  • 871. Data: 2022-04-02 07:29:05
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Że np. (jeden z możiwych powodów) testują się głównie zaszczepieni. Jak
    > masz w dupie szczepienia i twierdzisz, że kowid to zwykła grypa, to bez
    > przymusu, po co miałbyś się testować? A jak się kowidem przejmujesz,
    > uważasz, że to coś poważnego, więc się szczepisz, i uważasz, że
    > lepiej wiedzieć czy się ma (np. nie chcesz zarazić innych), to się
    > przetestujesz.

    Testem z apteki i pójdziesz na L4 zamiast robić problem wszystkim dookoła.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 872. Data: 2022-04-02 08:24:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Każdy przypadek się musi kiedyś zacząć. A szczepiony, bo może to po
    > szczepione:P A tak poważnie to są jakieś dowody, że wszystkie
    > dolegiliwości świata to teraz long covid, poza notabene tytułową
    > korelacją, że ktoś kiedyś zachorował na covid?
    >
    > Moim zdaniem to jak z powodem zgonów - co prawda pierdolnął go autobus,
    > no ale test pozytywny - cowid + współtowarzyszące;)

    Tylko pewnie trochę zastanawia, że we wcześniejszych lasach autobus
    pierdolnął rocznie z 1000x, a od czasu kowida np. 100000x bo taka zdaje
    się jest skala. A i też zastanawi, że te ekstra to mieli kowida.
    Wniosek? Ci z kowidem kręcą się częściej w pobliżu zajezdni :)

    --
    Marcin

  • 873. Data: 2022-04-02 08:31:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale to tylko część dowodu na nieszkodliwość.

    No tak.

    > Być może - choć nie sądzę - tego macs nie było nawet w instrukcji. Skąd
    > łapacze mieliby o nim wiedzieć? To tak jak z badaniami nad szczepionką -
    > wiemy tyle co nam producent powiedziała - bo _musiał_. Chyba nie
    > myślisz, że fakzer zacząłby sypać na lewo i prawo niekorzystnymi dla
    > siebie faktami jeśli go do tego nie zmusisz?

    No to tylko przykład. Niechby ci łapacze mieli uprawnienia NSAB do
    audtytów w firmach :)

    > NIe kwestionuje - ale do czego zmierzasz?

    Że elektrownia to nie dokonca dobry przykład bo skala zainteresowania
    zupełnie inna.

    > Kazus wrony pokazuje, jak działa korporacyjna "należyta staranność".
    > Było ewidentne niedopatrzenie w instrukcji, ale ze wzgędu na ewentualną
    > odpowiedzialność twierdzili, że wszystko jest ok (przypomina ci cos z
    > tego wątku?;)). I szli tak mono na swoją niewinność, że nawet
    > spieprzonego manuala nie poprawili, bo to byłoby przyznanie się do winy.
    > A maxy - tylko dwa się rozbiły:P

    No ale jak się już do nich dobrali niepowiązani obserwatzorzy, to się
    skończyło wybielanie. A tu (przy szczepionkach) chyba jednak większa
    transparentność.

    > Jak chcesz mieć skuteczność przeciw zakażeniom powyżej 50%? to tak.

    Na grypę?

    > Ale mechanizm jest taki, że już raz nam prawdy nie powiedziano (nie
    > skłamano - po prostu nie powiedziano). Odbija się to gigantyczną czkawką
    > w kwestii zaufania do instytucji które się tym zajmują i nauki ogółnie -
    > bo "naukowym konsensusem i naukowcami" się podpierano w zwalczaniu
    > szurów. A okazało się że miały rację (pewnie przypadkiem, ale jednak).

    No a o efektach długofalowych co mówią?

    --
    Marcin

  • 874. Data: 2022-04-02 09:37:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko pewnie trochę zastanawia, że we wcześniejszych lasach autobus
    > pierdolnął rocznie z 1000x, a od czasu kowida np. 100000x bo taka zdaje
    > się jest skala.

    Z drugiej strony nawet przy kreatywnym wpisywaniu kowida jako przyczynę
    zgonu na zasadzie miał dodatni test to kowid, brakuje drugie tyle
    nadmiarowych zgonów. Więc sądzę, że przyczyny inne niż bezpośredni zgon
    na kowid są znacznie rozleglejsze niż sam kowid. IMHO braun miał sporo
    racji - co do winy a nie kary.

    > A i też zastanawi, że te ekstra to mieli kowida.
    > Wniosek? Ci z kowidem kręcą się częściej w pobliżu zajezdni :)

    Ja myślę, że w "grupie ryzyka" jesteś już blisko zajezni:(

    IMHO prawda leży gdzieś pośrodku między - był już słaby i kowid go dobił
    a liczeniu tylko tych co zeszli pod respiratorem (albo respiratora
    zabrakło - ale oficjanie nie brakło). Tak czy inaczej mamy drugie tyle
    nadmiarowych zgonów, gdzie nawet nie próbuje się kowida wpisać. Warte
    zastanowienia.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 875. Data: 2022-04-02 09:59:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W instrukcji dla pilotów nie było. Na 100% nie było w "memory items"
    czyli rzeczach które pilot ma wiedzieć jak się w nocy obudzi jak to
    cholerstwo wyłączyć. Jakby było to trzeba by się zastanowić czy to ten
    sam typ. No a wtedy trzeba by szkolenia typu dla pilotów. Cała strategia
    opierała się o to, że szkolenia są niepotrzebne i wystarczy prezentacja
    na tablecie.

    Łapacze to chyba więcej niż instukcje dla pilotów dostają.

    > No to tylko przykład. Niechby ci łapacze mieli uprawnienia NSAB do
    > audtytów w firmach :)

    No i się zmieniła - po po fakcie. Zaczęto się zastanawiać co się
    odjebało i okazało się że boeing certyfikował sam siebie i tylko gotowe
    papiery, w zasadzie bez możliwości sprawdzenia przesyłał do organu
    certyfikującego. Przypomina ci to coś? ;)

    > Że elektrownia to nie dokonca dobry przykład bo skala zainteresowania
    > zupełnie inna.

    Atomowa? Może i ofiar mniej, ale tłumaczenie to same - skoro fachowcy to
    zrobili to kim jesteś, żeby im zwracacać uwagę, że lokowanie generatorów
    pod ziemią to słaby pomysł? Cytując klasyka "napisałeś już do
    konstruktorów?" Setki ludzi widziało projekt, tysiące w czasie budowy
    widziało generatory pod ziemią, pewnie większość z nich się zastanawiało
    o co tu chodzi. I co - i nic - przeszedł oczywiście błędny projekt. Z
    własnego podwórka wiem, że przechodzą kretyńskie projekty, bo jak ktoś
    zwróci uwagę, to o ile da się jszcze poprawić "bezkosztowo" to się to
    robi. W przeciwnym wypadku - tak zaprojektowali mądrzy ludzie, tak
    robimy. Ewentyalnie rzeczywiście pisze się pytanie do projektanta czy
    się pomylił i z jego oc pójdzie - zgadnij co odpisuje projektant:P
    Zresztą niewykluczone, że to nie był pojedynczy przypadek, bo tych
    elektrowni trochę jest.

    > No ale jak się już do nich dobrali niepowiązani obserwatzorzy, to się
    > skończyło wybielanie.

    Komisja badania wypadków lotniczych napisała tylko że był dodatkowy
    bezpiecznik i tyle. W takich raportach nigdy nie określa się winy - no
    robra - raz czeskiego kapitana skierowali na badania psychologiczne (a
    raczej zalecili). Ale nie dlatego, że przeleciał pół europy na jednym
    silniku do portu docelowego, ale dlatego ze upierał się przy tym, że
    dobrze robił, bo przeciez on wie lepiej i skoro doleciał to znaczy ze
    miał rację;) Nawiasem mówiąc - nasze debeściaki odwaliły podobny numer
    drimkiem, tylko gorzej bo polecieli nad ocean i... lot ich bronił, że
    ok. Masz tu korporacyjną należytą staranność. Kążdy broni swojej dupy i
    udaje że jest ok.

    > A tu (przy szczepionkach) chyba jednak większa
    > transparentność.

    Coś tak mi się kołacze, że materiały które zebrali w ciągu pracy nad
    szczepionkami mieli upubliczniać w wyniku wyroku sądu. Tłumaczyli się,
    że z przyczyn obiektywnych potrwa to 75 lat. Być może coś dziennikarze
    pokręcili, ale z tą transparentnością to bym nie rumakował.

    > Na grypę?

    Na kowid. Na grypę zapewne też, tylko nikt nie robi cyrków z certami
    grupowymi, więc szczepisz się przed sezonem i _jakoś_ styka. Jakoś, bo
    skuteczność szczepionki na grypę jest, ale jeszcze po niedawna na wiki
    figurowała jako "częściowo skuteczna".

    > No a o efektach długofalowych co mówią?

    Zależnie kto - "naukowcy popularni" że wiemy, że nie ma. Poważni, że nie
    ma dowodów że są, ale raczej nie ma. Fajzer mówi, że on za nic nie
    odpowiada. Kto jest najlepiej poinformowany musisz ocenić sam.
    Reasumując na razie nie ma i pewnie nie będzie, ale jakieś ryzyko
    istnieje. I fajzer ocenił, że nie chce tego ryzyka na klatę brać.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 876. Data: 2022-04-03 03:12:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Może - ale jak słusznie zauważyłeś mamy globalną wioske jak i medycynę i
    > szczepienia. Taki wirus "zwraca uwagę", co powoduje jego zwalczanie
    > przez ludzi. To działa na jego niekorzyść.

    Wirus sobie mutuje w miarę losowo. Kolejna mutacja może mieć większą
    odporność na szczepionki lub nie. Tak samo ze zjadliwością. A z medycyną
    to jest tak, że chyba podratowuje te bardziej zjadliwe bo przedłuża
    życie nosiciela? Natomiast dalej, z powodu globalnej wioski, ten
    zjadliwy może w ciagu kilku godzin znaleźć się tam, gdzie kiedyś by się
    nie znalazł bo nosiciel by nie dożył.

    --
    Marcin

  • 877. Data: 2022-04-03 08:19:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wirus sobie mutuje w miarę losowo. Kolejna mutacja może mieć większą
    > odporność na szczepionki lub nie.

    Większej to już raczej nie, bo omicron jeśli chodzi o rozwój a nie
    skutki pandemi ma szczepionki gdzieś.

    > Tak samo ze zjadliwością. A z medycyną
    > to jest tak, że chyba podratowuje te bardziej zjadliwe bo przedłuża
    > życie nosiciela?

    Jak już jest zidentyfikowanym nosicelem, to zadbają żeby nie roznosił.
    No i ludzkość wspiera ewolucję, bo do tych bardziej zjadliwych się
    bardziej przykłada. Więc ten mniej zjadliwy będzie miał łatwiej.

    > Natomiast dalej, z powodu globalnej wioski, ten
    > zjadliwy może w ciagu kilku godzin znaleźć się tam, gdzie kiedyś by się
    > nie znalazł bo nosiciel by nie dożył.

    Racja ale to nie od wczoraj.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 878. Data: 2022-04-04 07:38:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 02.04.2022 o 09:37, Shrek napisał:

> [...]
    > zabrakło - ale oficjanie nie brakło). Tak czy inaczej mamy drugie tyle
    > nadmiarowych zgonów, gdzie nawet nie próbuje się kowida wpisać. Warte

    O ile to był covid. Ostatnio rząd przyznał, że w zalezności od okresu,
    nawet 9/10 osób wymazanych dodatnio nie było chorych na covid...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 879. Data: 2022-04-04 10:29:08
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Testem z apteki i pójdziesz na L4 zamiast robić problem wszystkim dookoła.

    Ale to jak przyznanie się, że było się kretynem.
    Prawda, że trudne? :D :D :D

  • 880. Data: 2022-04-04 15:17:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ostatnio rząd przyznał, że w zalezności od okresu, nawet 9/10 osób
    > wymazanych dodatnio nie było chorych na covid

    Z ciekawości zapytam - masz do tego jakieś oficjalne źródło?

    --
    Robert Tomasik