  • 11. Data: 2006-02-10 15:34:21
    Temat: Re: Konferencja prasowa min.Ziobro
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    >A u kogo władza sądownicza w Polsce ma autorytet?
    > No nie zartuj, że przykładowo jeszcze wśród sędziów...
    > JaC
    > PS. Merytorycznie się w tej sprawie z Ziobra nie zgadzam; sąd wydał
    > orzeczenie w konkretnej sprawie zarządcy/właściciela
    > budynku przeciwko ubezpieczycielowi.

    a jak to sie ma do tego co ja napisalem ???

  • 12. Data: 2006-02-10 18:26:02
    Od: "Wiech" <wie[to_usun]siek@s[i_to_tez]upra.com.pl>

    Użytkownik "Grzech" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Spółka zwraca się do ubezpieczyciela o odszkodowanie za uszkodzenia.
    > Sprawa trafia do Sądu.
    > Spółka w dalszym ciągu domaga się odszkodowania. Twierdzi, że nie miała
    > obowiązku odśnieżać dachu.
    > Zostaje powołany biegły który stwierdza, że spółka nie miała obowiązku
    > odśnieżać dachu.
    > Nigdzie nie zalazłem informacji aby ubezpieczyciel w jakiś sposób obalał
    > twierdzenie biegłego. W dalszym postępowaniu nie odwoływał się od wyroku.
    > Czyli de facto zgodził się z takim twierdzeniem..
    > Pytanie. Jaki wyrok w tej sytuacji może wydać Sąd Cywilny?

    mysle, ze tylko jeden: odszkodowanie sie nie nalezy, poniewaz Spolka
    nie starala sie zapobiec szkodzie. To mniej wiecej tak zamo jakby kierowca
    jechal
    calkowicie zasniezonym samochodem i domagal sie odszkodowania, bo
    przeciez on nie wiedzial, ze trzeba odsniezyc przednia szybe!

    > Odpowiedź na to pytanie obrażałaby inteligencję czytających

    Moja inteligencję obraża stwierdzenie iż administrator budynku nie
    ma obowiązku odśnieżania dachu budynku i to pomimo intensywnych opadow
    sniegu. Ale coz widocznie, aby dojsc do wniosku, ze warto usunac zalegajacy
    snieg
    trzeba wyzszej inteligencji.

  • 13. Data: 2006-02-11 01:14:23
    Od: name <n...@m...com>

    On Fri, 10 Feb 2006 19:26:02 +0100
    "Wiech" <wie[to_usun]siek@s[i_to_tez]upra.com.pl> wrote:

> [...]
    > calkowicie zasniezonym samochodem i domagal sie odszkodowania, bo
    > przeciez on nie wiedzial, ze trzeba odsniezyc przednia szybe!

    Raczej mniej niz wiecej. Odpowiedzialnosc uzytkownika mozna rozpatrywac
    dopiero *po* *wyczerpaniu* odpowiedzialnosci architekta i wykonawcy.

    Jezeli juz chcesz porownywac do auta, to raczej do slabego dachu zalamujacego sie
    pod byle ciezarem.

    Jest calkiem duza ilosc wyrokow p-ko Fordowi za szkody spowodowane zgnieceniem
    dachu podczas wypadku spowodowanego przez kierowce (czyli klienta Forda).
    Bo to mozna przewidziec zgniecenie dachu z pasazerem w srodku,
    o czym swiadcza setki prac badawczych Forda
    w tym kierunku. Tyle, ze sie nie oplaca. Wtedy wkracza mechanizm nawiazek idacych
    proporcjonalnie do dochodow brutto kryminalisty. I wtedy dopiero pomaga.

    Mowimy oczywiscie o krajach ktore nie sa panstwami prawa.

    > Moja inteligencj? obra?a stwierdzenie i? administrator budynku nie
    > ma obowi?zku od?nie?ania dachu budynku i to pomimo intensywnych opadow
    > sniegu. Ale coz widocznie, aby dojsc do wniosku, ze warto usunac zalegajacy
    > snieg
    > trzeba wyzszej inteligencji.

    Jest wazna roznica pomiedzy "warto" a "obowiazek". Uzytkownik ma prawo oczekiwac ze
    budynek spelnia *minimum* bezpieczenstwa.

    Jakos nie widzi mi sie babca czy blondynka *legalnie* wynajmujaca dom, i
    biegajaca po dachu, kiedy tylko pada snieg.

    Od przewidzenia sniegu jest profesjonalista, zwany architektem.
    Ba, musi miec szkoly i egzaminy! Babcia i blondynka nie musi.

    Wykonawca tez ma obowiazek uzywania mozgu kiedy widzi
    ze dolozenie skrzydel do czolgu wcale nie spowoduje latania.
    Mimo, ze architekt tak wyliczyl i nakazal zepchniecie z urwiska.

    Przeciwnie. Widze niebezpieczenstwo kiedy przecietny zjadacz chleba wchodzi na dach,
    nawet plaski.
    O zgrozo: oblodzony!

    Hint: ubezpieczenia dla dekarzy sa bardzo wysokie! Zgadnij dlaczego.

  • 14. Data: 2006-02-11 01:23:36
    Od: name <n...@m...com>

    On Fri, 10 Feb 2006 11:10:25 +0100
    "Lookasik" <l...@p...o2.pl> wrote:

    > nazywal po imieniu?!?!?!?.. jezeli ma sie dodowy na korupcje to sie wszczyna
    > postepowania karne a nie piepszy w telewizji ,ze srodowisko jest
    > skorumpowane.... to jest minister a nie chlop pijacy piwo przy sklepie..
    > nalezy od niego wymagac szczegolnej odpowiedzialnosci w formulowaniu
    > opinii... a to co robi M. Ziobro to nic wiecej jak populizm IMHO zupelnie
    > celowy.. kompletnie nie zalezy im na poprawie sytuacji ale na tym ,zeby jak
    > najwiecej ludzi bylo za nimi

    Magister Ziobro ma jeden niepodwazalny atut: jest spoza ukladzikow
    ubecko-peerelowskich, jak Gardocki.

    Nie musi martwic sie molestowaniem starych ubekow z branzy.
    Jest z innego pokolenia, i nie ma zobowiazan do gardockich.

    Zadnych.

    Polskojezyczne media uzywaja wobec niego jezyka zarezerwowanego do tej pory
    tylko dla Leppera. A to znaczy, ze establiszment ubecki jest w panice.

    70% obywateli uwaza sedziow za zawod doszczetnie skorumpowany. Ilu ministrow
    do tej pory odwazylo sie uzyc tego wyrazu wobec konkretnego sedziego?

  • 15. Data: 2006-02-11 01:24:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Noranda wrote:
    > Wysluchałem i obejrzałem konferencję prasową min Ziobro w ktorej odpierał
    > krytykę Krajowej Rady Sądownictwa, że podważa autorytet "trzeciej władzy"
    > nazywając po imieniu wyrok sędziego ze Śląska w sprawie odśnieżania dachu
    > hali wystawowej w Katowicach:

    "Po imieniu"?

    > W mojej opinii -niestety, ale on ma głęboką rację mówiąc głośno że "ten
    > król jest nagi'.Przecież nikogo nie obrażał, tylko nazywał rzecz po imieniu.

    Głębokie to on ma co innego. Przy jego podejściu do prawa tzw.
    falandyzacja prawa to pikuś.

    Ziobro usiłuje sterować prawem zagraniami "pod publiczkę". Najchętniej
    sam by wydawał wyroki w razie konieczności na chybcika modyfikujac prawo
    jakimiś dekretami albo czymś w tym stylu.

    Tą konkretnie akcją narobił wiele złego, bo dał kolejny pretekst
    ubezpieczycielom do kantowania klientów.

  • 16. Data: 2006-02-11 01:30:44
    Od: name <n...@m...com>

    On Fri, 10 Feb 2006 09:06:01 +0100
    moris234 <m...@w...pl> wrote:

    > Grzech napisa?(a):

    > A mnie zastanawia, czemu minister sta? si? nagle medialnym rzecznikiem
    > ubezpieczyciela,

    A kto powiedzial ze stal sie?

    Stal sie de facto, i tyle.

    > który wcze?niej nie skar?y? tego wyroku ?

    Ubezpieczalnie to dziwna branza i czasami nie skarza celowo.

    > Czy w dniu Tragedii ta firma te? by?a ubezpieczycielem i b?dzie musia?a
    > p?aciae odszkodowanie ?
    > Czemu minister tak bardzo ??da kasacji tego wyroku i deprecjonuje
    > s?dziego, który wyda? ten wyrok ?

    Bo kurwy w togach powinno wywozic sie na taczkach.

    Pronto!

  • 17. Data: 2006-02-11 01:31:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wiech wrote:

    > calkowicie zasniezonym samochodem i domagal sie odszkodowania, bo
    > przeciez on nie wiedzial, ze trzeba odsniezyc przednia szybe!

    To akurat widać - kiedy należy odśnieżyć szyby. Odśnieżanie dachu nie
    jest oczywiste: od jakieg grubości pokrywy śniegu? I jak ma się to do
    takiego detalu, że śnieg miewa różną gęstość - w zależności od czasu
    zalegania, temperatur itepe.

    > Moja inteligencję obraża stwierdzenie iż administrator budynku nie
    > ma obowiązku odśnieżania dachu budynku i to pomimo intensywnych opadow
    > sniegu.

    Ma prawo przypuszczać, że legalnie (czyli zgodnie z normami) zbudowany
    budynek wytrzyma lokalną zimę bez jakichś nadzwyczajnych zabiegów.

  • 18. Data: 2006-02-11 01:33:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    moris234 wrote:

    > Czemu minister tak bardzo żąda kasacji tego wyroku i deprecjonuje
    > sędziego, który wydał ten wyrok ?

    Bo w ten sposób sprawia wrażenie, że 'coś' robi. No i to poczucie władzy...

    Tak to jest, jak nadambitny młodziak dostaje zbyt wysoki stołek -
    podskakuje.

    To mi przypomina pewne minione czasy, kiedy obsada wymiaru
    sprawiedliwości też została z przyczyn ideologicznych (i oczywiście dla
    dobra narodu) wymieniona i pojawiło się sporo takich młodych, ambitnych
    i gorliwych.

  • 19. Data: 2006-02-11 01:37:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    name wrote:

    > Od przewidzenia sniegu jest profesjonalista, zwany architektem.
    > Ba, musi miec szkoly i egzaminy! Babcia i blondynka nie musi.

    No i należy pamiętać, że kierują nim także pewne normy - jak normy
    spełnił, a tylko nagle przyroda postanowiła przywalić więcej, niż w
    takiej okolicy do tej pory przeciętnie bywało - to też nie jego wina.

  • 20. Data: 2006-02-11 02:01:50
    Od: name <n...@m...com>

    On Sat, 11 Feb 2006 02:24:02 +0100
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > "Po imieniu"?

    > G??bokie to on ma co innego. Przy jego podej?ciu do prawa tzw.
    > falandyzacja prawa to piku?.

    Raczej gardocyzacja.

    Jak zatem wg Ciebie powinien nazywac sie sedzia wydajacy orzeczenie na podstawie
    opinii "bieglego"? Opinia byla taka ze strona ma zaplacic!

    > Ziobro usi?uje sterowaae prawem zagraniami "pod publiczk?". Najch?tniej
    > sam by wydawa? wyroki w razie konieczno?ci na chybcika modyfikujac prawo
    > jakimi? dekretami albo czym? w tym stylu.

    Zgadza sie. Buc o slabych nerwach. Ale pozostaje jego sila w byciu spoza
    ubecko-garodckich ukladzikow.
    Czy przypadkiem gowienko uznawane przez 70% obywateli za skorumpowane nie wymaga
    spuszczenia wody w muszli klozetowej?

    > T? konkretnie akcj? narobi? wiele z?ego, bo da? kolejny pretekst
    > ubezpieczycielom do kantowania klientów.

    Jak by ubezpieczyciele nie byli w stanie kupic sobie ustawy u Marcinkiewicza.

    Czy przypadkiem lobbysta farmacji nie jest wiceministrem u tego buca?