  • Data: 2005-07-27 17:55:50
    Temat: Koszty rozwodu- Dramat
    Od: "sate" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przed chwila rozmawiałem z zapłakana kobieta i zupełnie nie potrafiłem jej
    pomoc :-(.

    Przypadek jakich wiele w tym kraju. Ona, prosta uczciwa kobieta która miała
    pecha wyjść za maz za tyrana i alkoholika. Po wielu latach cierpienia
    wreszcie zdecydowała się na rozwód. I tu zaczynają się wielkie schody.

    Nie jestem prawnikiem, ale na studiach miałem podstawy tego przedmiotu. I z
    tego co pamiętam to koszty rozwodu z orzeczeniem o winie, ponosi strona winna.
    Wydawało mi się, ze w sadzie rodzinnym jest ktoś kto pomorze przejść przez te
    wszystkie formalności. No przecież nie każdego stać na prawników.
    Niestety rzeczywistość sprowadziła mnie na ziemie.

    Wspomniana wcześniej kobieta była w sadzie i powiedziano jej, ze samo
    złożenie pozwu rozwodowego kosztuje 1000 zl a o separacje 500. Jeśli nie
    wpłaci tych pieniędzy, to nikt ta sprawa się nie zajmie. Na pytanie co ma
    zrobić jeśli nie ma tych pieniędzy, usłyszała, ze oni tu tylko przyjmują
    pozwy , rozpatruje je kto inny, wiec nic nie da się zrobić.

    Czy na pewno nic się nie da zrobic ? Nie można po prostu do pozwu załączyć
    podania o zwolnienie z kosztów z powodu trudnej sytuacji materialnej? Jeśli
    tak, to do kogo napisać to podanie, jeśli nie to co powinna zrobić żeby tyle
    nie płacić?
    Gdzie może uzyskać bezpłatną pomoc prawna ? Np. w napisaniu pozwu.

    Pozdrawiam
    Sate