  • 461. Data: 2022-02-24 12:42:28
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 23 Feb 2022 15:21:47 +0100, Shrek napisał(a):

    > Cały czas dyskutujesz sobie z wyobrażeniami o moich poglądach. Powtórzę
    > - ja nigdy nie negowałem zmniejszenia śmiertelności przez szczepienia.

    No to faktycznie niepotrzebnie demoluję klawiaturę, bo najpierw pisałeś o
    demoludach z niskim PKB i o starej Unii przy okazji tych obrazków:
    https://twitter.com/EU_Commission/status/14631194780
    99693571?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7
    Ctwterm%5E1463119478099693571%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1
    _&ref_url=https%3A%2F%2Fpulsembed.eu%2Fp2em%2FEHO8QT
    D0z%2F
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    Potem, miedzy innymi, rzucałeś danymi Roberta z tłitera, że w najlepiej
    zaszczepionych województwach najwięcej zakażeń (zwanych w szurnecie
    chorobami).

    Tak mi to wszystko zamąciło w głowie, że odniosłem - całkowicie mylne -
    wrażenie, że Twym zdaniem głównym czynnikiem tłumaczącym statystyki
    kowidowe są zabory, a szczepienia wręcz przeszkadzają w walce na froncie z
    zarazą..
    Zdecydowanie potrzebuję kilku lekcji czytania ze zrozumieniem.

    Ach, ach. Odnalazłem takie coś u rzeczonego Roberta:
    https://pbs.twimg.com/media/FMQ6R0uXsAIfwi-?format=j
    pg&name=large
    Pełną dawką zaszczepiono 86.1% osób w wieku 70-79 lat, a niedawno
    donosiłeś, że 1/3 zgonów na kowid to szczepieni. Zauważyłem, że średnia
    wieku zmarłych to 77 lat, więc wreszcie się co nieco wyjaśniło.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 462. Data: 2022-02-24 13:01:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 24 Feb 2022 06:17:31 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Pewien rolnik dostawał sraczki w
    > okresach suszy. Jest tu korelacja z szuszą czy z towarzyszącą jej
    > temperaturą w tym wody w studni, która powodowała rozwój bakterii?

    No właśnie o tym pisałem. Może zdarzyć się korelacja pozorna "sraczka vs
    susza". Tutaj ukrytym parametrem jest temperatura wody w studni. Sprawę
    można zbadać korelując liczbę wizyt w wychodku dziennie z temperaturą i
    opadami. Dla temperatury powinno być lepiej.

    Wikipedia powiada:
    "Wśród statystyków jako przykład podawana jest anegdota o tym, że wykryto
    istotną statystycznie dodatnią zależność pomiędzy liczbą bocianów
    przypadających na km? w danym skupisku ludzkim, a przyrostem naturalnym na
    tym obszarze. Oczywiście nie dowodzi to, że bociany przynoszą dzieci. Na
    wsi jest średnio większy przyrost naturalny i czasem żyją tam bociany. W
    mieście przyrost jest mniejszy i nie ma bocianów. Istnienie trzeciej
    zmiennej - miasto / wieś, skorelowanej zarówno z liczbą bocianów, jak i z
    przyrostem naturalnym powoduje powstanie zależności także tamtych dwóch
    zmiennych."
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zale%C5%BCno%C5%9B%C4%
    87_zmiennych_losowych#cite_note-3

    Shrek głosi, że tą trzecią zmienną są sowieckie zabory, tyle że jakoś
    dziwnie nie chcą się korelować ze zgonami:
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    A tu coś dla szurnetu:
    https://joemonster.org/art/29868
    Będą mieli oręż w ręku do walki z nieogarniętymi naukowcami.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 463. Data: 2022-02-24 13:56:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2022 o 12:42, Olin pisze:

    > No to faktycznie niepotrzebnie demoluję klawiaturę, bo najpierw pisałeś o
    > demoludach z niskim PKB i o starej Unii przy okazji tych obrazków:

    Napisałem, że _widać_też_ demoludy i niższe PKB. Bo widać. Tyle i aż
    tyle. Nie można na podstawie jednego obrazka z chw iloma
    nieuwzględnionymi zmiennymi wyciągnąć jednoznacznego wionsku.

    > Potem, miedzy innymi, rzucałeś danymi Roberta z tłitera, że w najlepiej
    > zaszczepionych województwach najwięcej zakażeń (zwanych w szurnecie
    > chorobami).

    No właśnie - pokazałem to jako przykład, że proste wyciąganie wniosków
    jak w poprzednim akapicie prowadzi do głupich hipotez.

> [...]
    > zarazą..
    > Zdecydowanie potrzebuję kilku lekcji czytania ze zrozumieniem.

    Zdecydowanie.

> [...]
    > Pełną dawką zaszczepiono 86.1% osób w wieku 70-79 lat, a niedawno
    > donosiłeś, że 1/3 zgonów na kowid to szczepieni.

    No bo tak właśnie jest. I pływa na to dośc dużo zmiennych - których
    dokładnie nie znamy. Zresztą dostałeś też wykres dla grupy wiekowej
    70-80 jeśl dobrze pamiętam.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 464. Data: 2022-02-24 14:17:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 24 Feb 2022 13:56:16 +0100, Shrek napisał(a):

    > Nie można na podstawie jednego obrazka z chw iloma
    > nieuwzględnionymi zmiennymi wyciągnąć jednoznacznego wionsku.

    > No bo tak właśnie jest. I pływa na to dośc dużo zmiennych - których
    > dokładnie nie znamy.

    "Konstruktor Trurl zbudował raz ośmiopiętrową maszynę rozumną, którą, kiedy
    skończył najważniejszą pracę, pociągnął najpierw białym lakierem; potem
    narożniki pomalował liliowo, przypatrzył się z daleka i dorobił jeszcze
    mały deseń na froncie, a tam, gdzie można sobie było wyobrazić jej czoło,
    położył lekki pomarańczowy rzucik i, bardzo zadowolony z siebie,
    pogwizdując od niechcenia, niejako z czczego obowiązku rzucił sakramentalne
    pytanie, ile jest dwa razy dwa?

    Maszyna ruszyła. Najpierw zapaliły się jej lampy, zajaśniały obwody,
    zahuczały prądy jak wodospady, zagrały sprzężenia, potem rozżarzyły się
    cewki, zawirowało w niej, rozłomotało się, zadudniło i tak szedł na całą
    równinę hałas, aż Trurl pomyślał, że trzeba będzie sporządzić jej specjalny
    tłumik myślowy.

    Tymczasem maszyna wciąż pracowała, jakby przychodziło jej rozstrzygać
    najtrudniejszy problem w całym Kosmosie; ziemia dygotała, piasek usuwał się
    spod stóp od wibracji, bezpieczniki strzelały jak korki z flaszek, a
    przekaźniki aż nadrywały się z wysiłku. Nareszcie, kiedy Trurla porządnie
    już zniesmaczył taki rwetes, maszyna zahamowała gwałtownie i rzekła
    gromowym głosem: SIEDEM!"

    Dla zainteresowanych całość:
    https://solaris.lem.pl/ksiazki/beletrystyka/cyberiad
    a/227-maszyna-trurla

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 465. Data: 2022-02-24 14:51:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 13:01:38 +0100, Olin wrote:
> [...]
    >
    > Shrek głosi, że tą trzecią zmienną są sowieckie zabory, tyle że jakoś
    > dziwnie nie chcą się korelować ze zgonami:

    Te sowieckie zabory koreluja za to z wieloma innymi zmiennymi.

    > https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    To chyba nie ten wykres, bo tu panstwa w Europie w 2020.

    > A tu coś dla szurnetu:
    > https://joemonster.org/art/29868
    > Będą mieli oręż w ręku do walki z nieogarniętymi naukowcami.

    ciekawe ciekawe :-)

  • 466. Data: 2022-02-24 14:54:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 12:42:28 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > zarazą..
    > Zdecydowanie potrzebuję kilku lekcji czytania ze zrozumieniem.

    Uwazaj, lekcja pierwsza - zgony i zachorowania.

    A o co chodzi w walce z zarazą ?

> [...]
    > donosiłeś, że 1/3 zgonów na kowid to szczepieni. Zauważyłem, że średnia
    > wieku zmarłych to 77 lat, więc wreszcie się co nieco wyjaśniło.

    A liczylem przeciez ze zaszczepienie Astrą skraca życie :-)

    J.

  • 467. Data: 2022-02-24 23:54:21
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-24 o 14:51, J.F pisze:
> [...]

    Przyleciały na boisko szkoły angieskiej. 5 młodych pięknych bocianów. To
    był wrzesień.
    Fruwłay sobie też przy moich oknach, ocierały się skrzydłami.Byłam lekko
    oszołomiona. Pstryknęłam parę zdjęć i mam pamiątkę.
    Za miesiąc urodził się ukochany, śliczny i mądry mój wnusio.
    Miał ze 20 smoczków i wszystkie wypluwał. Ja da niego m.in. długo
    wybierałam smoczka w Carrefourze Weńska, bo było dużo do wyboru i mój
    skarb zaakceptował tylko tego ode mnie.
    Ma 2 latka: matka (jego) wchodzi do pokoju, a on siedzi przed laptopem i
    ogląda sobie zdjęcia :-) Tak bardzo go kocham, że swoje serce da niego
    mogłabym wyrwać. To się nie da opisać. Swoje pierwsze słowo mama
    powiedział do mnie, a córkę szlag trafił, że mnie do niej.

    --
    animka

  • 468. Data: 2022-02-25 00:42:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-24, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

> [...]
    > można zbadać korelując liczbę wizyt w wychodku dziennie z temperaturą i
    > opadami. Dla temperatury powinno być lepiej.
    [..]
    > Shrek głosi, że tą trzecią zmienną są sowieckie zabory, tyle że jakoś
    > dziwnie nie chcą się korelować ze zgonami:
    > https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    Obawiam się, że prześledzenie Waszych wczesniejszych zmagań by mnie
    zabiło, więc muszę zapytać wprost: tylko na podstawie tego wykresu
    twierdzi?

    > A tu coś dla szurnetu:
    > https://joemonster.org/art/29868
    > Będą mieli oręż w ręku do walki z nieogarniętymi naukowcami.

    Niektóre faktycznie ładne. Pewnie większość da się wytłumaczyć
    istnieniem właśnie innego, wspólnego mianownika.

    --
    Marcin

  • 469. Data: 2022-02-25 06:13:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    OmurHlg4HObMb/view

    > Obawiam się, że prześledzenie Waszych wczesniejszych zmagań by mnie
    > zabiło, więc muszę zapytać wprost: tylko na podstawie tego wykresu
    > twierdzi?

    Oczywście, że nie. Szrek twierdził że na jednym propagandowym obrazku
    "widać zabory". I tyle. https://zapodaj.net/6c2a14b047c08.png.html

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 470. Data: 2022-02-25 11:28:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 24 Feb 2022 14:51:50 +0100, J.F napisał(a):

    > Te sowieckie zabory koreluja za to z wieloma innymi zmiennymi.

    Tak, na przykład z % szczepień.
    Ze zgonami na kowid jakoś słabo i związki zaczęły się ujawniać dopiero po
    szczepieniach. Taka ciekawostka nie do wyjaśnienia.

    OmurHlg4HObMb/view

    > To chyba nie ten wykres, bo tu panstwa w Europie w 2020.

    Właśnie ten. Żadnej korelacji w 2020 nie ma - a po shrekowemu to PKB miało
    decydować o kowidowych zgonach - i sprawa się rypła.