  • 81. Data: 2010-01-28 06:38:21
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    poreba napisal:
    > No, gaz i ropę też kupujemy poza granicami Polski (tam gdzie jest tańsza) i
    > wcale z tym nie ma żadnych problemów, no żadnych po pros

    Nie ma? Zadnych? Naprawde? To dlaczego od dlugiego czasu takie
    wielkie halo bylo wokol umowy z Gazpromem? Dlaczego Rosjanie
    i Arabowie notorycznie wykorzystuje nosniki energii jako
    bron gospodarcza? Tylko idiota wystawia sie na odstrzal
    dobrowolnie w sytuacji, gdy przeciwnik wykorzystuje kazdy
    slaby punkt. Samowystarczalnosc zywnosciowa, chocby potencjalna,
    jest jednym z kluczowych warunkow utrzymania suwerennosci.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 82. Data: 2010-01-28 09:18:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jan 2010, poreba wrote:

    > Bzzzzz, płacą a że inaczej niż np. Ty to inna sprawa.

    Nie płacą *niektórych* podatków.
    Wcale. I nie płacą podatków które miałyby być "ekwiwalentem"
    tych płaconych, co jak mniemam chcesz w roli kitu wcisnąć :>

    Inne podatki płacą "tak samo, jak inni przedsiębiorcy", tu można
    się zgodzić - czy to jest ziemia rolna, czy nieruchomość będąca
    środkiem trwałym, podatek od nieruchomości (przy ziemi zwany
    "rolnym") się należy (pomijając rozważania nad jego wysokością).

    Argument "ale rolnicy płacą przecież podatek rolny" jest tyleż
    prawdziwy co fałszywy, a w rzeczywistości czysto populistyczny,
    bo "prawda" ma miejsce o ile pomija się słowo "ale" (występujące
    w roli sugestii, że ów rolny jest ekwiwalentem ryczałtowego
    dochodowego).
    Rzeczywiście, płacą. Inni RÓWNIEŻ płacą. Tyle ile potrzebują do
    danej DG powierzchni (ziemi, nieruchomości).

    Przedsiębiorca TEŻ płaci podatek za halę, plac magazynowy,
    wieże i słupy (od budowli jest "ciekawy" podatek, wyznaczany
    od wartości początkowej środka trwałego, jest to więc
    kataster "z bonusem" - bo nie uwzględnia spadku wartości).
    I *TEN* podatek jest ekwiwalentem "rolnego" - jest do
    prowadzenia danej DG potrzebna powierzchnia, trzeba płacić
    podatek, rolnictwo się tu niczym nie różni od innych DG
    (poza dramatyczną różnicą w wysokości podatku, acz uzasadnioną
    więc się nie czepiamy).

    W bonusie przedsiębiorca dostaje drastycznie zwiększoną stawkę
    za wycięcie drzew i innych takich (o ile nie zmienili kryterium,
    była nim "własność przedsiębiorcy" - fakt iż dotyczyła drzewa na
    działce posiadanej w celach czysto osobistych/mieszkaniowych
    był - i chyba nadal jest - bez znaczenia).

    Żeby-nie-było: wprowadzenie dochodowego dla rolników spowoduje,
    że przynajmniej część zapłacimy jako konsumenci żywności.
    A budżet zarobi na tym dodatkowo na VAT (przy przetworzonej).
    Niemniej *jest* prawdą, że w przypadku rolników *nie ma*
    pewnego mechanizmu fiskalnego, co irytującym jest i basta ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 83. Data: 2010-01-28 09:48:24
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 10:16:25 +0100, Icek napisał(a):

    > Bo on sam prowadzacy DG placi ZUSy od minimalnej krajowej a nie
    > od 5650 brutto

    Cos ci się pomerdało.
    Składki na SUS odprowadza się od deklarowanej kwoty, nie niższej jednak niż
    60% ŚREDNIEJ PROGNOZOWANEJ PŁACY w kraju (promocyjni mają przez dwa lata
    30%). Skłądki na fundusz zdrowotny - podstawa nie mniejsza niż 75%
    Wiesz - te kwoty są spoooooooro wyższe niż minimalna płaca (1317zł brutto)

    > Sredniej wielkosci pracodawca zatrudniajacy 20 dobrze wynagradzanych
    > pracownikmow na UoP placi miesiecznie 30-50 tys. oplat zwiaqzanych z
    > utrzymaniem tych pracownikow. Wiesz ile ten przedsiebiorca moglby wiecej
    > zainwestowac gdyby nie tracone bezpowrotnie pol mioliona zlotych rocznie?

    czyli wysuwasz tezę że ci pracownicy po prostu siedzą i pierdzą w stołki i
    nie wypracowują przychodu dla tej firmy - tak?
    Bo skoro stać na zatrudnienie dwudziestu ludzi to chyba nie składają
    długopisów i przedsiębiorca potrafi myśleć - bo ciężko mi wyobrazić sobie
    że on do tego interesu dokłada.

    > Czy myslisz, ze pracodawca tylko "przejada" pieniadze?

    Oczywiście ze sporo konsumuje, a jak jest łebski - to zabezpiecza
    przyszłość swojej rodzinie.

    > W duzej mierze zaklady rozwijaja sie. A przynajmniej by chcialy tylko nie
    > maja za co bo obciazenia sa kosmiczne.

    Heheh - no to interesujące co prawisz - populistyczne ciulstwa, mydlenie
    oczu gawiedzi. Po co?
    Ano po to by ich eksploatować za 1317 brutto :)
    Przecież jak zapłaci pracownikowi więcej - to jemu zostanie mniej - to
    chyba naturalne?

    > Najlepiej oglosic place minimalna 3000 netto i juz mamy dobrobyt w polsce.

    No nie wiem, ale na pewno by w tym czasie zwiększyła się konsumpcja.
    Przecież ten robol by te pieniądze "wydał" w sklepie, kupił ubranie, nowy
    TV, odświeżyłby mieszkanie/dom np. co dwa lata a nie co 5-8lat jak obecnie.
    Przecież tych co zarabiają 1317 brutto jest najwięcej. Ci biznesmeni są
    słabym kupcem - bo co ile będzie kupował dżipa taki biznesmen? Albo TV?
    Wątpi byś i tak zakumał ten mechanizm, ale może... ;)

  • 84. Data: 2010-01-28 09:55:42
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 14:16:55 +0100, Icek napisał(a):

    > no no, dlatego placac abonament teraz korzystam mniej a pozniej wiecej.

    Obawiam się że jak osiągniesz próg, to jeszcze będziesz w miarę na
    chodzie. Potem już cię nie ubezpieczą, a abonament nie będzie obowiązywał.
    Po prostu będziesz zmuszony wtedy kiedy zajdzie potrzeba dopiero -
    skorzystać z publicznej opieki zdrowotnej. A abonament który płaciłeś ..
    cóż - sam zysk dla tego typu firm.
    I tak ostatecznie spadniesz na karb by za twoją opiekę zdrowotna płaciło
    społeczeństwo.

  • 85. Data: 2010-01-28 10:03:23
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 09:58:44 +0100, Icek napisał(a):

    > Teraaz zalozenie spolki zoo to pikus, nie mowiac juz o DG, ktorej moim
    > zdaniem nie powinno sie wogole prowadzic. Jak mozna sp. z o.o. przy kapitale
    > 5k to DG to nieporozumienie. Ale pewnie to zrozumieja Ci rozumni, ktorzy
    > maja odwage zalozyc sp. zo.o. i dla ktorych zakladanie DG to nie problem.

    I twoja wiarygodność z kapitałem zakładowym w wysokości 5tysięcy jest
    kurewsko powalająca na kolana :)))))))))
    Nawet samochodu nie dostałbyś w kredyt :)
    O PK pewne czytałeś? I innych kfiatkach i niuansach związanych z osobami
    prawnymi i spółkami prawa handlowego?
    hehe - szpanować chcesz jako "pan prezes" :))))

  • 86. Data: 2010-01-28 11:05:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jan 2010, Smok Eustachy wrote:

    > Dnia Tue, 26 Jan 2010 15:54:25 +0100, Icek napisał(a):
    > /..../

    > To jaki masz koszt to jest brutto. Całkowity koszt wypłaty.
    > Oprócz tego netto płacisz różne składki itp.
    > Tego jest razem 4000.

    Ja wyłącznie w sprawie uściślenia :), bo chyba się poglądy
    wzięły i rozjechały (o czym innym mówicie).

    Po policzeniu:
    - "składek pracodawcy"
    - faktu, że te 4000 stanowi "średnią", ale przez jeden miesiąc
    trzeba zatrudnić *innego* pracownika, mimo że temu na
    urlopie *również* trzeba płacić (czyli obsadzenie stanowiska
    jest o niecałe 20% droższe od "kwoty za miesiąc kiedy pracuje",
    pracuje 11 miesięcy a trzeba zapłacić za 13, w tym jeden
    m-c za urlop a drugi na 1/12 innej osoby)
    - korekty na zwolnienia chorobowe
    - kosztów obowiązkowych szkoleń BHP, badań okresowych itede
    ...czy bez?
    To ile ów pracownik dostanie z tego "na rękę", tak dla
    porządku?
    Albo do wyboru - o jakiej "tak zwanej urzędowej kwocie brutto"
    (która obejmuje "składki pracownika", ale *nie* obejmuje "składek
    pracodawcy") mowa?

    > Lepiej zamiast tego dać zlecenie firmie za 10000

    Nie wiem czy znasz przypadek aż 10kzł za "prawdziwe 4 kzł
    brutto brutto", bo wydaje mi się mało prawdopodobne, aby
    możliwość sprawnego zwolnienia pracownika wyceniano na
    *AŻ* tyle (150% kwoty).
    Ale 50% by mnie w żadnym wypadku nie zdziwiło.

    pzdr, Gotfryd

  • 87. Data: 2010-01-28 11:10:09
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message

> [...]
    > slaby punkt. Samowystarczalnosc zywnosciowa, chocby potencjalna,
    > jest jednym z kluczowych warunkow utrzymania suwerennosci.

    Naturalnie! Do tego budownictwo, energetyka. To sa strategiczne galezie.
    Do tego dochodzi bankowosc i przemysl ciezki, ktory jest dla rolnictwa,
    budownictwa i energetyki.
    W Polsce jedynie czesc budownictwa i rolnictwa jeszcze sie ostlo, RESZTY JUZ
    NIE MA ;(
    Byle chlystek z francji, szwecji moze doprowadzic nie jedna rodzine w polsce
    do upadku czy biedy - poprzez podniesienie ceny za energie... Panstwo uz
    stracilo nad tym kontrole. To samo banki, robia co chca... a zyski ida na
    zachod.
    Polska zostala po 1989 roku zdemontowana i demontaz trwa nadal... Dzis
    przeczytalem kolejny "kwiatek" o latwosci wywalania zalegajacych z czynszem
    lokatorow! Pieknie!!!
    Teraz panstwo bedzie za pol darmo sprzedawac lokale z lokatorami po
    sprzedazy prywatny wlasciciel podniesie czynsz o 1000% i wyeksmituje
    lokatora bez zbednych problemow... Za pol ceny przejmie kamienice warte
    miliardy!
    Czy to mozna skonczyc?

  • 88. Data: 2010-01-28 11:10:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jan 2010, pmlb wrote:

    > Jakos inni na duzo wiekszeym morzu konkurencji
    > daja sobioe swiertnie rade w UK...

    Pracodawcy też?
    Nie wiem, z ciekawości pytam.
    Ale skoro "wszyscy" to wszyscy, nisko latające kwantyfikatory
    i tak dalej...

    > Moze w Polsce parcodawcy sa do dupy?

    Angielscy pracodawcy (działający w Polsce) też?

    Tak, sugeruję że w słowach "pracodawca w Polsce" nacisk
    można położyć aż na trzy różne słowa do wyboru, i że martwi mnie
    nieco iż wydaje mi się ze preferujesz tylko jedną wersję ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 89. Data: 2010-01-28 11:37:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jan 2010, pmlb wrote:

    > Kolejki do kasy tez sa niezle, jesli chodzi o dalekobiezne autobusy to zycze
    > powodzenia ci kupic bilet na autobus np. do Birmigham tak bys odjechal w
    > ciagu godziny mimo ze jest chyba ze 4 autobusy do Birmigham na godzine.
    > Najwczesniej kupisz za 2 moze 3 godziny. I tez odstoisz swoje w kolejce.

    Tak z czystej ciekawości: czy oni tam mają jakieś *ograniczenia*
    na wożenie pasażerów prywatnymi pojazdami?
    Bo wydaje się nieprawdopodobne, aby przy braku ograniczeń nie pojawiły
    się tam minibusy "z odzysku", być może z wyglądu pordzewiałe, ale
    za pół ceny i z takim właśnie polskim opisem ;)

    > Jak sam premier Olszewski
    > kiedys powiedzial? A na kim mialem sie nauczyc rzadzic jak nie na narodzie...
    > Czy w prywatnej firmie tez bys takiego prezesa zatrudnil?

    Oj tam zaraz "zatrudnił".
    Sam siebie powołujesz i basta :P

    pzdr, Gotfryd

  • 90. Data: 2010-01-28 12:17:01
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jan 28, 12:10 pm, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
> [...]
    > sprzedazy prywatny wlasciciel podniesie czynsz o 1000% i wyeksmituje
    > lokatora bez zbednych problemow... Za pol ceny przejmie kamienice warte

    Ojej, a wspolczucia dla kogos kto ciezko pracowal cale zycie zeby sie
    dorobic, kupil jakas nieruchomosc na wynajem i ma problem z leserami,
    ktorzy nie chca placic czynszu to juz brak?

    Dlaczego Panstwo ma pozwalac na funkcjonowanie kogos, kto korzysta z
    czyjegos domu/mieszkania i za to nie placi bo go nie mozna
    eksmitowac? :)