  • 1. Data: 2012-02-13 12:17:01
    Temat: Komornik na koncie
    Od: pamiwak <p...@g...pl>

    Witam. Mam taki problem, przez kilka miesięcy nie spłacałem rat
    hipotecznych za mieszkanie. Na konto wszedł mi komornik. Zarabiam 1400
    zł miesięcznie. Jestem dłużny wraz z odsetkami około 10 tyś zł. Komornik
    powiedział że to jednak za mało i że muszę mu płacić więcej. Jak to z
    tym jest? Czy komornik w takiej sytuacji może mi wejść do domu i wynieść
    jakieś rzeczy bo zarabiam za mało aby pokryć ten dług?

    pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź

  • 2. Data: 2012-02-13 12:33:30
    Temat: Re: Komornik na koncie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.02.2012 13:17, pamiwak pisze:
> [...]
    > tym jest? Czy komornik w takiej sytuacji może mi wejść do domu i wynieść
    > jakieś rzeczy bo zarabiam za mało aby pokryć ten dług?

    Oczywiście.

  • 3. Data: 2012-02-13 13:08:36
    Od: pamiwak <p...@g...pl>

    W dniu 2012-02-13 13:33, Andrzej Lawa pisze:

    > Oczywiście.
    A jak nie mam nic? W mieszkaniu tylko stare meble i telewizor?

  • 4. Data: 2012-02-13 13:13:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.02.2012 14:08, pamiwak pisze:

    > A jak nie mam nic? W mieszkaniu tylko stare meble i telewizor?

    Telewizor, jako luksus, nie jest wolny od zajęcia. Podobnie większość
    mebli. Jeszcze samochód można zająć.

  • 5. Data: 2012-02-13 13:33:39
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Nie przesadzaj, zdaje się masz jeszcze mieszkanie.

    A to, że po sprzedaży komorniczej mieszkania Twój dług się nie zmniejszy,
    lecz o niebo zwiększy (bo zapewne hipoteka jest obecnie większa od wartości
    rynkowej lokalu), na całym Twoim majątku aż do Twojej śmierci, to w państwie
    zaocznych wyroków i bankowych tytułów wykonawczych nikogo nie będzie
    interesowało.

    -----

  • 6. Data: 2012-02-13 13:34:29
    Od: pamiwak <p...@g...pl>

    W dniu 2012-02-13 14:13, Andrzej Lawa pisze:

    > Telewizor, jako luksus, nie jest wolny od zajęcia. Podobnie większość
    > mebli. Jeszcze samochód można zająć.
    OK, niech będzie. Gdzieś czytałem, że można jakoś dogadać się z bankiem
    aby wycofał tego komornika w przypadku spłaty całego zadłużenia. W takim
    wypadku anulowane są chyba koszty komornicze i te całe odsetki. Dobrze
    myślę?

  • 7. Data: 2012-02-13 13:37:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.02.2012 14:34, pamiwak pisze:

    > OK, niech będzie. Gdzieś czytałem, że można jakoś dogadać się z bankiem
    > aby wycofał tego komornika w przypadku spłaty całego zadłużenia. W takim

    Jeśli spłaciłeś.

    > wypadku anulowane są chyba koszty komornicze i te całe odsetki.

    Niby dlaczego? Oczywiście wierzyciel może zrezygnować z odsetek i pokryć
    koszta pracy komornika (które są naliczane już od samego rozpoczęcia
    pracy, chociaż oczywiście będą mniejsze), ale byłby głupi.

  • 8. Data: 2012-02-13 13:40:40
    Od: pamiwak <p...@g...pl>

    W dniu 2012-02-13 14:33, _ąćęłńóśźż. pisze:
> [...]
    > rynkowej lokalu), na całym Twoim majątku aż do Twojej śmierci, to w państwie
    > zaocznych wyroków i bankowych tytułów wykonawczych nikogo nie będzie

    Hipoteki zostało 7 tyś do spłaty + 3 tyś komornik, na upartego to te 7
    tyś + dotychczasowe koszty komornicze bym znalazł jeśli jest taka możliwość

  • 9. Data: 2012-02-13 13:51:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/13/2012 7:40 AM, pamiwak wrote:
    > Hipoteki zostało 7 tyś do spłaty + 3 tyś komornik, na upartego to te 7
    > tyś + dotychczasowe koszty komornicze bym znalazł jeśli jest taka możliwość

    to sie nie czaj, tylko pozycz od kogos te pieniadze i wplac to
    komornikowi jak najszybciej zanim stracisz mieszkanie.

  • 10. Data: 2012-02-13 14:14:12
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Może spłata bezposrednio do rąk wierzyciela pomoże Ci zmniejszyć koszty
    komornicze - wypowie się ktoś lepiej oblatany z BTE?

    -----