  • 1. Data: 2013-05-05 11:46:26
    Temat: Konsekwencje za zasłonięcie fotoradaru?
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    Stoi sobie fotoradar jakich wiele.
    http://bi.gazeta.pl/im/bb/17/c5/z12916667Q,Dochody-z
    -fotoradarow-pojda-na-budowe-drog.jpg W
    porównaniu do tego ze zdjęcia jest sporo niższy. Widziałem kiedyś akcję, jak
    dwóch młodzieńców wzięło folię skreczową i owinęło fotoradarek tak, że stał
    się bezużyteczny. Czy za taki haniebny czyn grożą konsekwencje prawne? Do
    uszkodzenia mienia nie doszło :)

  • 2. Data: 2013-05-05 12:40:00
    Temat: Re: Konsekwencje za zasłonięcie fotoradaru?
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 05.05.2013 11:46, Garg07. wrote:
> [...]
    > fotoradarek tak, że stał się bezużyteczny. Czy za taki haniebny czyn
    > grożą konsekwencje prawne? Do uszkodzenia mienia nie doszło :)

    offff topicznie dodam:

    http://moto.onet.pl/1682066,1,akcja-pieprz-radary-od
    niosla-sukces,artykul.html?node=2

    zen.aspx

  • 3. Data: 2013-05-08 10:27:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 May 2013, Garg07. wrote:

    > jak dwóch młodzieńców wzięło folię skreczową i owinęło fotoradarek tak, że
    > stał się bezużyteczny. Czy za taki haniebny czyn grożą konsekwencje prawne?
    > Do uszkodzenia mienia nie doszło :)

    IMVHO art.85 KW:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,238,7063
    9,20130422,wykroczenia-przeciwko-bezpieczenstwu-i-po
    rzadkowi-w.html
    Nie wiem czy się łapie pod "zabezpieczające" :>
    Wystarczy "zasłonić" (art.99 rzeczywiscie wymaga "uszkodzenia")

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2013-05-08 10:51:07
    Od: Maruda <m...@n...com>

> [...]
    9,20130422,wykroczenia-przeciwko-bezpieczenstwu-i-po
    rzadkowi-w.html

    > Nie wiem czy się łapie pod "zabezpieczające" :>

    Moim zdaniem - nie. Przed niczym nie zabezpiecza. To nie lampa
    oświetlająca przejście dla pieszych.

    > Wystarczy "zasłonić" (art.99 rzeczywiscie wymaga "uszkodzenia")
    >
    > pzdr, Gotfryd

    ... a jakaś "kropelka" z czegoś niewysychającego na środku obiektywu?
    Fotoradar działa, robi zdjęcia, ale trochę nieostre...
    :)

    (Wiem... tylko się droczę...)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2013-05-08 13:24:31
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 08.05.2013 10:51, Maruda wrote:

    > ... a jakaś "kropelka" z czegoś niewysychającego na środku obiektywu?
    > Fotoradar działa, robi zdjęcia, ale trochę nieostre...

    spryskać wd-40?

    zen.aspx

  • 6. Data: 2013-05-08 18:54:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 May 2013, Maruda wrote:

    > ... a jakaś "kropelka" z czegoś niewysychającego na środku obiektywu?

    Nie pomoże :)

    > Fotoradar działa, robi zdjęcia, ale trochę nieostre...
    > :)

    Właśnie - pojawi się "mgła" o nasileniu proporcjonalnym
    do wielkości zakłóconej powierzchni, ale nie poskutuje
    to tym rodzajem nieostrości jaki jest skutkiem złego
    ustawienia ogniskowej.

    > (Wiem... tylko się droczę...)

    :)

    pzdr, Gotfryd