  • Data: 2005-04-25 19:23:20
    Temat: Koszty egzekucji komorniczej
    Od: "Michu" <mondio@!wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam taka sprawe, moze ktos bedzie w stanie podpowiedziec co dalej zrobic z
    tym fantem.

    Prowadze dzialalnosc, wierzyciel podal mnie do sadu o niezaplacone
    naleznosci. W momencie kiedy dostalem nakaz z sadu w postepowaniu
    upominawczym dlug byl juz w 70% splacony. Nie wnisoslem sprzeciwu, splacilem
    reszte zadlyzenia kwoty glownej.

    Minely 2 miesiace. Dostaje pismo od komornika- zajecie konta. 100%
    pierwotnego zadluzenia+ odsetki+koszty adwokacie itd

    Dzwonie do wierzyciela- o niczym nie wie... twierdzi, ze w jego ksiegowosci
    saldo widnieje zerowe! Dostaje nr do pani radcy dzialajacej w jego imieniu.
    Twierdzi, ze jej zleceniodawca nie poinformowal jej o tym, ze nie mam
    zadluzenia. Odwiedzam komornika pokazuje potwierdzenia zaplaty.... daje mi
    kilka dni na wyjasnienie sprawy, nie sciagajac naleznosci.

    Radca wysyla pismo do komornika o umorzenia postepowania, bo splacilem dlug.
    Wierzyciel rezygnuje z odsetek, radca rezygnuje w kosztow egzekucyjnych.
    To jest stan na dzisiaj. Tyle udalo sie zalatwic od piatku.

    Teraz pytanie...

    Kto powinien zaplacic koszty egzekucji komorniczej- 15%?
    Jezeli ja, to czy moge odwolac sie od tej decyzji, poniewaz komornik nie
    egzekwowal pieniedzy bo nie bylo zadluzenia.?
    Czy moge jakos "ukarac" pania radce prawna za nadgorliwosc i brak
    porozumienia sie ze swoim klientem?

    Dzieki
    Michu