  • Data: 2006-12-04 12:37:53
    Temat: Koszty postepowania komorniczego - pytanie
    Od: PK <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Jakis czas temu komornik sadowy zajal mi wynagrodzenie.
    Calosc naleznosci, lacznie z kosztami procesowymi, adwokackimi itd.
    zostala z tego wynagrodzenia w ciagu kilku miesiecy splacona.
    Dzisiaj otrzymalem pismo od komornika ze pozostala mi do splacenia
    dodatkowa suma - jak rozumiem powinny to byc koszty postepowania (choc
    na pismie nie ma nic - zadnego rozliczenia, ani nie jest napisane skad
    sie wziela ta kwota). Wygrzebalem w internecie ze koszty powinny wynosic
    15% od egzekwowanej kwoty.
    Na pierwszym pismie ktore otrzymalem od komornika w czerwcu, kiedy
    rozpoczynal egzekucje, jest napisane ze koszty egzekucji wyniosą 18%.
    Jednak kwota ktora mam jeszcze zaplacic jest wyzsza zarowno od tych 15
    jak i 18%...

    I tutaj pytanie - czy komornik ma prawo pobrac oplate wieksza niz te 15%?
    I czy ma obowiazek poinformowac mnie o tym jak wyliczyl koszty?
    Czy jedyne co moge zrobic to zlozyc skarge do sadu rejonowego?

    Kontakt z tym komornikiem jest tylko listowny - telefonow nie odbiera, a
    w dodatku biuro ma poza moim miejscem zamieszkania...
    Prosze o porade.

    Pozdrawiam serdecznie
    Pawel