  • Data: 2015-02-07 01:57:46
    Temat: Kradzież i cofnięcie konsekwencji prawnych
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    Pewien człowiek ukradł mi weksel na okaziciela i go zrealizował.
    Postraszony przeze mnie postępowaniem karnym wyraził wolę naprawienia
    szkody. Problem w tym, że tu nie chodzi tylko o oddanie pewnych
    pieniędzy. MUSI być jeszcze w papierach (bankowych, podatkowych itp.)
    taki porządek, że to ja, a nie on, ten weksel zrealizowałem.

    Czy to się da załatwić przez postępowanie cywilne, tzn. jakaś forma
    ugody, mająca działanie wstecz na fakt realizacji weksla, czy niestety
    muszę uruchamiać postępowanie karne?

    Bo ten człowiek jest również moim wspólnikiem w innym interesie i w
    związku z tym, wcale nie jest w moim prawnym interesie, żeby on ponosił
    konsekwencje karne kradzieży. Dlatego chciałbym wiedzieć, jakie są
    możliwości cywilnoprawne.