  • 311. Data: 2022-02-15 10:31:46
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 14 Feb 2022 21:05:55 +0100, Shrek napisał(a):

    > Tłiter wrócił. Inne daty wziąłeś inne wyniki. Nic dziwnego. Pisałem, że
    > zabawa w korelacje jest głupia bo choćby od dat zależy.

    ???
    Kiedy rzucałeś korelacją z tłitera nie pisałeś, że głupia.
    Dlaczego tylko okres 1.01-7.02.2022 jest jedynie słuszny nie pytam, ale
    niech będzie.

    Nie przeczytałeś, to wkleję jeszcze raz wczorajszy post z 11:18:

    "Prawilny foliarz wije się do końca.
    Oczywiście sam nie policzysz, bo nie masz głowy do rachunków i dwie lewe
    ręce, ale to nic, bo roboty niewiele.

    podkarpackie (niby najmniej zakażone): 584 zgonów od 1.01-7.02.2022
    pomorskie (podobno najbardziej zakażone): 589 zgonów od 1.01-7.02.2022
    https://basiw.mz.gov.pl/index.html#/visualization?id
    =3761

    podkarpackie 274.5 zgony/mln
    pomorskie 255.2 zgony/mln

    Zapytaj tego Roberta z tłitera, czemu nie zrobił takiego wykresu dla
    zgonów.
    A może zrobił, tylko nie pokazał, bo zaprzecza szurskim teoriom."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 312. Data: 2022-02-15 11:54:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 10:14:21 +0100, Olin wrote:

    > Dopóki nie będzie porządnych badań, nie wiadomo.

    A ilosc zakażen w całym kraju to zły wskaznik?

    > Procent zaszczepionych nie ma nic do rzeczy.
    > To właśnie pokazuje, że wyciąganie wniosków z liczby zakażeń nie ma sensu,
    > jeśli nie są robione na całej populacji

    No to wlasnie robimy na calej populacji.

    Ale % zaszczepionych jest po to, aby sprawdzic, czy są istotne
    roznice, bo moze tylko niewielkie :-)

    > albo reprezentatywnych grupach, bo
    > potem wychodzi, że u nas suweren się nie zakaża, za to masowo umiera.

    Co moze byc skutkiem np malej ilosc testow, albo omikrona ..

    > Chyba patrzymy na jakieś inne dane.
    > Zgony w "tygodniu 7 lutego":
    > Polska: 1523
    > Hiszpania: 472
    > Francja: 2270

    To zobacz tydzien wczesniej 31.01
    Polska: 1434
    Hiszpania: 1134
    Francja: 1848

    Z ta Hiszpania to chyba jakis blad danych - zobacz za pare dni czy
    nadal bedzie 472.

    Dalej - niektorzy na covid umieraja, a inni przechodza bezobjawowo.
    Co decyduje? Moze genetyka?
    To moze Hiszpanie czy Francuzi maja troche inne geny, i nie ma sie co
    dziwic, ze sa roznice w smiertelnosci.
    Niewielkie ... albo i calkiem duze ...

    > Tak, mamy małe fluktuacje liczb bez znaczenia.

    Dlaczego bez znaczenia?
    Ilosc zakazen jest bez znaczenia?

    J.

  • 313. Data: 2022-02-15 12:25:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 22:32:43 +0100, Shrek wrote:

    > No to już masz uzasadnienie czy warto się szczepić w marcu;)

    Ale nie sprawdzasz, moze jakies zostaly :-)

    Ja sprawdzalem miesiac temu - juz zabraklo :-)

    Gdzies mi zniknal link, a byla opisana aferka z czasow, jak Kopacz
    byla MZ. Byla jakas mala epidemia czy ryzyko swinskiej czy ptasiej
    grypy, i chyba namawiala do prywatnych szczepien.

    A w linku, juz po latach, tlumaczono, ze sa dwie glowne odmiany grypy,
    A i B. To co nam grozilo bylo blisze jednej odmianie, a w aptekach
    dominowala szczepionka na druga odmiane.

    Komentarz - ktos strasząc epidemią, zalatwil sobie zbyt na
    nieskuteczna szczepionke, ktorej sie konczyl termin waznosci.
    Czy to celowe dzialanie, czy tak wyszlo przypadkiem,
    czy pani minister o tym wiedziala, czy nie zwrocia uwagi
    - to juz nie wiadomo ...

    A tu jeszcze inny szurski przyklad
    https://www.mp.pl/pacjent/grypa/wiadomosci/48839,pre
    mier-krytykuje-producentow-szczepionek-przeciwko-ah1
    n1

    "Polska kupi szczepionki przeciwko wirusowi grypy typu A/H1N1, jeżeli
    znajdzie producenta, który weźmie odpowiedzialność prawną i cywilną za
    ich bezpieczeństwo - zapowiedział premier Donald Tusk 11 grudnia na
    konferencji prasowej w Brukseli. Podkreślił, że minister zdrowia Ewa
    Kopacz w tej sprawie może liczyć na jego "pełne wsparcie i pełne
    zrozumienie". - Podzielam jej stanowisko w tej sprawie - stwierdził.

    - Podejmujemy decyzję wyłącznie w interesie polskiego pacjenta i
    podatnika - zapewnił szef rządu. - Polskę stać na zakup tej
    szczepionki. Naszym problemem jest to, że jako jedni z nielicznych
    mamy odwagę powiedzieć, że w takim mechanizmie, jaki wytworzono przy
    okazji A/H1N1, nie będziemy uczestniczyć, bo nie jest uczciwy i nie
    jest bezpieczny dla pacjenta - oświadczył Tusk. "

    Wtedy im sie udalo, H1N1 nie zaatakowala nas.
    Ale czy to z troski o pacjenta, czy z powodu węża w kieszeni ...

    https://www.mp.pl/pacjent/grypa/wiadomosci/48126,ah1
    n1-kopacz-atakuje-emea-odpowiada-gis-przestaje-infor
    mowac

    J.

  • 314. Data: 2022-02-15 15:13:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 15 Feb 2022 11:54:27 +0100, J.F napisał(a):

    > A ilosc zakażen w całym kraju to zły wskaznik?

    To nie jest liczba zakażeń w całym kraju, tylko liczba zakażeń osób, które
    poszły się testować w całej Polsce.

    > No to wlasnie robimy na calej populacji.

    Nie robimy. Cała populacja nie poszła się testować.
    Nie badano też reprezentatywnej grupy.

    > Co moze byc skutkiem np malej ilosc testow, albo omikrona ..

    Co jest skutkiem tego, o czym już pisałem 2 razy powyżej.

> [...]
    > Co decyduje? Moze genetyka?
    > To moze Hiszpanie czy Francuzi maja troche inne geny, i nie ma sie co

    Jaką stawiasz tezę?

    > Dlaczego bez znaczenia?
    > Ilosc zakazen jest bez znaczenia?

    No nie całkiem. Wiemy, że mamy co najmniej ileś tam zakażeń, przy czym ich
    prawdziwa liczba jest nieznana.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 315. Data: 2022-02-15 16:14:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 15:13:08 +0100, Olin wrote:

    > To nie jest liczba zakażeń w całym kraju, tylko liczba zakażeń osób, które
    > poszły się testować w całej Polsce.

    W zasadzie masz racje, ale lepszego wskaznika nie mamy.

    Poza tym spodziewasz sie znaczacych roznic wsrod tych chodzących
    zaszczepionych i niezaszczepionych?

    Poza tym duza czesc z tych testow, to niezalezna, na zasadzie -
    przychodzi chory do lekarza, a lekarz od testu zaczyna.

    No wlasnie ... czy szczepionka nie powinna obnizac ciezkosci choroby -
    czyli sporo zaszczepionych przechodzilo by lekko ... i wcale sie do
    lekarza nie wybrali?
    A w ogole lekarz teraz na test kieruje czy w trybie teleporady -
    prosze nigdzie nie chodzic i nie zarazac, lezec w domu, lykac
    paracetamol, a jak sie pogorszy to dzwonic po pogotowie?

    No byc moze masz jeszcze dodatkowy czynnik - przychodzisz do lekarza,
    nie - na SOR w innej sprawie, np zlamana reka, a tam pytaja
    "szczepiony?" - szczepiony ... wiec testu nie robią?

    > Nie robimy. Cała populacja nie poszła się testować.
    > Nie badano też reprezentatywnej grupy.

    Cos w tym moze i jest, ale co - podejrzewasz znaczace roznice?

    > Jaką stawiasz tezę?

    Ze moga byc roznice naturalnej smiertelnosci Covid miedzy roznymi
    nacjami.

    > No nie całkiem. Wiemy, że mamy co najmniej ileś tam zakażeń, przy czym ich
    > prawdziwa liczba jest nieznana.

    No owszem.
    Po czym czesc ludzi jest testowanych, inni nie, i u tych testowanych
    wyskakuje choroba jakos po porowno - szczepieni czy nie szczepieni...

    J.

  • 316. Data: 2022-02-15 17:36:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.02.2022 o 12:25, J.F pisze:

    > Ale nie sprawdzasz, moze jakies zostaly :-)
    >
    > Ja sprawdzalem miesiac temu - juz zabraklo :-)

    No widzisz;) Swoją drogą ciekawe jakby zareagowali jakbym przyszedł w
    marcu i tłumaczył, że szczepiłem się w listopadzie i już czas na kolejną
    dawkę;)

    > Gdzies mi zniknal link, a byla opisana aferka z czasow, jak Kopacz
    > byla MZ. Byla jakas mala epidemia czy ryzyko swinskiej czy ptasiej
    > grypy, i chyba namawiala do prywatnych szczepien.

    Z tego co pamętam nie namawiała prywatnie tylko powiedziała że w dupie
    mamy świńską chyba grypę i szczepionki na nią, a jak ktoś musi, to niech
    się prywatnie szczepi. Szurka;)

> [...]
    > znajdzie producenta, który weźmie odpowiedzialność prawną i cywilną za
    > ich bezpieczeństwo - zapowiedział premier Donald Tusk 11 grudnia na

    W sumie też dobry wątek. Wszyscy namawiają - bezpieczne, skuteczne, ale
    jak przychodzi co do czego to musisz się podpisać, że dobrowolnie
    wziąłeś szczepionkę i nie ma to nic wspólnego z ewentualnymi szykanami
    za nie wzięcie. No i producent pewny, ale już odpowiadać prawnie nie chce;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 317. Data: 2022-02-15 17:37:16
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Cos w tym moze i jest, ale co - podejrzewasz znaczace roznice?

    :D
    Różnice mierzy się mnożnkiem.

    Niewiarygodne jak niektórzy są odklejeni...

  • 318. Data: 2022-02-16 00:34:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie tak definiuje się skuteczność szczepionki;) Jakby ci ktoś dwa
    > lata temu powiedział, że przecież oczywiste jest że szczepioenia nie
    > chronią przed zachorowaniem, to byś powiedział, ze pojebało;) A teraz
    > masz zawodników co twierdzą, że nie zapobiegają i nigdy nie zapobiegały
    > i jak ktoś twierdzi, że zapobiegają to antynaukowy nieszczep i
    > płaskoziemca;)

    Tak, ale to wina naiwnej propagandy i niewiedzy, bo jak zapuścisz googla
    w tym temacie za okres przed obecnym chaosem to jednak metodologia jest
    ta sama.

    --
    Marcin

  • 319. Data: 2022-02-16 01:03:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ze moga byc roznice naturalnej smiertelnosci Covid miedzy roznymi
    > nacjami.

    Nie muszą być wyłącznie genetyczne, mogą być też np. środowiskowe, gdzie
    żyje co je, jakie inne wirusy bywają w okolicy...

    > No owszem.
    > Po czym czesc ludzi jest testowanych, inni nie, i u tych testowanych
    > wyskakuje choroba jakos po porowno - szczepieni czy nie szczepieni...

    Testuje się w Polsce gdzieś rutynowo bez kontaktu z lekarzem? W sensie
    np. jako wymóg pójścia do pracy?

    --
    Marcin

  • 320. Data: 2022-02-16 06:27:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak, ale to wina naiwnej propagandy i niewiedzy, bo jak zapuścisz googla
    > w tym temacie za okres przed obecnym chaosem to jednak metodologia jest
    > ta sama.

    Problem w tym, że ci co pieprzą, że szczepionki nigdy nie zapobiegały
    zachorowaniom uważają się za naukowców a innych za płaskoziemców. I
    jednocześnie sypią "badaniami" że jednak zapobiegają;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.