  • 1. Data: 2005-04-25 19:23:20
    Temat: Koszty egzekucji komorniczej
    Od: "Michu" <mondio@!wp.pl>

    Witam.

    Mam taka sprawe, moze ktos bedzie w stanie podpowiedziec co dalej zrobic z
    tym fantem.

    Prowadze dzialalnosc, wierzyciel podal mnie do sadu o niezaplacone
    naleznosci. W momencie kiedy dostalem nakaz z sadu w postepowaniu
    upominawczym dlug byl juz w 70% splacony. Nie wnisoslem sprzeciwu, splacilem
    reszte zadlyzenia kwoty glownej.

    Minely 2 miesiace. Dostaje pismo od komornika- zajecie konta. 100%
    pierwotnego zadluzenia+ odsetki+koszty adwokacie itd

    Dzwonie do wierzyciela- o niczym nie wie... twierdzi, ze w jego ksiegowosci
    saldo widnieje zerowe! Dostaje nr do pani radcy dzialajacej w jego imieniu.
    Twierdzi, ze jej zleceniodawca nie poinformowal jej o tym, ze nie mam
    zadluzenia. Odwiedzam komornika pokazuje potwierdzenia zaplaty.... daje mi
    kilka dni na wyjasnienie sprawy, nie sciagajac naleznosci.

    Radca wysyla pismo do komornika o umorzenia postepowania, bo splacilem dlug.
    Wierzyciel rezygnuje z odsetek, radca rezygnuje w kosztow egzekucyjnych.
    To jest stan na dzisiaj. Tyle udalo sie zalatwic od piatku.

    Teraz pytanie...

    Kto powinien zaplacic koszty egzekucji komorniczej- 15%?
    Jezeli ja, to czy moge odwolac sie od tej decyzji, poniewaz komornik nie
    egzekwowal pieniedzy bo nie bylo zadluzenia.?
    Czy moge jakos "ukarac" pania radce prawna za nadgorliwosc i brak
    porozumienia sie ze swoim klientem?

    Dzieki
    Michu

  • 2. Data: 2005-04-25 21:22:42
    Temat: Re: Koszty egzekucji komorniczej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michu" <mondio@!wp.pl> napisał w wiadomości

    > Kto powinien zaplacic koszty egzekucji komorniczej- 15%?

    Ten, kto popełnił błąd, czyli w tym wypadku wierzyciel. Fakt, ze to nie
    on zrobił, a jego radca prawny, nic tu nie zmienia, bo radca działał w
    jego imieniu.

  • 3. Data: 2005-04-26 04:19:31
    Od: "Michu" <mondio@!wp.pl>

    > Ten, kto popełnił błąd, czyli w tym wypadku wierzyciel. Fakt, ze to nie
    > on zrobił, a jego radca prawny, nic tu nie zmienia, bo radca działał w
    > jego imieniu.

    Fajnie.
    Tylko pewnie komornik nie bedzie na tyle wyrozumialy i sciagnie ze mnie te
    15%.

    pozdrawiam
    Michu

  • 4. Data: 2005-04-26 05:29:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michu napisał(a):

    > Fajnie.
    > Tylko pewnie komornik nie bedzie na tyle wyrozumialy i sciagnie ze mnie te
    > 15%.

    Złóż skarge na czynność komornika.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2005-04-28 19:24:26
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Michu pisze:

    > Fajnie.
    > Tylko pewnie komornik nie bedzie na tyle wyrozumialy i sciagnie ze mnie te
    > 15%.

    No zaraz - pisałeś, że w momencie wszczęcia egzekucji komorniczej dług
    był spłacony? Pełnomocnik wierzyciela o tym nie wiedział i wysłał
    wniosek do komornika?

    --
    "(...) aby uzyskać pełnię wolności, ( . '">
    trzeba żyć tak, jakby twoje ciało ) L_

  • 6. Data: 2005-04-28 19:33:46
    Od: "Michu" <mondio@!wp.pl>

    > No zaraz - pisałeś, że w momencie wszczęcia egzekucji komorniczej dług
    > był spłacony? Pełnomocnik wierzyciela o tym nie wiedział i wysłał
    > wniosek do komornika?

    TAK. O to wlasnie chodzi.

    Dzisiaj dostalem 2 pisma od komornika!
    1) Postanowienie o umorzeniu postepowania egzekucyjnego w czesci naleznosci
    wierzyciela i prowadzeniu egzekucji z czesci dotyczacej kosztow
    egzekucyjnych.
    2)Ograniczenie zajecia rachunku bakowego do kwoty kosztow postepowania
    egzek.

    koszty egezucji to w tym wypadku 2500- nie malo!

    Chyba jedyne co mi pozostalalo, to wniesienie skargi na dzialanie komornika.

    Pozdr
    Michu

  • 7. Data: 2005-04-28 19:39:28
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
> [...]

    > koszty egezucji to w tym wypadku 2500- nie malo!
    >
    > Chyba jedyne co mi pozostalalo, to wniesienie skargi na dzialanie komornika.

    Skarga na czynności komornika. To wierzyciel w tym przypadku powienien
    ponieść koszty egzekucji, gdyż ona była oczywiści bezzasadna (dług nie
    istniał).

  • 8. Data: 2005-05-03 14:54:51
    Temat: Re: Koszty egzekucji komorniczej/Skarga na czynności komornika
    Od: "Michu" <mondio@!wp.pl>

    > Skarga na czynności komornika. To wierzyciel w tym przypadku powienien
    > ponieść koszty egzekucji, gdyż ona była oczywiści bezzasadna (dług nie
    > istniał).

    Czy ktos moglby mi pomoc i powiedziec, jak powinna wygladac takowa skarga?
    Czy sa specjalne druki do tego typu spraw?
    Czy wystarczy tylko jak zatytuluje pismo do sadu w ten sposob?
    Czy do takiej skargi musze dolaczyc jakies dokumenty? np KP na kwote dlugu?
    Czy musze opisac cala sytuacje?
    Czy mam napisac, ze to wierzyciel powinien poniesc koszty egzekucji??
    Jakies sugestie?

    Dzieki pzdr
    Michu

  • 9. Data: 2005-05-04 07:52:53
    Od: "Michu" <mondio@!op.pl>

> [...]
    dlugu?
    > Czy musze opisac cala sytuacje?
    > Czy mam napisac, ze to wierzyciel powinien poniesc koszty egzekucji??

    Moze jednak, ktos potrafilby doradzic?

    pzdr
    Michu