  • 121. Data: 2022-02-08 12:05:43
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dlaczego? Umieralność w grupie niezaszczepionych jest funkcją frakcji
    > zaszczepionych?

    Dokładnie. Jeśli by przyjąć do rozważań teoretycznych, że szczepienie
    nie wpływa w żaden sposób na procent umieralności, to z matematycznego
    punktu widzenia zwiększenie procenta zaszczepionych zwiększa procent
    zaszczepionych zmarłych. Nie wypowiadam się na temat skuteczności
    szczepionki, bo się na tym absolutnie nie znam. Chodzi mi o czystą
    matematykę.

    --
    Robert Tomasik

  • 122. Data: 2022-02-08 14:32:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Feb 2022 07:38:08 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > problem w tym, że wykrywa. Dlatego od początku mówi się, że testy PCR
    > nie nadają się do diagnozowania, a przynajmniej nie w sposób jaki sa
    > używane.

    Masz na mysli, ze czlowiek nie choruje, a wirusa nosi?

    Bo ja o tych przypadkach, gdzie test PCR wirusa nie wykrywa ... duzo
    takich, nie mozna mowic, ze tego koronawirusa to kazdy ma ...

    J.

  • 123. Data: 2022-02-08 14:52:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 7 Feb 2022 18:37:55 +0100, Shrek napisał(a):

    > A nie było? Skąd wiesz? Sprawdzałeś - ja nie.

    Nie ma sensu pisać kilometrowych postów, skoro są rzeczy, które można
    policzyć.
    Początek już był, ale powtórzę. Skup się.

    Policzyłem współczynnik korelacji między zgonami i PKB do końca 2020 dla
    krajów UE, kiedy jeszcze nikt nie był szczepiony i wyszedł -0,0592.
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1aa-DHQIDa6Ra
    4ZG8KVca5Onsp_jv76e6/edit?usp=sharing&ouid=115622087
    514474757554&rtpof=true&sd=true

    Na obrazku to wygląda tak:
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view?usp=sharing

    Tabelka w Excelu już była, rysunek to nowość, ale każdy mógł se go zrobić,
    skoro pracowicie wstukałem liczby.

    Dane o zgonach wziąłem ze strony WHO.
    https://covid19.who.int/
    Dane o populacji:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%84stwa_cz%C5%82o
    nkowskie_Unii_Europejskiej
    Dane o PKB (Dane Międzynarodowego Funduszu Walutowego, rok 2018):
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_PKB_nominalnego_per_capita

    Niezbyt mi się chciało, ale w końcu zrobiłem to samo dla IV fali.
    Przyjąłem, że trwała od 1.09.2021 do 31.12.2021. Wtedy już było w zasadzie
    po szczepieniach.
    Dane o zgonach i % zaszczepienia wziąłem z tej samej strony WHO. PKB jak
    poprzednio.
    Wklepywałem liczby ręcznie, więc mogłem się pomylić. Jeśli ktoś znajdzie
    błąd, zaraz poprawię.

    Wyniki są w tym samym pliku Excela, w arkuszu "IV fala"
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1aa-DHQIDa6Ra
    4ZG8KVca5Onsp_jv76e6/edit?usp=sharing&ouid=115622087
    514474757554&rtpof=true&sd=true

    współczynnik korelacji między zgonami i PKB: -0,621
    współczynnik korelacji między zgonami i szczepieniami: -0,881

    Stosowne obrazki:
    https://drive.google.com/file/d/1K09uU-Pxb3kxk15rFLW
    qQwror3w1p9on/view?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view?usp=sharing

    I teraz:
    W 2020 nie było korelacji 'zgony vs PKB' (-0,0592)
    Dla IV fali wsp. korelacji 'zgony vs PKB' nagle wyniósł -0,621.
    Jaki wniosek?

    Wsp. korelacji 'zgony vs szczepienia' w krajach UE w okresie IX-XII 2021
    wynosi -0,881.
    Co to oznacza?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 124. Data: 2022-02-08 15:15:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 08.02.2022 o 14:32, J.F pisze:

    > Masz na mysli, ze czlowiek nie choruje, a wirusa nosi?

    tak, nawet nie musi całego wirusa, może tylko jakiś fragment (po
    przechorowaniu mógł zostać) i wtedy wykryje nadmiarowo

    > Bo ja o tych przypadkach, gdzie test PCR wirusa nie wykrywa ... duzo
    > takich, nie mozna mowic, ze tego koronawirusa to kazdy ma ...

    może nie wykryć również, bo próbka akurat trafi się bez wirusa - jeśli
    jest go mało, nie zaczął się namnażać, to możemy tak trafić. Dodatkowo
    dużo zależy od starterów jak są skalibrowane. Bardzo dużo sytuacji,
    gdzie może pójść coś nie tak. Dr Pieniążek to dość ładnie tłumaczył i
    tłumaczył też czemu w diagnostyce pojedynczy test, szczególnie wykonany
    w takich warunkach ma w zasadzie 0 znaczenie diagnostyczne. Zresztą sam
    twórca technologi jeszcze przed śmiercią mówił, że ta metoda nie nadaje
    się za bardzo do diagnostyki, a jak już to badania trzeba by
    przeprowadzić dużo szerzej.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 125. Data: 2022-02-08 18:36:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.02.2022 o 14:52, Olin pisze:

    > Nie ma sensu pisać kilometrowych postów, skoro są rzeczy, które można
    > policzyć.

    No ale jak widać że obrazek dzieli się na dwa - górną starą unnię i
    dolny post demolud, to będziesz pisał w nieskończoność i wywywal
    interlektora od szurów:P

    Zrozum - ja nie przeczę korelacji między szczepieniami i zgonami. Ba nie
    przeczę związkowi przyczynowo skutkowemu. Tłumacze tylko że ta śmieszna
    grafika nic nie udowadnia.

> [...]
    >
    > współczynnik korelacji między zgonami i PKB: -0,621
    > współczynnik korelacji między zgonami i szczepieniami: -0,881

    No i fajnie że ci się chciało. Jak nie widzisz tu trendu to ja nic nie
    poradzę.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 126. Data: 2022-02-08 18:41:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.02.2022 o 11:31, Olin pisze:

    > Kiedy nad nią pracowano, nie było omikrona.

    No więc badania były robione pod presją czasu i siłą rzeczy krótkie.
    Dlatego głupota jest pisać, że jest najlepiej przebadana, bo nie jest.
    Było za mało czasu żeby ocenić jej skuteczność w dłuższej perspektywie.

    I teraz skup się - powtarzasz bzdury, że to najlepiej przebadana
    szczepionka - bezpieczna i skuteczna. Okazuje się, że wcale nie
    skuteczna po pół roku. OK - nie było jak zbadać co będzie jak wirus
    zmutuje (choć były przesłanki zeby się domyślać), więc stwierdzono
    huraoptymistycznie że nic - nie ma danych więc ignorujemy ten aspekt. I
    teraz wchodzą szury całe na biało i mówią - "twierdziliście, że super
    przebadana najlepiej ze wszystkich - -miała być dwudawkowa, skuteczna i
    bezpieczna. Minęło pół roku i wiemy już że nie jest ani dwudawkaowa ani
    skuteczna. Pytanie o bezpieczeństwo wisi w powietrzu:P Takimi naiwnymi
    stwierdzeniami dajecie paliwo szurom!

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 127. Data: 2022-02-08 23:34:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Feb 2022 18:36:50 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    514474757554&rtpof=true&sd=true

    qQwror3w1p9on/view?usp=sharing

    > No i fajnie że ci się chciało. Jak nie widzisz tu trendu to ja nic nie

    Ale tam sa dwa trendy.
    Jeden - ze w krajach "starej Unii" smiertelnosc podobna, niezalezna od
    PKB.
    Drugi - ze "w nowej Unii" smiertelnosc od sredniej do duzej, z
    niewielka korelacja z PKB.

    Ciekawe ...
    -w starej Unii medycyna jednak lepsza? Czy to troche falszywe
    wrazenie, bo np w krajach o niskim PKB lepszy klimat ... czy np duzo
    zgonow bylo w poprzednich falach.

    -w nowej unii szczepionek nie lubia? Bo chyba nie "nie stac nas".
    tak masowo nie lubia? Homo postsovieticus ?

    -czy to tylko sposob liczenia PKB ... bo jak Niemiec otwiera w Polsce
    fabryke, zatrudnia ludzi, produkuje, eksportuje .. i pilnie dba,
    zeby tylko niewielki dochod wykazac, oraz zeby ludziom minimalna
    pensje placic, to jak to sie w PKB liczy?
    I moze jeszcze Ukraincow zarudnia ...

    Ewentualnie np Portugalczyk sklep w Polsce otwiera...

    J.

  • 128. Data: 2022-02-09 02:24:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > punktu widzenia zwiększenie procenta zaszczepionych zwiększa procent
    > zaszczepionych zmarłych. Nie wypowiadam się na temat skuteczności

    Chyba odwrotnie? Zaszczepieni też umierają na kowid, a jest ich coraz
    więcej wraz ze wzrostem ich liczby więc umiera ich liczbowo
    więcej i rosnie ich frakcja, a maleje niezaszczepionych (przyjmująć
    stały wsp. umieralnosci w obu grupach). Ale, że rozmawiamy o dużych
    populacjach, stopniach wyszczepienia 50% i większych, umieralności (%
    niezaszczepionych) jaką podaje Olin, to nie ma ma wiekszego znaczenia
    czy to będzie 10% w te czy wewte.

    Więc jeśli AF uważa, że ilość osób w obu grupach ma znaczenie, a zapewne
    chce wykazać, że tych niezaszczepionych tak dużo nie umiera (bo po co by
    się tu rzucał :) to wszelkie realne scenariusze (korekty na populacje)
    nie odbiją się w żaden istotny sposób na podanych liczbach.
    Niezaszczepionych umiera o rząd wielkości więcej, a wariacje w obrębie
    frakcji zaszczepionych będą w obrębie tego samego rzędu.

    --
    Marcin

  • 129. Data: 2022-02-09 06:21:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.02.2022 o 23:34, J.F pisze:

> [...]
    > PKB.
    > Drugi - ze "w nowej Unii" smiertelnosc od sredniej do duzej, z

    Zgadza się. Widać też że w demoludach nie ma też wyrażnej korelacji
    między poziomem wyszczepienia a zgonami. Przy czym na tą śmiertelność
    wpływa tyle rzeczy, że statystycznie takie rysunki są po prostu bez sensu.

    > Ciekawe ...
    > -w starej Unii medycyna jednak lepsza? Czy to troche falszywe
    > wrazenie, bo np w krajach o niskim PKB lepszy klimat ... czy np duzo
    > zgonow bylo w poprzednich falach.

    Dokładnie - ilość zmiennych powoduje, że cały rysunek (a w zasadzie jego
    "interpretacja") jest po prostu manipulacją, bez choćby próby
    wytłumaczenia co jeszcze na to wpływa. Jakość opieki zdrowotnej, to
    jedno, różna faza pandemii w tym czasie to drugie, możnaby tak do
    dziesięciu i końca nie byłoby widać.

    > -w nowej unii szczepionek nie lubia? Bo chyba nie "nie stac nas".
    > tak masowo nie lubia? Homo postsovieticus ?

    Tak myślę. Choćby długa tradycja walki z wadzą i przekonanie (poniekąd
    słuszne), ze jak władza chce twojego dobra, to należy je dobrze ukryć;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 130. Data: 2022-02-09 06:24:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Niezaszczepionych umiera o rząd wielkości więcej, a wariacje w obrębie
    > frakcji zaszczepionych będą w obrębie tego samego rzędu.

    No właśnie juz nie - nie jest to już rząd wielkoścu (rząd wielkości to
    jak rozumiem 10) a 55%/30% w przybliżeniu.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.