eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStop wariatom medialnym!Koniec kampanii PZU
  • Data: 2005-10-05 06:09:18
    Temat: Koniec kampanii PZU
    Od: "GT" <g...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Podsumowanie kampanii "STOP wariatom drogowym" - ponad 80% Polaków uważa, że
    kampanie prewencyjne są potrzebne. GW 04.10.2005

    Zakończyła się ogólnopolska kampania prewencyjna "STOP wariatom drogowym",
    realizowana przez PZU SA w ramach działań "PZU z myślą o bezpieczeństwie".
    ...
    Dane Policji z lipca i sierpnia br. mówią o największej dotychczas
    odnotowanej dynamice spadku liczby śmiertelnych ofiar wypadków. O 672
    wypadki drogowe zmniejszyły się wakacyjne statystyki policyjne w porównaniu
    do analogicznego okresu roku 2004. O 917 osoby zmniejszyła się liczba
    rannych w tych wypadkach, a o 54 osób zmalała liczba zabitych - wynika z
    danych Wydziału ds. Ruchu Drogowego Biura taktyki Zwalczania Przestępczości
    KGP. Właśnie w tym okresie - corocznie najgorszym jeśli chodzi o liczbę
    wypadków drogowych - kierowcy mogli się zetknąć z kampanią "STOP wariatom
    drogowym".
    Badania skuteczności kampanii "Stop wariatom drogowym", zrealizowane przez
    Instytuty Pentor i SMG/KRC, pokazały, że z przekazem reklamowym kampanii
    bezpośrednio zetknęło się ponad 64% ogółu społeczeństwa i aż 73% grupy
    docelowej - kierowców. Ponad 50% osób zapamiętało hasło kampanii. Badania
    jakościowe pokazały także, że Polacy pozytywnie ocenili zastosowaną w
    kampanii kreację. Ponad 88% badanych stwierdziło, że określenie "wariat
    drogowy" to właściwe określenie dla kierowcy jadącego niebezpiecznie. Ponad
    88% badanych podobało się hasło "Stop wariatom drogowym" dla kampanii
    piętnującej kierowców stanowiących zagrożenie dla innych. Ponad 80% badanych
    podkreśla potrzebę realizowania tego typu kampanii prewencyjnych.
    Przygotowując kampanię celowo odeszliśmy od tradycyjnych motywów służących
    straszeniu i szokowaniu tragicznymi skutkami wypadków. Zamiast tego
    zwróciliśmy się do kierowców w sposób bezpośredni, prezentując w sposób
    metaforyczny rzeczywiste sytuacje na drodze i nieodpowiedzialne postawy
    kierujących pojazdami - powiedział Tomasz Fill, rzecznik prasowy PZU.
    Zachowania te odegrane zostały w symboliczny sposób przez przerysowane
    postacie "wariatów drogowych". W sześciu spotach telewizyjnych przedstawione
    zostały najczęstsze przyczyny wypadków drogowych w tym m.in. jazda po
    pijanemu, nadmierna prędkość, brawura, wyprzedzanie "na trzeciego".

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,55402,29489
    87.html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1