  • 71. Data: 2022-01-03 12:01:27
    Temat: Re: Kontrola zus
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Gorzej - mlodzi by zrezygnowali, a starzy nie, bo emeryturka blisko.
    > I z czego im placic?

    A budżet się obecnie jakoś zamyka?

    > Tak swoja droga - to przeciez zrobiono w poprzedniej reformie -
    > ZUS mial placic 70% emerytury, OFE 30%.
    > Budzet tego nie wytrzymal :-)

    A wiadomo ile wynosi obecnie obciążenie systemu, na które płacą młodsze
    pokolenia?

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2022-01-03 12:45:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 03 Jan 2022 11:01:27 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > A budżet się obecnie jakoś zamyka?

    Nie calkiem.

    > A wiadomo ile wynosi obecnie obciążenie systemu, na które płacą młodsze
    > pokolenia?

    Wiadomo. Tzn trzeba by ciut pogrzebac, ale ZUS bez problemu ujawni,
    ile rocznie emerytur i rent wyplaca.
    Grube pieniadze, jesli jest 10mln emerytów i srednia jakies 2500
    miesiecznie.

    Na emerytury skladaja sie obecnie pracujacy swoimi skladkami zus,
    oraz doplata z budzetu.
    I oni by chcieli dostac emerytury, skoro teraz skladki placa :-)

    J.

  • 73. Data: 2022-01-03 12:56:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 03 Jan 2022 10:56:01 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Efendi, jasne, że pogadam ze Shrekiem.

    Na pewno dużo się dowiesz. No proszę, dożyłem czasów w których prośba o
    poprawny język wywołuje obrazę :) Chcesz być zrozumiany, używaj
    wspólnego a nie gwary.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 74. Data: 2022-01-03 13:11:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 1 Jan 2022 23:18:35 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > O ile znalezienie na FB fotek z
    > wczasów, gdzie chory pomimo złamania nogi biega oczywiście jest powodem
    > do niepokoju - choć nie dowodem oszustwa, bo fotka może być sfałszowana.

    Oszust sam se fałszuje fotkę na fejsie, żeby ZUS miał się do czego
    przyczepić.
    To musowo znowu te służby San Escobar w akcji.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 75. Data: 2022-01-03 13:13:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 3 Jan 2022 06:26:52 +0100, Shrek napisał(a):

    > straszą że przy kwarantanie masz zainstalować apkę. W teorii jak
    > masz apkę to masz robić głupie zadania ale kulsony nie przychodzą. Nie
    > instalujesz i też nie przychodzą.

    Ciekawe. Kolega był na kwarantannie i opowiadał, że codziennie przychodził
    szeregowy Jakiś Tam z WOT, żeby sprawdzić, czy wszyscy w domu.

  • 76. Data: 2022-01-03 13:34:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > ile rocznie emerytur i rent wyplaca.
    > Grube pieniadze, jesli jest 10mln emerytów i srednia jakies 2500

    Widzę, że 2019 to było 31% wydatków (budżetu), czyli jakieś 130mld.
    Składki liczą się jako dochód państwa?

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2022-01-03 15:54:51
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 03.01.2022 13:13, Olin wrote:

    > Ciekawe. Kolega był na kwarantannie i opowiadał, że codziennie przychodził
    > szeregowy Jakiś Tam z WOT, żeby sprawdzić, czy wszyscy w domu.

    Chyba to zależy gdzie. W Warszawie słyszałem że sprawdzali. Ale
    mieszkała u mnie na wsi w okolicach Grójca Białorusinka, która musiała
    ewakuować się ze swojego kraju. Obowiązywała ją kwarantanna,
    pogranicznikom zostawiła wszelkie namiary, nawet mój numer telefonu, i
    pies z kulawą nogą nią nie zainteresował się.

  • 78. Data: 2022-01-03 18:41:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zgadza się. A może by się przydał? Ciekawe swoją drogą jakby to wszystko
    > wyglądało, gdyby nagle dać ludziom wybór. Pewnie praktycznie wszyscy
    > zrezygnowali by z zus,

    Czysto teoretycznie tak. Z tym że przecież trzeba obecnym emerytom płacić.

    ale też okazałoby się, że za te XX nie mają na
    > emeryturze z czego żyć lub nie mają szansy przestać pracować.

    Generalnie nie ma dobrego systemu emerytalnego. Możena zachwalać
    kapitałowe, jednak w długim okresie (a o takim rozmawiamy) jest za duża
    szansa że jebnie - pamiętaj że rozmawiamy co czasie całego życia -
    niektórzy mieli pecha przeżyć dwie wojny światowe i wielki kryzys.
    Jesteśmy pierwszym pokoleniem polaków od wieku, które ma szansę przeżyć
    życie bez większego jebnięcia (ale imho nikłe). Ale weź po uwagę, że kto
    ma coś kasy zaoszczędzone właśnie stał się wrogiem publicznym.
    Oszczędzaj sam na emeryturę to państwo ci zajebie:P

    --
    Shrek

  • 79. Data: 2022-01-03 18:45:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po prostu tkwisz w tym systemie tak dogłebnie, że nie widzisz
    > alternatyw. Nie płacę nic na zus. Moja umowa o prace gwarantuje mi 60
    > dni chorobowego w tym 45 dni hospitalizacji. Ja nie mam interesu aby
    > kombinować ze zwolnieniami bo jeślibym przegiął to pracodawca nie będzie
    > miał ze mnie pożytku i wylecę.

    Czyli masz 60 dni, ale jak skorzystasz to cię wyjebią:P

    > A w Polsce
    > można się bujać długo i nikt nikogo nie zwolni, to do czego to motywuje?

    Chyba pół roku konkretnie.

    --
    Shrek

  • 80. Data: 2022-01-03 18:48:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 13:13, Olin pisze:

    > Ciekawe. Kolega był na kwarantannie i opowiadał, że codziennie przychodził
    > szeregowy Jakiś Tam z WOT, żeby sprawdzić, czy wszyscy w domu.

    A kiedy - bo oni głównie łazili podczas "pierwszej fali". Ponieważ nie
    było w zasadzie chorych to mieli dużo czasu. Teraz w szczycie było
    prawie milion osób. Nikt tego nie ogarniał ani chyba nawet nie próbował.

    --
    Shrek