    Temat: Re: Korelacja
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 21.04.2022 o 03:02, Marcin Debowski napisał:

    > Żaden z nich w 2020 nie mógł wiedzieć jak będzie mutował wirus i do
    > jakich form (mniej lub bardziej zjadliwych), więc jak dla mnie to jest
    > wszystko na zasadzie jak z wrózbitami - 10tys naukowców spodziewa się,
    > że nie będzie potopu, 200 twierdzi co innego. Potop się pojawia bo
    > prawdopodobieństwo jego wystąpienia było np. na poziomie 5%. Niestety to
    > wcale nie oznacza, że tych 200 to są w tym momecie jakieś tuzy nauki, a
    > najczęście wręcz przeciwnie. To tak teoretycznie bez analizowania
    > życiorysów ww., którzy jak najbardziej tuzami mogą sobie być.

    W 100% nigdy nie wiesz (jeśli chodzi o mutacje), ale w dużym p-stwie
    tak. Profesor Zieliński mówił o tym od samego początku. Pewnie się nie
    zna.... Bo jest tylko genetykiem...

    Jeśli chodzi zaś o p-stwo to p-stwo wylosowania liczby wymiernej spośród
    rzeczywistych wynosi 0, a zobacz, że poza wyjątkami posługujemy się
    głównie liczbami wymiernymi....

    Dodatkowo ci naukowcy mówili to w oparciu o naukę i dotychczasowe
    doświadczenia i proponowali konkretne rozwiązania, bo one były i jak się
    okazuje - patrząc na obecną zmianę podejścia - jedynymi zgodnymi z
    nauką. Szamanizm uprawiany przez Olina i Kviata tu to ich zabawa i nie
    wchodzę w to, religia to sfera prywatna. Chcą wierzyć, niech tak robią.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1112. Data: 2022-04-21 07:21:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 21.04.2022 o 06:22, Shrek napisał:

> [...]
    >
    > 2 - Była wskazówka, że będzie _raczej_ będzie mutować w łagodnieejszą
    > stronę - na ogół tak było.
    >
    > 3 - był "naukowy konsensus" te 5% o których piszesz było traktowane jak
    > szury.
    >
    > 4 - szury trafiły nie dlatego że są lepszymi naukowcami, a po prostu
    > naukowcy "nie trafili". Albo bardziej prawdopodobne, że po prostu
    > wybieraliśmy sobie tych, co mówili co nam pasowało. I to największa
    > tragedia - okazało się, ze z perspektywy czasu "naukowy konsensus" się
    > mylił i teraz zdanie szura jest równie wiarygodne co zdanie profesora.

    Z ostatnimi się nie zgadzam. "Konsensus" wyłonił się później w co
    najmniej dziwnych okolicznościach. Część tych naukowców mówiła co innego
    na początku (w sumie to mówili to co się sprawdziło), a potem nagle
    zmienili zdanie. Dziwnym przypadkiem po wejściu do jakiś ciał
    doradczych, awansach itp zmienili to zdanie.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1113. Data: 2022-04-21 07:27:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20.04.2022 o 18:43, Shrek pisze:
> [...]
    sce,koronawirus-w-polsce--coraz-wiecej-mlodych-wymag
    a-tlenoterapii-i-respiratora,artykul,28125590.html

    > Lid "Coraz więcej młodych w szpitalach z powodu COVID-19. "Czułem się
    > bezpiecznie"! Ale ile konkretnie?

    s-w-polsce--nie-zyje-29-latek--pod-respiratorami-cor
    az-mlodsze-osoby,artykul,29875617.html

    > Łoł - i ten jeden zapchał służbę zdrowia? Aż artykuł napisali.

    -wolne-lozka-w-szpitalach-dla-pacjentow-z-covid-19-n
    ajnowsze-dane-5034977

    > "najnowsze dane" - gdzie one są? Ile procenty tych przed 40?

    3,1,covid-zaatakowal-mlodych.read

    > Tu musiały być naprawdę wartościowe dane, skoro aż są płatne!
    >
    > Ale wiesz, że ofiar poniżej 40 toku życia było mniej niż 3%? Więc
    > przestań konfabulować - to nie te 3% ani nawet 5% przed 50 zawaliło
    > służbę zdrowia, tylko emeryci powyżej 70. Jeśli chciałeś ratować służbę
    > zdrowia to ich należało lokdałonować - praktycznie bez szkody dla
    > gospodarki. Tylko trochę nieładnie wygląda...

    Zacznijmy od tego, że nikt służby zdrowia nie zapchał. Z liczb, które
    przedstawiał np dr Basiukiewicz, to ilość hospitalizacji na choroby
    górnych dróg oddechowych nie odbiegała od tego co zwykle w jakiś
    znaczący sposób. Hospitalizacji było mniej, respiratoroterapii było
    mniej, tylko utrudnili dostęp do lekarza i do szpitala - to była jedyna
    zmiana. Więc chorzy na covid (pomijając już nawet fakt, że część z nich
    miała tylko dodatni wynik testu i nic więcej) nie zapchali służby
    zdrowia. Służbę zdrowia zapchały nowe procedury z religii wyznawanej
    przez Olina z Kviatem.

    --
    http:/zrzeda.pl

  • 1114. Data: 2022-04-21 07:36:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > Jeśli mógłbym zasugerować przykręcenie retoryki mędrca objaśniającego
    > dzieci bawiące się w piasku... Może się to skończyć kolejną analizą
    > kolejnego dra Small Coin :)

    > No to raczej jasne, ale jak fałszywych negatywów jest mało, to dla mnie
    > test dający 50% trafień jest testem wartościowym.

    czyli rzut monetą. W sumie tańsza metoda, przy inflacji jaka jest, to
    nawet jak moneta zginie nie będzie to aż taka strata.

    > A potrafisz oszacować ilość zgonów w grupie >=65 będących wynikiem
    > zarażenia się tych osób od osób z grupy <65?

    Ja nie, ponieważ nie mam WIARYGODNYCH danych. Osoby badające te rzeczy
    naukowo twierdzą że przyczynił się do zwiększonej ilości zgonów. Mogę
    jedynie zacytować słowa Horbana, gdy nie chciał wystąpić w jednym
    programie z Bodnarem: "to szur, chociaż ma rację". Więc tak oni się nie
    mylili (przynajmniej część z nich, bo co do Fijałka i
    Szuster-Ciesielskiej to mam pewne wątpliwości), oni wiedzieli, że jest
    inaczej, ale z jakiś powodów kazano im mówić inaczej, to to robili.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1115. Data: 2022-04-21 11:26:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 20 Apr 2022 18:32:40 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ale jesteś w stanie wytłumaczyć, czemu skoro chcesz chronić służbę
    > zdrowia przed cięzkimi przypadkami to lokdałnujemy tych... co ciężko nie
    > chorują? Przecież to się nie spina. Lokdałn "emerytów" zrobiłby 80%
    > roboty za 20% ceny - albo i taniej. Więc gdzie jest błąd?

    Przecież już pisałem, że należy czerpać szerokimi garściami z zasobów
    internetowych, w szczególności z szurnetu, gdzie - w przeciwieństwie do
    niekumatych naukowców i decydentów - są prawdziwe brylanty i tuzy intelektu
    potrafiące każdy problem rozwiązać w try miga.
    Wcześniej podobną rolę pełnił wujek, który na spotkaniach rodzinnych
    nieznoszącym sprzeciwu tonem wypowiadał się na dowolny temat i to z
    największym znawstwem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1116. Data: 2022-04-21 11:42:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Apr 2022 00:41:27 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Niby tak, ale zobacz taką Danię:
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/dk
    > ..też obrywa omikronem.
    >
    > Nie ulega wątpliości, że chronią, tylko jakby nie da się w sposób
    > jednoznaczny stwierdzić jak bardzo. Co kraj to inna charakterystyka.
    >
    > Portugalia, Irlandia w miarę dobrze pokazują efekt szczepionki (to czego
    > się spodziewamy):
    >
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/pt
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/ie

    Jak pisałeś, na śmiertelność mogą mieć też wpływ inne czynniki, dlatego coś
    rozsądnego można powiedzieć analizując dane dla wielu krajów. Dla IV fali
    okazało się, że decydujące są szczepienia; co zresztą już wiele razy
    pokazywałem:
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    Z ciekawości poznawczej można by sprawdzić, jak to wygląda w tym roku, ale
    zupełnie mi się nie chce, bo wklepywanie danych zajmuje czas, a grupowych
    bystrzaków i tak do niczego nie przekona.

    W każdym razie cała afera zaczęła się od Shurka, który wymachiwał brytyjską
    krzywą zakażeń na dowód, że szczepionki zupełnie nie działają, a nawet
    pogarszają sytuację. Wymyślił nawet 'współczynnik korelacji przypadków z
    datą szczepień'.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1117. Data: 2022-04-21 19:00:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2022 o 11:42, Olin pisze:

    > W każdym razie cała afera zaczęła się od Shurka, który wymachiwał brytyjską
    > krzywą zakażeń na dowód, że szczepionki zupełnie nie działają

    https://assets.publishing.service.gov.uk/government/
    uploads/system/uploads/attachment_data/file/1070356/
    Vaccine-surveillance-report-week-16.pdf

    Masz nową porcję od szurów - strona 6.

    > a nawet
    > pogarszają sytuację. Wymyślił nawet 'współczynnik korelacji przypadków z
    > datą szczepień'.

    Hmmm?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1118. Data: 2022-04-21 19:03:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2022 o 11:26, Olin pisze:

> [...]
    > niekumatych naukowców i decydentów - są prawdziwe brylanty i tuzy intelektu
    > potrafiące każdy problem rozwiązać w try miga.

    Czyli nie potrafisz wytłumaczyć dlaczego w celu zmniejszenia ilości
    przypadków hospitalizacji skupiliśmy się na tch co w przytłaczającej
    większości hospitalizacji nie wymagają.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1119. Data: 2022-04-21 19:05:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > miała tylko dodatni wynik testu i nic więcej) nie zapchali służby
    > zdrowia. Służbę zdrowia zapchały nowe procedury z religii wyznawanej

    Ciężko odmówić racji. Ilość hospitalizacji spadła...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1120. Data: 2022-04-21 19:47:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Apr 2022 11:42:35 +0200, Olin wrote:

> [...]
    > rozsądnego można powiedzieć analizując dane dla wielu krajów. Dla IV fali
    > okazało się, że decydujące są szczepienia; co zresztą już wiele razy

    Albo juz efekt Omikrona.

    Bo z jednej strony - linia regresji jakby wyraznie widoczna,
    ale z drugiej zobacz np Łotwa-Estonia, czy Litwa-Polska.
    Albo Słowacja-Grecja-Szwecja.

    > Z ciekawości poznawczej można by sprawdzić, jak to wygląda w tym roku, ale
    > zupełnie mi się nie chce, bo wklepywanie danych zajmuje czas, a grupowych
    > bystrzaków i tak do niczego nie przekona.

    Moze by przekonalo ... o ile bedzie do czego :-)
    Tylko ... moze np sam marzec ?

> [...]
    > krzywą zakażeń na dowód, że szczepionki zupełnie nie działają, a nawet
    > pogarszają sytuację. Wymyślił nawet 'współczynnik korelacji przypadków z

    No ale sam widzisz - zachorowalnosc w UK taka, jakiej nigdy wczesniej
    nie bylo.
    Smiertelnosc co prawda malutka.
    Omikron czy szczepionka ?

    Na zachorowalnosc szczepionka ponoc tez pomagała, wiec musisz
    przyznać, ze ktos kłamał lub nowa mutacja :-)

    J.