  • Data: 2006-04-27 19:55:26
    Temat: Komornik i co dalej ?
    Od: "gazeta" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie!

    Może Wy mi wytłumaczycie o co tu chodzi i jak mam się zachować w rozmowie z
    komornikiem.

    Pokrótce: w 1996 r. Poręczyłem znajomemu kredyt w wysokości 4000 zł w
    Tricity.

    On nie spłacał rat, tak, że we wrześniu 1997 r komornik zajął część moich
    zarobków a w kwietniu 1998 r bank GE Capital wypowiedział znajomemu kredyt
    żądając spłaty z odsetkami. Po moich kilkukrotnych rozmowach telefonicznych
    z bankiem dogadałem się i zgodnie z umową wpłaciłem całość zadłużenia ( ale
    bez odsetek ok. 700 zł), a bank we wrześniu 1999 r. wycofał u Komornika swój
    wniosek egzekucyjny. Po spłaceniu kredytu w Prokuraturze Rejonowej w Opolu
    zgłosiłem zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez znajomego. Sąd
    Rejonowy po przeprowadzeniu sprawy uznał znajomego winnym popełnienia czynu
    z art.286 § KK to znaczy uznał go winnym tego, że działając w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej doprowadził mnie do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem poprzez wprowadzenie w błąd co do zamiaru spłaty
    kredytu w kwocie 4000 zł tj. o czyn z art.286 § 1k i ukarał karą 8 m-cy w
    zawieszeniu i zobowiązał do zwrotu 4700 zł w terminie 1 roku. Oczywiście
    zwrotu pieniędzy nie widziałem, ale teraz, po prawie siedmiu latach od
    spłacenia kredytu , w dniu dzisiejszym dostałem pismo od Komornika o zajęciu
    wierzytelności na wniosek GE Capital Bank zgodnie z tytułem wykonawczym z
    1999 r, na kwotę ponad 1200 zł ( nie wiem skąd się wzięła taka kwota) plus
    ponad 1550 zł odsetek. Sam się dziwię dlaczego tak się stało ? Jeżeli nie
    spłaciłem całego kredytu, to dlaczego bank wycofał swój wniosek egzekucyjny,
    a jeżeli nie spłaciłem do dlaczego dowiaduję się o tym po prawie siedmiu
    latach , gdy odsetki przerosły już kwotę zadłużenia. Co robił przez ten czas
    komornik, jak cały czas pracuję i miał możliwość wcześniejszego spłacenia
    tego zadłużenia. I czy jako sam pokrzywdzony przez znajomego mam jeszcze
    dopłacać do ukaranego sądownie znajomego. Proszę o jakieś wskazówki co mam
    dalej robić ?

    ZiPi