  • 1. Data: 2003-11-18 09:08:47
    Temat: ---Koniec Świata---
    Od: "Darius Miles" <D...@s...interia.pl>

    Wtam !!!!!!!!!!!

    Mam pewien niedosyt wiedzy na temat działalności Inspekcji Pracy.
    Otóż PIP nadesłał do mnie odpowiedź na moją skargę stwierdzając, iż
    inspektor przeprowadzając kontrolę w zakładzie , w którym pracowałem nie
    znalazł jakichkolwiek dokumentów potwierdzających świadczenie przeze mnie
    pracy w tymże zakładzie.
    I ów inspektor stwierdza, że nie może przedstawić mi wyników przeprowadzonej
    inspekcji z powodów jw. Chciałem zapytać czy to tylko subiekywne odczucie
    inspektora czy może jego niemoc podyktowana jest przepisem prawnym, którego
    nie podał w odpowiedzi na skargę. Dziwi mnie fakt, że co prawda w wyniku
    mojej skargi przeprowadzono kontrolę ale nie mogę poznać jej wyników.

    Chętnie poznam powód dla którego nie wolno mi poznać wyników kontroli, wszak
    nie jestem prawnikiem tylko pracownikiem (jak się okazuje nie do końca) ale
    mimo to jestem zainteresowany ustawą, rozporządzeniem, które traktóją o
    wspomnianym utajnianiu.

    Dziękuję
    Panie i Panowie

  • 2. Data: 2003-11-18 10:44:57
    Temat: Re: ---Koniec Świata---
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Nov 2003, Darius Miles wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nie jestem prawnikiem tylko pracownikiem (jak się okazuje nie do końca)

    Moja dywagacja: skoro nie znaleziono dowodów że jesteś stroną
    w postępowaniu (i jak rozumiem nie masz sam dowodów że tak jest),
    to byłoby dziwne jakbyś miał prawo do wglądu do niepublicznych
    dokumentów. Przecież ja też mógłbym zażądać wyników *tej* kontroli
    (w *niepublicznym* zakładzie), prawda ? Twierdząc że *moim zdaniem*
    mam prawo... bo.... bo coś. "Tak mi się wydaje" :)
    Mam prawo ?
    Po prostu: nie zostałeś uznany za pracownika. Brak dowodów...

    [...]
    >+ wspomnianym utajnianiu.

    Znaczy - wolno rozpowszechniać dowolne informacje o dowolnej
    firmie ? Uzyskane w wyniku postępowania administracyjnego/... ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-11-19 03:28:13
    Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    Rozumiem ,ze jeśli w moim zakładzie była kontrola z PIP to ja szeregowy
    pracownik mam prawo wglądu do sprawozdania z tej kontroli?
    Jest jakaś podstawa prawna?

    j...@p...onet.pl
    j...@w...pl