z tego zysk? Na filmie piekne odciski wychodzily i nic sie nie
    > brudzilo :-)

    Czyli nie ujawniono żadnych odbitek?

    > Mnie tam bardziej o to chodzi czy element bedzie nie do uzytku, czy
    > przesadzasz ... aby odstraszyc obywatela? :-)

    Jak lubisz mieć obślinioną kierownicę, to w sumie możesz jeździć. Zakazu
    nie ma.

    > No, jest to dobra rada. Jak sie obywatelowi powie, ze mu sie oske
    > obetnie, to zaraz zgloszenie wycofa :-)

    Co tu do rzeczy ma zgłoszenie? Przecież to osobna czynność. po prostu
    nie ma sensu niszczyć warteki kilkadziesiąt tysiecy samochodu, by
    znaleźć złodzieja wartego kilka stówek radia.

    > nie zamaze odciskow?

    JAk umeisz, to nie.

> [...]
    > mam stare przyzwyczajenia, wyglada na to, ze obecnie latwo schodzi.
    >
    > O ten moment mi chodzi - wez tu nie zatrzyj sladow

    Spoko.

    --
    Robert Tomasik

  • 63. Data: 2021-08-06 08:48:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I nareszcie doszliśmy do potwierdzanej codziennie konkluzji, dlaczego społeczeństwo
    ufa policji.

    -----

  • 64. Data: 2021-08-06 09:46:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.08.2021 o 08:48, ąćęłńóśźż pisze:

    > I nareszcie doszliśmy do potwierdzanej codziennie konkluzji, dlaczego
    > społeczeństwo ufa policji.

    Nie utożsamiaj idioty niepotrafiącego zrozumieć, że trzeba rozumieć co i
    po co się robi ze społeczeństwem. Celem oględzin jest zabezpieczenie
    materiału dowodowego, a nie podnoszenie zaufania społeczeństwa - w
    osobie ofiary - do Policji. Lata temu były takie statystyki, kto ile
    śladów zabezpieczył i zabezpieczano wszystko. Tylko później ktoś
    policzył statystyki i się okazało, ze spora część śladów była bez sensu.
    Dlatego od wielu już lat raczej zabezpiecza się to, co ma jakiś sens.

    Filmy bardzo zniekształcają obraz prawdziwego procesu wykrywczego.
    Policja nie łapie sprawców konkretnego przestępstwa, a sprawców
    przestępstw ogólnie. To niuans, który trzeba zrozumieć.

    --
    Robert Tomasik

  • 65. Data: 2021-08-06 10:08:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Szczęśliwie bez pomocy PL ustaliłem sprawców.
    PL by umorzyła.

    -----

  • 66. Data: 2021-08-06 16:19:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.08.2021 o 10:08, ąćęłńóśźż pisze:

    > Szczęśliwie bez pomocy PL ustaliłem sprawców.
    > PL by umorzyła.

    Być może masz rację. Ale trudno stwierdzić, skoroś nie dał szansy wykrycia.

    --
    Robert Tomasik

  • 67. Data: 2021-08-06 16:43:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Być może masz rację. Ale trudno stwierdzić, skoroś nie dał szansy wykrycia.

    Coś jakbyś twierdził, że nie że nie sprawdził czy 2+2 równa się 5. Jakby
    policzył to może by wyszło:P

    Odnoszę wrażenie, że ty jesteś kompletnie oderwany od rzeczywistości - w
    twojej być może w twojej rzeczywistości policjanci jadą na sygnale z
    technikami zabezpieczyć ślady wykroczenia. Ale w praktyce jest tak, że
    nawet jak naczelnikowi powiesili jakieś hasła na płocie, to policja
    ograniczyła się do demisji kilku naczelników pod większym naczelnikiem
    (który to w zasadzie większy naczelnik był "winien"). Także ten tego...

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2021-08-09 14:05:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Aug 2021 18:08:54 +0200, Shrek wrote:

    > Rewir.

    Jak bylo widac w linku - rewir jest podzielony na rejony.

    A czy kanciapka jest jedna na rejon czy jedna na rewir, to nie wiem
    :-)

    > I powie ci żebys zgłosił na komisariat. Bardzo użyteczne;)

    > Bardzo dobra wymówka:P

    > Jak będziesz miał sprawę do dzielnicowego, to okaże się że on w sumie
    > nie wiadomo po co jest, bo nic nie może.

    Bo on jest od pisania opinii i roznoszenia wezwan :-)

    Oraz jak widac - od realizowania planu.
    "Celem działań jest eliminacja wykroczeń, w szczególności spożywania
    alkoholu oraz zaśmiecania wskazanego terenu"

    J.

  • 69. Data: 2021-08-09 14:10:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 14:05, J.F pisze:
    > Jak bylo widac w linku - rewir jest podzielony na rejony.
    > A czy kanciapka jest jedna na rejon czy jedna na rewir, to nie wiem

    Przeważnie dzielnicowi z jednej jednostki siedzą w jednym miejscu.
    Sporadycznie są tworzone kanciapki, ale ma to małe znaczenie praktyczne,
    bo jak sie tam z dzielnicowym ni umówisz, to go tam nie zastaniesz.
    Dzielnicowi mają telefony komórkowe - służbowe. Najprościej sie z nimi
    za ich pośrednictwem kontaktować. Tu już niema większego znaczenia,
    gdzie siedzą.

    --
    Robert Tomasik

  • 70. Data: 2021-08-09 15:29:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Aug 2021 21:17:48 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > A któryś jest w częściach? Zrobiłeś to doświadczenie?

    Ten pod spodem to imo bedzie mial specyficzny kontur.

> [...]
    > znajomych, pasażerów, mechaników, itd., to musisz zabezpieczyć na folię,
    > a potem pobrać materiał porównawczy od tych wszystkich ludzi i odkryć

    No, i czy to cos przekraczajacego mozliwosci kulsonow ?

    > I tak nie masz pewności, czy to sprawcy, ale nadal nic z tego nien
    > wyjdzie, dokąd nie masz sprawcy.

    No chyba, ze juz notowany i odciski sa w bazie ...

    > Psy są atestopwane co jakiś czas.

    > Psa się co chwilę sprawdza na materiale niedowodowym. Jakbyś przeczytał,
    > tobyś wiedział, ze sam test jest tak zrobiony, że ma ujawnić pomyłkę psa.

    no popatrz pan ...
    "Ślady zapachowe wskazujące na Tomasza Komendę zostały pobrane bez
    udziału biegłego - dodali."

    Kulson nie potrafi pobierac sladow czy tak bezpieczniej, bo moze by
    trzeba ruszyc dupy i sprawdzic ilus tam skazanych na podstawie psa ...

    > To trzeba stwierdzić który co robił.

    Zlapali "na goracym uczynku" to chyba widzieli.
    No ale owszem - pewnie jeden sie wlamywal, a drugi patrzyl, patrzec
    wolno :-)

    > Czyli nie ujawniono żadnych odbitek?

    Ujawniono, ale to byl Hollywood.

    Ale zobacz to
    https://www.youtube.com/watch?v=R0e8WXkFA64

    > Jak lubisz mieć obślinioną kierownicę, to w sumie możesz jeździć. Zakazu
    > nie ma.

    Jak widac nie trzeba wycinac kierownicy, nie trzeba jej nawet zanosic
    do komory.
    I ujawnia sie odciski ciagle proszkiem, czyli kubek nijak nie jest
    "obsliniony". Zreszta na ile ja znam CA, to one dosc szybko twardna na
    wolnym powietrzu - tu ciekawe - jakas powolna odmiana, czy z tluszczem
    wolniej sie to dzieje.

    > Co tu do rzeczy ma zgłoszenie? Przecież to osobna czynność. po prostu
    > nie ma sensu niszczyć warteki kilkadziesiąt tysiecy samochodu, by
    > znaleźć złodzieja wartego kilka stówek radia.

    Ale za to potem ladnie wyglada w umorzeniu "nie przeprowadzono badania
    z uwagi na wysokie straty i brak zgody wlasciciela".
    A jak sie go odpowiednio postraszy, to wycofa zgloszenie i statystyki
    sie polepsza :-P

    > JAk umeisz, to nie.

    A policjant umie?

    > Spoko.

    Inne schodza latwiej, ale tu bez lekkiego udaru nie zejdzie.
    A sprawca pewnie w tych miejscach dotykal.

    J.