  • 111. Data: 2010-09-27 19:08:55
    Temat: Re: Kontrola UKS
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/27/2010 03:49 PM), Arek wrote:

    > Bzdury gadasz bo brak Ci wyobraźni co potrafią pracownicy.

    Ok, to jest poszlaką że lewa sprzedaż występuje.

    p. m.

  • 112. Data: 2010-09-27 19:17:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/27/2010 02:50 PM), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale nie idzie o sens przepisu w ogóle, lecz możliwość ukarania za *samo
    > niezaewidencjonowanie zakupu*. Mimo zaewidencjonowania sprzedaży.

    No to idąc tym tokiem rozumowania, karanie za brak ewidencji sprzedaży
    nie ma sensu fiskalnego, mimo odprowadzenia podatku :).

    A karanie za brak ewidencji czasu pracy kierowców nie ma sensu w
    kontekście bezpieczeństwa pasażerów, w przypadku kiedy wszystko jest w
    porządku i kierowcy zmieniają się jak trzeba.

    Ustawodawca, jak sądze, słusznie założył że samo udowodnienie
    wykroczenia/przestępstwa głównego jest zbyt trudne. Więc nałożył
    obowiązki które utrudniają popełnienie wykroczenia/przestępstwa.

    Chyba nie masz wątpliwości co do tego, że obowiązek ewidencji towarów i
    materiałów handlowych utrudnia kombinacje na podatku?

    > I dla takiego przypadku "piekarz" *nie* jest przykładem, żadnym :)

    Pozwolę się nie zgodzić. Wg mnie jest właśnie żywym przykładem tego
    sensu. Gdyby nie ewidencjonował zakupu - to by mu nie
    udowodnili(uprawdopodobnili?) niezaewidencjonowanej i nieopodatkowanej

    p. m.