-
1. Data: 2015-09-21 19:40:19
Temat: Kosztowna "jakość Siemensa" w Warszawskim metrze przed sądem
Od: "A. Filip" <a...@b...pl>
https://news.google.com/news/story?ncl=ds9cjDVeNuVl-
jMpVK6ZpSkN4-8nM
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/problem
-metra-z-kolami-inspiro-brak-woli-wspolpracy-siemens
a-50407.html
| Autor: Witold Urbanowicz Data publikacji: 2015-09-21 11:00
| Metro Warszawskie doświadcza teraz problemu nadmiernego zużywania się kół w
| pociągach Inspiro, jak i związanego z tym zużycia infrastruktury. Niektóre koła
| zostały już przetoczone do 1/4 ich założonej żywotności. - Inspiro to
| generalnie dobry produkt, ale największy teraz problem, jakim są koła, naraża
| nas na spore koszty - mówi Marek Sokołowski, członek zarządu Metra
| ds. eksploatacji, zarzucając Siemensowi brak woli współpracy czy stosowanie
| monopolistycznych zagrywek. W najbliższy piątek w sądzie odpędzie się rozprawa
| na wniosek Siemensa o ustalenie dowodu. [...]
| Spółka podkreśla, że sytuacja nie zagraża bezpieczeństwu ani ciągłości
| przewozów. - Problemy sprowadzają się kosztów eksploatacji, które są znaczne w
| momencie, gdy pojazdy nie spełniają zapisów oferty i specyfikacji technicznej -
| mówi Sokołowski. [...]
--
A. Filip
Broń jest niebezpieczna nawet dla swojego właściciela. (Przysłowie osmańskie)
-
2. Data: 2015-09-21 20:23:07
Temat: Re: Kosztowna "jakość Siemensa" w Warszawskim metrze przed sądem
Od: masti <g...@t...hell>
A. Filip wrote:
[ciach cytat z gazety]
a ty co masz na ten temat do powiedzenia?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
3. Data: 2015-09-21 20:30:14
Temat: Re: Kosztowna "jakość Siemensa" w Warszawskim metrze przed sądem
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-09-21 20:23, masti wrote:
> A. Filip wrote:
>
> [ciach cytat z gazety]
> a ty co masz na ten temat do powiedzenia?
Ja mialbym do powiedzenia tyle, że kłopoty z kołami miały wcześniej
również Alstomy. Teoria była taka, że jak się jeżdzi kołami po szynach,
to coś się musi zużywać - i w sumie lepiej, żeby to były obręcze, bo
łatwiej je wymienić. I dlatego robili je z miększej stali niż szyny.
Dziwne, że po po akcji z Astomami jeszcze tego jasno nie ustalili z
jakiej stali mają być te nieszczęsne obręcze (chyba że to monobloki).
Shrek.
-
4. Data: 2015-09-21 20:33:00
Temat: Re: Kosztowna "jakość Siemensa" w Warszawskim metrze przed sądem
Od: u2 <u...@o...pl>
W dniu 2015-09-21 o 20:30, Shrek pisze:
> On 2015-09-21 20:23, masturbator wrote:
>> A. Filip wrote:
>>
>> [ciach cytat z gazety]
>> a ty co masz na ten temat do powiedzenia?
>
> Ja mialbym do powiedzenia tyle, że kłopoty z kołami miały wcześniej
> również Alstomy. Teoria była taka, że jak się jeżdzi kołami po szynach,
> to coś się musi zużywać - i w sumie lepiej, żeby to były obręcze, bo
> łatwiej je wymienić. I dlatego robili je z miększej stali niż szyny.
> Dziwne, że po po akcji z Astomami jeszcze tego jasno nie ustalili z
> jakiej stali mają być te nieszczęsne obręcze (chyba że to monobloki).
>
> Shrek.
>
te szrek, ale co ty z masturbatorem dyskutujesz, siemens wraz z innymi
niemieckimi firmami zostaly przylapany na gigantycznym lapowkarstwie w
Grecji, a taka malenka Polska lezy od Grecji o rzut beretem:)
--
General Skalski o zydach w UB :
"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa,
Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."
prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :
"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".
-
5. Data: 2015-09-21 20:55:14
Temat: Re: Kosztowna "jakość Siemensa" w Warszawskim metrze przed sądem
Od: "A. Filip" <a...@b...pl>
Shrek <...@w...pl> pisze:
> On 2015-09-21 20:23, masti wrote:
>> A. Filip wrote:
>>
>> [ciach cytat z gazety]
>> a ty co masz na ten temat do powiedzenia?
>
> Ja mialbym do powiedzenia tyle, że kłopoty z kołami miały wcześniej
> również Alstomy. Teoria była taka, że jak się jeżdzi kołami po
> szynach, to coś się musi zużywać - i w sumie lepiej, żeby to były
> obręcze, bo łatwiej je wymienić. I dlatego robili je z miększej stali
> niż szyny. Dziwne, że po po akcji z Astomami jeszcze tego jasno nie
> ustalili z jakiej stali mają być te nieszczęsne obręcze (chyba że to
> monobloki).
>
> Shrek.
Teraz ma to być coś innego.
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/problem
-metra-z-kolami-inspiro-brak-woli-wspolpracy-siemens
a-50407.html
| [...] Według obserwacji przewoźnika problemy wynikają z konstrukcji wózka,
| nieuwzględniającej profilu linii. Kontakt koła i szyny następuje w zdecydowanej
| większości przypadku w dwóch miejscach - powierzchni tocznej, jak i obrzeża
| koła - podczas gdy w pozostałych składach styk jest przeważnie jednopunktowy.
|
| - Fakty pozwalają nam przypuszczać, że w tym przypadku winny jest tabor. W
| zleconych przez nas badaniach jest wyraźna sugestia, że przyczyną jest
| podłużna sztywność wózka - ponad dwukrotnie większa niż w przypadku pojazdu
| Metropolis, który jest konstrukcją tego samego typu. To powoduje dwupunktową
| pracę tych pojazdów i jest *błędem projektowym*. [...]
--
A. Filip
Ci, którzy studiują księgi, nie pragną przez to uzyskać godności, lecz ich
umysł pragnie zgłębić wiedzę. (Przysłowie mandżurskie)
-
6. Data: 2015-09-22 08:30:15
Temat: Re: Kosztowna "jakość Siemensa" w Warszawskim metrze przed sądem
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-09-21 20:55, A. Filip wrote:
>> Ja mialbym do powiedzenia tyle, że kłopoty z kołami miały wcześniej
>> również Alstomy. Teoria była taka, że jak się jeżdzi kołami po
>> szynach, to coś się musi zużywać - i w sumie lepiej, żeby to były
>> obręcze, bo łatwiej je wymienić. I dlatego robili je z miększej stali
>> niż szyny. Dziwne, że po po akcji z Astomami jeszcze tego jasno nie
>> ustalili z jakiej stali mają być te nieszczęsne obręcze (chyba że to
>> monobloki).
>>
>> Shrek.
>
> Teraz ma to być coś innego.
>
> http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/problem
-metra-z-kolami-inspiro-brak-woli-wspolpracy-siemens
a-50407.html
Cholera wie o co naprawdę chodzi, bo po pierwsze "biegły" ustalił to co
zamówił zleceniodawca (czyli Metro), a po drugie nie pada tam żadne
sformułowanie z tego raportu, a barwne opisy pana z zarządu Metra (jak
piłowanie szyn pilniczkiem).
A że Siemens pewnie bez winy nie jest, to inna sprawa.
Shrek.