  • 511. Data: 2022-03-10 12:41:03
    Temat: Re: Korelacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 12:08:32 +0100, Olin wrote:

    > Widzę, że demoludy się nie zaszczepiły i tyle.
    > Hipotezę o korelacji zgonów z PKB sprawdziłem już dawno i wyszło, że w UE
    > jej nie ma.
    > https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    Ano nie ma.
    A mozesz skorelowac smiertelnosc 2020 i 2021?

    > Na chłopski rozum jakaś powinna być, ale widocznie nawet Bułgaria i Rumunia
    > mogą sobie pozwolić na wystarczająco dobre respiratory, bo po prawdzie
    > nawet bogate kraje dużo więcej chorym nie zaoferują.

    owszem. Ale jest tez druga mozliwosc - nie robia testow, i dlatego
    smiertelnosc na Covid mala :-)

    > To były dane z dwóch tygodni. Ja wziąłem dane dla 4 ostatnich miesięcy 2021
    > i tu już widać zdecydowanie więcej niż gówno:
    > https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    Linia jakby wyraznie widoczna, ale tez rozrzut smiertelnosci
    miedzy Szwecja, Holandia, Grecja i Litwą spore.
    A zaszczepienie prawie takie samo.
    Takie kluczowe jest przekroczyc 70% zaszczepionych?

    Czy calkiem inny czynik jest kluczowy ?

    > Nie mam zdrowia wszystkiego czytać od nowa, ale niech będzie.

    Tak w ogole, to zaczelo sie od tego, ze poslowie Konfederacji napisali
    pod koniec 2021, ze 30% nowych zgonow to osoby zaszczepione.
    Wtedy akurat zaszczpionych bylo ok 50% - wiec widac bylo,
    ze szczepionka dziala, ale jakos slabo.
    Zupelnie to nie przypomina deklarowanych 95%, a przeciez to bylo na
    zachorowanie, nie na zgon.

    > Pisałeś za to, że "jak szczepionka przestała działać, to trzeba
    > powiedzieć, że jesteśmy w dupie i póki co przykrywamy to trzecią dawką,
    > ale trzeba ustalić co dalej."
    > https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/sV0MAQv0Y
    cQ/m/GgU495FiBAAJ

    A to swoja droga - wtedy jeszcze z danych z tłitów MZ wynikalo,
    ze przed zachorowaniem/zakazeniem szczepionka jeszcze jakos chroni ...
    pozniejsze sugerowaly, ze prawie wcale nie.

    > "dwudawkowa szczepionka ma po pół roku homeopatyczną
    > skuteczność, mimo że w badaniach na dpuszczenie miała 95%. Słabo jak na
    > najlepiej przebadaną szczepionkę w historii. W sumie chyba bez
    > precedensu w historii masowych szczepień."
    > https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/sV0MAQv0Y
    cQ/m/Kt8kK11RBAAJ

    > Faktycznie, o zgonach ani słowa.

    A podobne dane zaczely sie tez powtarzac w publikacjach naukowych,
    wrecz z taką, ze skutecznosc szczpionki po poł roku robi sie ujemna.

    Tylko ze akurat weszla delta i omikron, i to tez moze wplywac na
    wyniki.

    J.

  • 512. Data: 2022-03-10 13:03:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 10 Mar 2022 12:24:21 +0100, kacapska onuca wzór J.F napisała:

    > Ale w czym - obowiazkowe szczepienia dla gosci, czy obowiazkowa
    > izolacja?

    Hail Fiutin!

    Na początek możesz zdezynfekować całą folię.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 513. Data: 2022-03-10 13:12:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 10 Mar 2022 12:41:03 +0100, kacapska onuca wzór J.F napisała:

    > A mozesz skorelowac smiertelnosc 2020 i 2021?

    Hail Fiutin!

    Mogę ale nie skoreluję, bo sam zrobisz to bez porównania lepiej.

    > owszem. Ale jest tez druga mozliwosc - nie robia testow, i dlatego
    > smiertelnosc na Covid mala :-)

    Znaczy się, można umrzeć bezobjawowo i bez testu nie wiadomo, czy człowiek
    żyje?

> [...]
    > miedzy Szwecja, Holandia, Grecja i Litwą spore.
    > A zaszczepienie prawie takie samo.
    > Takie kluczowe jest przekroczyc 70% zaszczepionych?

    Jaki to czynnik? Grubość folii?

> [...]
    > pod koniec 2021, ze 30% nowych zgonow to osoby zaszczepione.
    > Wtedy akurat zaszczpionych bylo ok 50% - wiec widac bylo,

    Konfederaści nie napisali, że średnia wieku zmarłych na kowid to ~75 lat a
    u seniorów prawie 90% jest zaszczepione.

    > A podobne dane zaczely sie tez powtarzac w publikacjach naukowych,
    > wrecz z taką, ze skutecznosc szczpionki po poł roku robi sie ujemna.

    Podasz linki?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 514. Data: 2022-03-10 13:43:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 13:12:57 +0100, Olin wrote:

    > Hail Fiutin!
    >
    > Mogę ale nie skoreluję, bo sam zrobisz to bez porównania lepiej.

    > Znaczy się, można umrzeć bezobjawowo i bez testu nie wiadomo, czy człowiek
    > żyje?

    Wiadomo, ze nie zyje, ale nie stwierdza sie, ze byl ofiarą Covid.

    Choc tu akurat Bułgaria ma wysoką smiertelnosc, to widac stwierdzili.
    A przeciez nie podejrzewam, ze bogate kraje testów nie robią :-)

    > Jaki to czynnik? Grubość folii?

    No ba, jakbym wiedzial jaki, to bym napisal :-)

    A podejrzanych czynnikow cala masa.

    > Konfederaści nie napisali, że średnia wieku zmarłych na kowid to ~75 lat a
    > u seniorów prawie 90% jest zaszczepione.

    Nie napisali. Ale ty nie napisales wtedy, ze jaka jest srednia wieku
    zmarlych niezaszczepionych.

    Z pozniejszych danych to z kolei wyliczylem, ze zaszczepienie Astrą
    skraca życie :)

    > Podasz linki?

    Za dlugo by teraz szukac - ktos podawał na grupie.

    I ciekawe - autorzy usilnie nie chcieli tego jawnie w tekscie napisac
    :-)

    J.

  • 515. Data: 2022-03-10 14:25:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 10 Mar 2022 13:43:21 +0100, kacapska onuca wzór J.F napisała:

    > Wiadomo, ze nie zyje, ale nie stwierdza sie, ze byl ofiarą Covid.

    Hail Fiutin!

    Masz coś na potwierdzenie tych rewelacji?

    > No ba, jakbym wiedzial jaki, to bym napisal :-)
    > A podejrzanych czynnikow cala masa.

    Miałeś ogłosić jakąś wiekopomną hipotezę. To na ten temat? Długo będziesz
    trzymał w niepewności?

    > Nie napisali. Ale ty nie napisales wtedy, ze jaka jest srednia wieku
    > zmarlych niezaszczepionych.

    No i?
    Umieralność na kowid zależy od mojego pisania?

    > Za dlugo by teraz szukac - ktos podawał na grupie.
    > I ciekawe - autorzy usilnie nie chcieli tego jawnie w tekscie napisac

    Czyli łżesz jak Ławrow, który powiada, że Kacapia wcale nie najechała na
    Ukrainę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 516. Data: 2022-03-10 14:57:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 14:25:46 +0100, Olin wrote:

    > Hail Fiutin!
    > Masz coś na potwierdzenie tych rewelacji?

    A co - nie rozumiesz?

    New York w początkowym okresie szacował dodatkową ilość zmarlych
    na Covid, bo zmarli bez lekarza, szpitala i testu - bezdomni,
    osoby bez ubezpieczenia medycznego itp.

    > Miałeś ogłosić jakąś wiekopomną hipotezę. To na ten temat? Długo będziesz
    > trzymał w niepewności?

    No widzisz - z jednej strony masz piekną korelacje na wykresie,
    a z drugiej - spory rozrzut dla kilku wybranych panstw.
    Fluktuacja statystycza, czy inny, dodatkowy czynnik ?

    > No i?
    > Umieralność na kowid zależy od mojego pisania?

    Chciałeś cos dowieść? To kiepski argument :-)

    > Czyli łżesz jak Ławrow, który powiada, że Kacapia wcale nie najechała na
    > Ukrainę.

    https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2114114

    spojrz na tabelę 3 - tam sie pojawia skutecznosc przeciw zakażeniom
    -4.4% po 7 miesiacach.

    W innych tabelkach co prawda dodatnia skutecznosc.

    J.

  • 517. Data: 2022-03-10 20:29:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2022 o 12:08, Olin pisze:

    > Widzę, że demoludy się nie zaszczepiły i tyle.
    > Hipotezę o korelacji zgonów z PKB sprawdziłem już dawno i wyszło, że w UE
    > jej nie ma.

    Mistrzu - nigdy nie twierdziłem, że nie ma to związku ze szczepieniami.
    Po prostu tłumaczę ci że na podstawie jednego propagandowego obrazka
    n-wymiarowej przestrzeni w dwóch wymiarach to zasadniczo gówno widać. I
    tak - korelację z demoludami widać znacznie lepiej niż jakąś inną -
    wystarczy przedrzeć kartkę na pół i ani na górze ani na dole nie masz
    żadnej wyraźnej korelacji (zwłaszcza na dole), za to na dolnej połowie
    będziesz miał prawie same demoludy a na górej starą europę - prawie 100%
    korelacja. Więc tak - na tym obrazku o wiele lepiej widać demoludy niż
    korelację ze szczepianiami. Właśni o tym pisałem - taka jedna kartka to
    z dupy argument, tym bardziej że to jest po prostu reklama, a z
    definicji w reklamach się wybiera raczej korzystne obrazki.

    Nie musisz, bo nie znajdziesz. Nigdy tak nie pisałem. To twoja teza - po
    prostu uważasz, że jak ktoś cokolwiek krytycznego powie o szczepieniach
    (choćby dotyczyło to tylko formy przedstawienia danych) to musi by
    antyszczep i płaskoziemca, więc z definicji musi uważasć że szczepienia
    nie zmniejszają smiertelności:p Tylko widzisz, ja nie jestem wcale
    antyszczepem:P

    > Pisałeś za to, że "jak szczepionka przestała działać, to trzeba
    > powiedzieć, że jesteśmy w dupie i póki co przykrywamy to trzecią dawką,
> [...]

    Dokladnie to napsiałem w kontekście zapobiegania zachorowaniom (bo tak
    się zwykło definiować skuteczność szczepionki). Więc tak - formalnie
    rzecz biorąc szczepionka pół roku po przyjęciu "pełnej dawki" przestaje
    działać (ma skuteczność 0-10%).

> [...]
    > najlepiej przebadaną szczepionkę w historii. W sumie chyba bez
    > precedensu w historii masowych szczepień."

    No widzisz. I po co się było tak denerwować?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 518. Data: 2022-03-10 21:32:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2022 o 12:17, Olin pisze:

    > Hail Fiutin!

    Weź ty się do lekarza udaj.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 519. Data: 2022-03-11 11:08:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 10 Mar 2022 20:29:31 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > będziesz miał prawie same demoludy a na górej starą europę - prawie 100%
    > korelacja. Więc tak - na tym obrazku o wiele lepiej widać demoludy niż

    No i pokazałem, że ta korelacja jest pozorna, bo przed szczepieniami żadnej
    korelacji z zaborami nie było:
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    Wbrew temu co piszesz, korelacja ze szczepieniami dla IV fali jest dużo
    lepsza niż z zaborami:
    https://drive.google.com/file/d/1K09uU-Pxb3kxk15rFLW
    qQwror3w1p9on/view
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    Od kiedy 0.62 > 0.88?

> [...]
    > się zwykło definiować skuteczność szczepionki). Więc tak - formalnie
    > rzecz biorąc szczepionka pół roku po przyjęciu "pełnej dawki" przestaje

    Medycy mają inne zdanie na temat definicji skuteczności szczepionki i wolą
    zachorowania od zakażeń:
    "Najbardziej wartościowa metoda polega na sprawdzeniu, o ile rzadziej
    chorują na daną chorobę zakaźną osoby szczepione w porównaniu do
    nieszczepionych."
    https://szczepienia.pzh.gov.pl/wszystko-o-szczepieni
    ach/jak-sie-bada-skutecznosc-szczepionek/

  • 520. Data: 2022-03-11 11:19:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 10 Mar 2022 14:57:12 +0100, kacapska onuca wzór J.F napisała:

    > New York w początkowym okresie szacował dodatkową ilość zmarlych
    > na Covid, bo zmarli bez lekarza, szpitala i testu - bezdomni,
    > osoby bez ubezpieczenia medycznego itp.

    Hail Fiutin!

    Nie bywam w szurnecie, więc nie wiem, czym się tam brandzlują.

    > No widzisz - z jednej strony masz piekną korelacje na wykresie,
    > a z drugiej - spory rozrzut dla kilku wybranych panstw.
    > Fluktuacja statystycza, czy inny, dodatkowy czynnik ?

    Co mówi Twoja fundamentalna hipoteza, którą od kilku dni zapowiadasz?

    > https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2114114
    >
    > spojrz na tabelę 3 - tam sie pojawia skutecznosc przeciw zakażeniom
    > -4.4% po 7 miesiacach.

    Za to "Effectiveness against Hospitalization and Death"
    3 miesiące: 93.4%
    6 miesięcy: 81.8%
    7 i więcej: 44.1%

    Wnioski:
    "BNT162b2-induced protection against SARS-CoV-2 infection appeared to wane
    rapidly following its peak after the second dose, but protection against
    hospitalization and death persisted at a robust level for 6 months after
    the second dose. (Funded by Weill Cornell Medicine-Qatar and others.)"

    Masz więcej dowodów na skuteczność szczepionek?