  • 1. Data: 2005-06-02 16:47:12
    Temat: Koszty zarzadu nieruchomoscia wspolna przed uzyskaniem pozwolenia na uzytkowanie obiektu budowlanego
    Od: "gosek" <g...@n...wp.pl>

    Witam

    Mam nastepujacy problem z zarzadca swiezo wybudowanej nieruchomosci.
    Deweloper przekazal mieszkania protokolem odbioru technicznego na poczatku
    stycznia 2005, jednak nie mial jeszcze pozwolenia na uzytkowanie obiektu
    budowlanego.

    Przekazal jednoczesnie zarzadzanie nieruchomoscia zarzadcy. Deweloper
    uzyskal pozwolenie na uzytkowanie obiektu budowlanego w polowie marca, ale
    zarzadca chce obciazyc kosztami utrzymania czesci wspolnych lokatorow, mimo
    tego ze de facto w tym okresie byla to jeszcze budowa. Nie mielismy
    podpisanych aktow notarialnych, jedynie protokoly odbioru technicznego
    mieszkan.

    Zarzadca twierdzi, ze koszty utrzymania czesci wspolnych powinni pokryc
    lokatorzy od daty odbioru technicznego, bo taki termin obowiazuje go zgodnie
    z prawem. Mieszkancy jednak twierdza ze skoro budynek nie byl dopuszczony do
    uzytkowania, to za utrzymanie czesci wspolnych powinien zaplacic wlasciciel,
    czyli deweloper.

    Czy istnieje podstawa prawna postawy zarzadcy czy jest to tylko jego wymysl.

    pozdrawiam
    gosek

  • 2. Data: 2005-06-02 23:09:37
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "gosek" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    [...]

    Podstawy prawnej niestety nie potrafie Ci podac, ale logika wskazywala
    by, ze racja jest po stronie zarzadcy. W postepowaniu o uzyskanie
    pozwolenia na uzytkowanie wlasciciele w ogole nie sa strona (tylko
    deweloper), takze wtedy gdyby juz wszyscy mieli przeniesienie
    wlasnosci.

    Natomiast nie wiem, czy nie bylo by jakiejs szansy, w zwiazku z tym,
    ze nie bylo jeszcze aktow notarialnych przenoszacych wlasnosc, czyli
    ze wlascicielem byl nadal deweloper. W kazdym razie logicznie rzecz
    biorac, po podpisaniu protokolu odbioru lokalu, placic powinien ten
    kto odebral (nie musial przeciez podpisywac i odbierac).

    marekz

  • 3. Data: 2005-06-03 12:01:59
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d7o3ti$s4g$1@nemesis.news.tpi.pl>, MarekZ wrote:

    > Natomiast nie wiem, czy nie bylo by jakiejs szansy, w zwiazku z tym,
    > ze nie bylo jeszcze aktow notarialnych przenoszacych wlasnosc, czyli
    > ze wlascicielem byl nadal deweloper.

    Też nie podeprę si podstawą, ale z praktyki wiadomo, że z powodu
    różnych zawirowań akty podpisywane są nawet wiele miesięcy po
    odebraniu mieszkań, kiedy od dawna większość mieszkań jest już
    zamieszkanych i tak na zdrowy rowum to powinien chyba płacić ten, co
    korzysta, nawet jeśli nie jest jeszcze formalnie właścicielem.

    Renata