  • 481. Data: 2022-02-25 14:37:35
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2022 o 14:05, Olin pisze:

    > Rzeczywiście, pytanie jest niestosowne, bo powszechnie wiadomo, że zabory
    > korelują ze zużyciem folii na głowę.

    Korelują z mnóstwem rzeczy. Gęstością dróg i kolei, poziomem
    wykształcenia, pozycją szkół wyższych w rankingu światowym, pkb,
    kapitalizacją giełdy, pozimiem "służby" zdrowia, ilością narodowych
    marek samochodów, i chuj iloma innymi rzeczami.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 482. Data: 2022-02-25 14:46:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 25 Feb 2022 14:37:35 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > kapitalizacją giełdy, pozimiem "służby" zdrowia, ilością narodowych
    > marek samochodów, i chuj iloma innymi rzeczami.

    Niestety, na tej długiej liście nie ma śmiertelności na kowid.
    To znaczy jakaś tam pojawiła się, ale dopiero po szczepieniach, czym
    zresztą szurnet się i tak wcale nie przejmuje.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 483. Data: 2022-02-25 15:13:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2022 o 14:46, Olin pisze:

    > Niestety, na tej długiej liście nie ma śmiertelności na kowid.

    Owszem jest, kraje będące dawnymi demoludami są "wyżej" w rankingu.

    > To znaczy jakaś tam pojawiła się, ale dopiero po szczepieniach, czym
    > zresztą szurnet się i tak wcale nie przejmuje.

    To twoja opinia. Z grubsza i na szybko zależy to od różnic między
    dawnymi demoludami a starą unią w:

    Poziomie wyszczepienia,

    Przesunięciem fal epidemii (w czasie tego rysunku zachód już spadał, my
    byliśmy na wznoszeniu),

    Z punktu poprzedniego wynika również, że na zachodzi panował już
    omikron, u nas jeszcze był yresztki śmiertelniejszej delty),

    Ilością i stosunkiem do obostrzeń,

    Jakością służby zdrowia (choć p.o.remier twierdzi, że nasza lepsza, bo
    na zachodzie jakiś triage stosują), być może procedurami postępowania -
    może na zachodzie po dodatnim teście dale leczy się ludzi na to, z
    powodu czego trafili do szpitala (nie zawsze jest to kowid).

    Ogólnie na zachodzie ludzie bardziej dbają o zdrowie, a stan zdrowia
    jest krytyczny przy ciężkim kowidzie.

    Strukturą wiekową (choć to akurat może działać na naszą korzyść - nie
    chce mi się sprawdzać),

    Średnią ilością kontaktów (ale nie wiem czy mają więcej czy mniej - jak
    cię interesuje, to sobie sprawdź). Większy powoduje więcej przypadków,
    ale wcale nie wykluczone w długim okresie, że mniejszą ilość zgonów, bo
    nawet osoby niezaszczepione przeszły kontakt z patogenem,

    Być może poziomem suplementacji witaminy D,

    Być może kryteriami przy kwalifikowaniu czy dana osoba zmarła "na kowid".

    I w chuj wie ile jeszcze rzeczy można wymyślić.

    Kończę, bo i tak cię nie przekonam. Dla twojej wiadomości zgadzam się z
    tobą, że decydujący jest prawdopodobnie poziom wyszczepienia, zwłaszcza
    w grupach ryzyka. Poza grupami ryzyka jest praktycznie pomijalny - może
    zmienić smiertelnośc o kilka procent, bo udział osób poza grupami ryzyka
    w śmiertelności jest po prostu procentowo nikły, a same szczepienie
    zmniejszałoby go o z grubego palca o połowę tego udziału. Na
    rozprzestrzenianie się wirusa ma bardzo... rozczarowujący wpływ.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 484. Data: 2022-02-25 15:40:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 25 Feb 2022 15:13:16 +0100, Shrek napisał(a):

    > Owszem jest, kraje będące dawnymi demoludami są "wyżej" w rankingu.

    Jakoś nie widzę:
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    Najgorzej w Belgii, najlepiej w Finlandii.
    Gdzie dasz, niekoniecznie cienką, czerwoną linię.

  • 485. Data: 2022-02-25 23:05:18
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-25 o 11:30, Olin pisze:

    > Wierzę na słowo, ale bociany przylatują chyba na wiosnę.

    Pisali o tym wszędzie. Te młodziutkie bociany nie przyleciały, ale
    raczej nie odleciały. Było ich pięć.
    https://naszemiasto.pl/bocianie-sieroty-z-sadyby-nie
    -chca-leciec-do-afryki/ar/c3-4435752
    https://zapodaj.net/b0976a46281dd.jpg.html

    --
    animka

  • 486. Data: 2022-02-25 23:09:43
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    https://zapodaj.net/51d6fa6fabc80.jpg.html

    --
    animka

  • 487. Data: 2022-02-25 23:14:24
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-25 o 12:02, Olin pisze:

    > Trudno się połapać, co twierdzisz, bo tu na przykład powiadasz, że
    > szczepionki są do bani, choć - trzeba przyznać - dopiero po pół roku, a o
    > zgonach explicite nie piszesz:
    > https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/kWM3xXzWV
    jE/m/x46qGyAdAwAJ

    Pewnie są do bani, bo niektórych wcale nie sprawdzają.

    'W ramach upłynnienia ruchu, osoby przekraczające tę granicę zwolniono z
    obowiązku kwarantanny i posiadania negatywnego wyniku testu na COVID-19."
    (Ze strony SE czy Onetu)

    --
    animka

  • 488. Data: 2022-02-26 01:06:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-25, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Jakoś nie widzę:
    > https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    > Najgorzej w Belgii, najlepiej w Finlandii.
    > Gdzie dasz, niekoniecznie cienką, czerwoną linię.

    Z tego faktycznie nic nie wynika, nawet współbieżność trendów (co by nie
    mówić korelacja). Szwecja wysoko w zgonach, zapewne dzięki polityce
    ograniczonych, kowidowych restrykcji. To może być przykład czynnika,
    którego wpływ jest istotnie bardziej znaczący niż ten spowodowany
    różnicami w PKB. A dale, ile osób mieszka w mieście, a ile na wsi; jak
    rozwinięta jest komunikacja publiczna (jaki jest udział społeczeństwa,
    który korzysta); jaki jest w społeczeńswtie odsetek warcholstwa (stopień
    dojrzałości społeczeństwa - chęć poświęcenia własnej wygody dla
    bezpieczeństwa innych osób). Itp. Tego (szczególnie poziomu restrykcji i
    warcholstwa) nie sposób w prosty sposób skwantyfikować.

    Na innym wykresie (Shrek wklejał, nie wiem co warte jest źródło, niby
    EU?) https://zapodaj.net/6c2a14b047c08.png.html, gdzie faktycznie
    "widać" demoludy, mamy już po wprowadzeniu szczepionek i od poziomu
    wyszczepienia. Jakby ten wykres zrobić vs. PKB by wyszło że widzimy
    więcej krajów o podwyszonej liczbie zgodnów wsód tych z mniejszym PKB.
    Nawet Grecja by się się ładnie załapała. Tylko, że jakbym miał
    obstawiać, to prędzej spodziewałbym się tu korelacji pomiędzy stopniem
    wyszczepienia i PKB/demoludowością, niż PKB i liczbą zgonów. Ale też
    Shrek nie kontestuje w żaden sposób, że szczepienia chronią przed
    zgonami, więc nadal się naparzacie bez sensu.

    --
    Marcin

  • 489. Data: 2022-02-26 07:39:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na innym wykresie (Shrek wklejał, nie wiem co warte jest źródło, niby
    > EU?)

    Sam wykres ktoś inny wrzucił. Szrek zauważył, że widać na niem zabory
    równie wyraźnie (a nawet wyraźniej) niż zależność od szczepień i spadł
    deszcz gówna - obraziłem uczucia religijne;)

    > Tylko, że jakbym miał
    > obstawiać, to prędzej spodziewałbym się tu korelacji pomiędzy stopniem
    > wyszczepienia i PKB/demoludowością, niż PKB i liczbą zgonów.

    Ja też. Po prostu zauważam, że _sam_ ten obrazek jako dowód na cokolwiek
    to słaby argument. Tam chyba nawet okresu nie podali.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 490. Data: 2022-02-28 10:46:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 25 Feb 2022 23:14:24 +0100, Animka napisał(a):

> [...]
    > obowiązku kwarantanny i posiadania negatywnego wyniku testu na COVID-19."

    Ale tu chodzi o to, że bomby Fiutina są większym zagrożeniem niż kowid,
    więc trzeba jak najszybciej przedostać się na bezpieczne terytorium.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl