  • 11. Data: 2013-06-29 15:53:06
    Temat: Re: Komplet punktów...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jun 2013, anacron wrote:

    > Te P4 były częścią skrzyżowania.

    Niezbyt.
    Były na skrzyżowaniu, bo to jedno z "logicznych" miejsc
    gdzie bywają, ale w żadną stronę nie ma implikacji, IMO.

    > Są skrzyżowania bez podwójnych linii?

    Całe mnóstwo.
    Przecież nie ma prawnej różnicy między skrzyżowaniem dwu osiedlowych
    dróg nie wyłączonych z zasad ogólnych (tj nie strefa zamieszkania
    itede) a skrzyżowaniem dwu 2x3-pasowych arterii.

    > Naprawdę wydaje mi się, że przynajmniej z tym przesadzili.

    Hm... powiem tak - na ogół policja nie wyróżnia się nadmierną
    restrykcyjnością, ale jakby gość trafił w innej dziedzinie np
    na UKS, to spokojnie mógłby dostać dodatkowy bonus za oba
    przekroczenia prędkości o których pisałeś :>

    Podejrzewam że dostał "za całokształ", właśnie dlatego, że
    nie tylko złamał całą paczkę przepisów, ale dodatkowo przy
    prędkości utrudniającej zapobieżenie czyimkolwiek błędom.
    Patrząc zupełnie z boku, nie powinien jednak być karany
    ostrzej niż osobnik który z niedostateczną widocznością
    *lub* mimo pojazdów z przeciwka wyprzedza na zakręcie jedno-
    jezdniowej (2x1 pas) drogi.
    Z tego powodu zgadzam się "chłopskorozumowo" z Twoją argumentacją,
    mogli udać że jednego z wykroczeń "nie widzieli".
    Ale dura lex...

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-06-29 15:57:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Akurat to ostatnie było całkiem niedawno powodem niezłego flejma.
    > A wyprzedzający nie może widzieć 100% obszaru, no, może z wyjątkiem
    > wyprzedzania jednośladu. Ty mogłeś na 100% widzieć że pieszych
    > nie było, on nie. Uwzględniam dziecko nie "wystające" nad wyprzedzany
    > pojazd oczywiście.

    E tam! Zakaz wyprzedzania na przejściu jest po prostu porypany. Jeżeli
    wyprzedzam autobus, ciężarówkę to jeszcze...

    (Choć tez jak pieszy wtargnie pod wyprzedzany pojazd, to raczej tamten
    go ustrzeli niż ja)

    Ale typowo widzę, że przejście jest puste i okolica pusta. Powiedzmy, że
    jedziesz sobie z ronda koło Makro, kierunek Mikulczyce-Zabrze ([1]) i
    wyjeżdżając z ronda widzisz, że wkoło pustka całkowita i nagle wypada ci
    wyprzedzanie na przejściu, bo z prawej od makro na osobny pas wyjechał
    ktoś. I co? Po hamulcach i masz tego za sobą w dupie?

    Albo kiedyś jadę obok gościa, zbliżamy się do przejścia (gdzie indziej,
    na prostej). Nikogo nie ma na przejściu, gość zwalnia. Ja też, on
    zwalnia, niemalże staje, ja też. W końcu nie wytrzymałem i pojechałem
    dalej, a on za przejściem zmienił pas na mój i temu zwalniał, żeby się
    mnie pozbyć.

    Ogólnie przepisy odnośnie wyprzedzania są skopane na maksa.
    Nie tylko odnośnie przejść, ale także np. wyprzedzania z prawej na
    niewyznaczonych pasach. Lewy pas zwalnia, bo się pomału korkuje, ja jadę
    prawym pasem i co? Mam z nimi zwalniać?

    [1]
    https://mapy.google.pl/maps?q=Aleje+Wojciecha+Korfan
    tego,+Zabrze&hl=pl&ie=UTF8&ll=50.324478,18.771086&sp
    n=0.030577,0.0739&sll=50.31494,18.79665&sspn=0.24466
    7,0.591202&oq=Zabrze,+Al&t=h&hnear=Aleje+Wojciecha+K
    orfantego,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85skie&z=14&layer=c&cb
    ll=50.324536,18.770924&panoid=5QDuydBA6_R7oqXbUYUtLg
    &cbp=12,146.6,,0,1.15

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2013-06-29 16:02:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jun 2013, J.F. wrote:

    > rozporzadzenie sie zmienilo dawno temu i o ile pamietam to jest
    > prawidlowo. Teraz trzeba sprawdzac zgodnosc z ustawami

    Jest.

    > i konstytucja

    Nie sprawdzałem!

    > :-)

    :)

    > W sumie ... gdyby to byla inna sprawa, to prokuratura by mu postawila
    > 4 zarzuty, ale sad wymierzyl jeda kare laczna bez prostego sumowania
    > :-)

    Ale to dotyczy wyłącznie "kary głównej".
    Można więc dyskutować nad wysokością mandatu, który pełni rolę
    grzywny. Kary dodatkowe, środki karne i inne bonusy, jak
    np. zarządzenie naprawienia szkody lub nakaz przeproszenia
    poszkodowanego w prasie się "sumują" - i jest to logiczne, bo
    dziwne by było, jakby za kradzież z dewastacją sąd mógł nakazać
    wyłącznie naprawienie albo szkód z kradzieży albo szkód
    z dewastacji, jednak nie obu naraz.
    Punkty karne AFAIK są takim "dodatkiem", więc zgodnie z ustawą
    się je sumuje (no dobra, "można sumować").

    Przepis brzmi tak:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,238,,201
    20101,ustawa-z-dnia-20051971-r-kodeks-wykroczen.html
    +++
    Art. 9.
    § 1. Jeżeli czyn wyczerpuje znamiona wykroczeń okreœlonych
    w dwóch lub więcej przepisach ustawy [...pomijamy...]
    § 2. Jeżeli jednoczeœnie orzeka się o ukaraniu za dwa
    lub więcej wykroczeń, wymierza się łšcznie karę w granicach
    zagrożenia okreœlonych w przepisie przewidujšcym najsurowszš karę,
    co nie stoi na przeszkodzie orzeczeniu œrodków karnych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    na podstawie innych naruszonych przepisów.
    ---

    > Ale mial tez cztery powody aby nie wyprzedzac, a jednak wyprzedzil,
    > pirat jeden :-(

    Jakoś tak. I pewnie dlatego mu "nie odpuścili".

    > Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,

    Motocykliści górą :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-06-29 16:03:35
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Jak wpadniesz do banku z bronią w ręku, zgwałcisz kasjerkę i zabierzesz
    > z sejfu 1 mln ojro to jest to 1 skok na bank czy za gwałt osobno
    > bekniesz i za broń osobno?

    W Polsce? Za nic, jak gwiezdne 1 mnl ojro to wejdę na pułap dający mi
    dostęp do najlepszych prawników :P

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 15. Data: 2013-06-29 16:36:06
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-29 13:55, anacron pisze:
> [...]
    >
    > - wyprzedzanie na linii P4 (podwójna ciągła)
    > - wyprzedzanie na skrzyżowaniu
    > - wyprzedzanie na przejściu na pieszych
    > - przekroczeni prędkości
    >
    > w sumie 1000 zł i 27 pkt.
    >
    > On wykonał według mnie _jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno się tak
    > zliczać punktów. Osobiście chyba bym nie przyjął mandatu i poszedł do
    > sądu, bo wydaje mi się, że policjanci jednak przesadzili, tym bardziej,
    > że była to wioska, widoczność była znakomita i nie było poza
    > wyprzedzanym innych pojazdów i jakichkolwiek pieszych w zasięgu wzroku.

    Bla bla bla. Manewr _jeden_, wykroczenia _cztery_. Koniec tematu.
    Domyślam się, że zaczął manewr jeszcze przed skrzyżowaniem i przeleciał
    przez nie, będąc cały czas na pasie przeciwległego kierunku, czy tak?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 16. Data: 2013-06-29 16:41:00
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > w sumie 1000 zł i 27 pkt.
    >
    >Mam rację, czy
    > jednak nie?
    Moim zdaniem masz racje, ale to sąd uzna za jakie wykroczenie będzie
    kara. Była tu dawno temu dyskusja na ten temat i podniesiono taki
    argument. Jak facet wyprzedza na ciągłej, to przekracza linie podczas
    zmiany pasa ruchu na lewy, wyprzedza, następnie przekracza linie
    wracając na prawy pas. Dwa mandaty? nie, w tej sytuacji wystarczy jeden.
    ToMasz

  • 17. Data: 2013-06-29 17:50:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 16:41:00 +0200, ToMasz napisał(a):
    > Moim zdaniem masz racje, ale to sąd uzna za jakie wykroczenie będzie
    > kara.

    Hm, powiedzmy ze mandatu nie przyjmie. Wniosek do sady bedzie zawieral
    4 zarzuty. Sad "uzna winnym wszystkich zarzutow", bo niby czemu nie,
    skoro to na filmie widac.
    Powiedzmy ze dopatrzy sie sporych okolicznosci lagodzacych i wymierzy
    300zl grzywny.

    Ale punkty sie licza z automatu i nadal ich bedzie 27.

> [...]
    > zmiany pasa ruchu na lewy, wyprzedza, następnie przekracza linie
    > wracając na prawy pas. Dwa mandaty? nie, w tej sytuacji wystarczy jeden.

    Totez jeden zaproponowano.

    A co w sytuacji jak po 10 minutach filmowania uzbieraly sie np trzy
    takie wyprzedzania ? jeden mandat, trzy, 12 ?

    J.

  • 18. Data: 2013-06-29 19:42:00
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > (wybierając jedną, najbardziej punktowaną pozycję z 3 w/w, a nie
    > trzykrotnie go karać za jeden manewr wyprzedzania). Mam rację, czy

    Wszystko zależy od tego, kiedy nagrany był materiał telewizyjny.
    19 stycznia 2013 roku przepisy w tej materii uległy zmianie i jeżeli
    wykroczenie miało miejsce po tej dacie,
    to niefortunny kierowca zgodnie ze znowelizowanym kodeksem ma prawo domagać
    się jedynie 10 punktów karnych.
    Niestety, jak to zwykle bywa, sporo "panów władza" dalej próbuje i część
    nieświadomych kierowców się łapie.
    Źródło niezbyt wiarygodne, ale nie chce mi się szukać bardziej wiarygodnego:
    http://wykroczenia.wieszjak.pl/wykroczenia-drogowe/3
    12488,Punkty-karne-2013.html
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 19. Data: 2013-06-29 22:23:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > E tam! Zakaz wyprzedzania na przejściu jest po prostu porypany. Jeżeli
    > wyprzedzam autobus, ciężarówkę to jeszcze...

    Nie znasz się.

    > (Choć tez jak pieszy wtargnie pod wyprzedzany pojazd, to raczej tamten
    > go ustrzeli niż ja)

    Niekoniecznie - on zwolni, pieszy się zmieści... i trafi na ciebie.

  • 20. Data: 2013-06-29 22:36:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.06.2013 22:23, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie znasz się.

    Jaaa... A ty się znosz...

    > Niekoniecznie - on zwolni, pieszy się zmieści... i trafi na ciebie.

    Musiałby biec chyba jak szalony. Ale to tak w nawiasie było, bo owszem,
    jak jedzie bus albo ciężarówka, to nie wyprzedzam. Ale 99% przypadków
    dobrze widzę, że nikogo nie ma i nikt nie ma szans nawet na to, żeby
    wbiec, bo nie ma go nawet w okolicy przejścia. Za to utrzymywanie się
    bez wyprzedzenia bywa jeszcze niebezpieczniejsze, bo nagle okazuje się,
    że zwracam uwagę na ,,sąsiada'', żeby przypadkiem go nie wyprzedzić, a
    nie na drogę...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek