  • 21. Data: 2004-05-02 16:21:31
    Temat: Re: Konduktorzy i kontrolerzy - legitymacja od pasażera
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Sito wrote:

    > Gdyby otrzymywał nalezne mu dopłaty do biletów ulgowych
    > i wyeliminowanoby przejazdy bezbiletowe, myślę że utrzymałby się.

    Myślał indyk o niedzieli....

    > A co masz do Ola?

    Parę drobiazgów. Poczytaj sobie archiwum - zobaczysz, co wygaduje
    (streszcza się to do "kanar może wszystko - jest ponad prawem").

    > Czasem się trafiają męty. Jak w każdym zawodzie. Nie uogólniaj jednak.

    Nie piszę o 'trafianiu się' tylko o stawianych wymaganiach (a konkretnie
    o technicznym ich braku) - i o regularnie występujących nadużyciach.

  • 22. Data: 2004-05-02 16:53:36
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Nie piszę o 'trafianiu się' tylko o stawianych wymaganiach (a konkretnie
    > o technicznym ich braku) - i o regularnie występujących nadużyciach.

    Nadużycia biorą się z chorego sposobu wynagradzania kontrolerów biletowych.
    W wielu miastach maja płacone wyłącznie procent od złapanego gapowicza,
    który wpłaci karę.
    Np. w Szczecinie ta prowizja wynosi 19 zł, a ściągalność ok. 10%.
    Czyli za jednego złapanego kanar otrzyma... 1,9 zł!
    I dziwić się, że potem jakieś łapówki, nadużycia...itd.
    Wcale nie mówię, że niska pensja usprawiedliwia łapownictwo, no ale jednak
    sa jakies granice.
    AS

  • 23. Data: 2004-05-02 18:57:58
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
[...]

    wlasnie zaprzeczyles sam sobie

  • 24. Data: 2004-05-02 19:06:52
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > wlasnie zaprzeczyles sam sobie

    Taki już typ jestem;-)
    AS

  • 25. Data: 2004-05-03 09:06:41
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : > wlasnie zaprzeczyles sam sobie
    :
    : Taki już typ jestem;-)
    :
    :)

  • 26. Data: 2004-05-03 23:00:43
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Olo: okazujesz swoją legitymację, czy podajesz pasażerom? ;>

    Widzisz - jest subtelna różnica między kontrolerem biletów, który nie jest
    pierwszym z brzegu chamem z ulicy a przecietnym pasazerem. Dlatego jesli
    mnie ktos kontroluje to chętnie wręczam do ręki swoją legitymację, natomiast
    gdy ja przeprowadzam te czynnosci to w zyciu zaden pasazer jej nawet nie
    dotknie, bo nigdy nie mam pewnosci z jakim gagatkiem mam doczynienia i czy
    za chwile nie wyleci ona za okno...

    pdr
    Olo

  • 27. Data: 2004-05-03 23:04:30
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > trwała?
    > Kontroler w ciągu dnia widzi setki, jesli nie tysiące dokumentów. Dla
    > każdego pasażera wylegitymowanie się dokumentem to tylko kilkanascie
    sekund.
    > I to pewnie raz na kilka tygodni. Dla kontrolera byłoby to 3/4 jego czasu
    > opracy. W ten sposób możnaby praktycznie zdezorganizować wykonywanie
    > kontroli biletowych.
    > A czy o to chodzi? Chyba wiecie, jaki byłby tego skutek - wszyscy
    jeździliby
    > bez biletów, a więc nie jeździliby wcalem, bo po kilku tygodniach każdy

    Tak, wlasnie o to chodzi. Widzisz, nasze rozwydrzone spoleczenstwo uwaza ze
    zwyczajnie wszystko mu sie nalezy, a kontroler to zlo wcielone... Tylko nikt
    jakos nie przejrzy na oczy, ze de facto gdyby nie bylo kontrolerów (badz
    innej formy egzekwowania oplat za przejazdy) to i cała komunikacje lada
    chwila szlag by trafił i trzebaby chodzic pieszo...

    pdr
    Olo

  • 28. Data: 2004-05-03 23:05:46
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > To by się chyba na strajk włoski pasażerów kwalifikowało... ;)

    Musieliby uwazac zebysmy my im nie zrobili strajku wloskiego bo by przez
    tydzien z autobusu nie wyszli ;-)

    pdr
    Olo

  • 29. Data: 2004-05-03 23:06:50
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Owszem, tylko usunięcie tej przyczyny leży nie w gestii przewoźnika
    > niestety. Chore jest prawo przewozowe dające kontrolerom biletów tak
    niskie
    > uprawnienia. Oczywiście za większymi uprawnieniami winny iść większe
    > wymagania wobec kanarów; to już jednak inna bajka.

    Byle nie takie jak ostatnio w Gdyni bo to juz bylo conajmniej chore ;-)))

    pdr
    Olo

  • 30. Data: 2004-05-03 23:09:09
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A co masz do Ola?

    Heh jak co? Jest p**nym kanarem gnębiącym biednych ludzi którzy sie tylko
    chcieli przejechac :-))))

    pdr
    Olo