  • 31. Data: 2010-01-25 10:38:02
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: "Gizayer" <G...@n...pl>

    >poza tym pensja 5700zl to raczej wyjatki, ok 65% pracownikow dostaje
    >wynagrodzenie brutto ponizej 1800zl.

    Mam znajomych którzy zarabiaja 10 tys netto jak i tych którzy 1,5 tys zl
    netto
    I stwierdzam ze to sa po prostu inni ludzie.
    Abys zarabial 10K musisz sie wykazac nie byle czym na co te 65%
    spoleczenstwa po prostu nie stac.
    Sa zbyt leniwi. Znajda prace za 1.5-2 K i im to wystarczy.
    Chcieli by wiecej, ale to juz za duzo roboty, same szukanie to juz za duzo.

    Jesli zarabiasz 1.5K i nie zgadzasz sie ze mna, twierdzisz ze nie jestes
    leniwy a to wszystko tylko przez
    niskie zarobki w Polsce to MAM CIE!!!
    Juz stawiasz sobie bariere której nie potrafisz pokonac.
    65% innych tak jak i ty, siedzicie w tym samym gównie.

    Mam znajoma która grajac w gre planszowa rzuca kostkami, sumuje liczbe oczek
    z numerem pola
    i kladzie pionek na pole wg wyniku. (taka gra z numerowanymi polami)
    A dlaczego ja ide na latwizne i przesuwam pionek liczac 1,2,3,4,5,6,7
    Mamy po prostu inne umysly. Ona ma 5K miesiecznie a mój poziom to 1.5K.
    Tak, tez zaliczam sie do tych 1.5K i wiem jak to jest.
    Mi sie po prostu nie chce.
    Ok, teraz sie przyznam, nie mam matury i tak naprawde mam 5K i rosnie ale
    sam bym tego nie zrobil bo mi sie nie chce.
    Po prostu kumpel który ma duzo wieksze ambicje wykorzystal moje umiejetnosci
    z hobby.
    Mialem szczescie bo wyrwal mnie z tych 1.5K

    Pozdrawiam
    G.

  • 32. Data: 2010-01-25 11:47:09
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Sa zbyt leniwi. Znajda prace za 1.5-2 K i im to wystarczy.
    > Chcieli by wiecej, ale to juz za duzo roboty, same szukanie to juz za

    zgadza sie.

    Tylko najczesciej ten za 1,5k pozniej podnosi rabat, ze za malo zarabia

    Icek

  • 33. Data: 2010-01-25 11:54:41
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > W UK koleje sa prywatne, wszystkie, ceny kosmiczne. Za przejazd odcinka
    ok.
    > 350km musisz w dwie strony zaplacic 60 funtow w czasie po godzinach
    szczytu.

    day return jest o polowe tanszy.

    > Od 9:01 i od 17:01. W godzinach szczytu bilet kosztuje 100% drozej. Pociag
    > jedzie ok 2,5 godziny, i po 17 jest walka o miejsce siedzace (znaczy nie
    > tyle walka co bieganina do pociagu by sobie takie zajac) ci co nie zdaza
    > stoja na kroytarzu. Naturalnie I klasa jest w 95% pusta ale tam bilet
    > kosztuje 270 funtow.

    eeeee, jezdzilem i pociagami i autobusami i jakos tak zle tego nie
    wspominam.

> [...]
    sa
    > koljki do kas. Srednio po 50 osob.
    > A co do panienki w okienku kasowym PKP chcesz by sie usmiechala i byla
    > miila? Daj jej 3500zl netto to sie bedzie usmiechac, bo bedzie juz szkoda
    > jej stracic taka pensje. Za 1500 to ona wszedzie znajdzie sobie prace wiec
    > nie oczekuj od ludzi cudow. Od Tuska oczekuj cudow. Bo on obiecywal, ze
    cuda
    > beda w Polsce jak na razie to ok 300 osob zamarzlo od listopada ubieglego
    > roku do dzis. To najwiekszy cud Tuska bo podbny pomor z powodu mrozow byl

    temat jest bardzo gleboki. Odpowiedzialem tylko na pierwszego posta w watku.
    Chcesz to podyskutuj sobie z boukunem na ten temat

    A jakby usprawnic PKP, Poczte Polska czy system zdrowotny to mniej kasy by
    wyciekalo co przelozyloby sie na dzialajacy lepiej system.

    Jezeli prywatny robi cos za 30 zlotych to panstwowy zazwyczaj (bez doplat)
    tego taniej nie zrobi. Jak panstwowy robi cos za 30 zlotych (bez doplat) to
    prywatny czesto zrobi taniej.

    Icek

  • 34. Data: 2010-01-25 11:58:38
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Pierdolnij się w czerep populisto!!
    > Wysokie koszty pracy????
    > MIT

    hy hy, dobre. Czyli z biznesem trzeba spieprzac do ruskich bo tam najlepiej
    sie robi biznes ??

    A widziales ile zarabiaja pracownicy w rosji ?

    Icek

  • 35. Data: 2010-01-25 13:01:23
    Od: smok <s...@e...pl>

    Dnia Mon, 25 Jan 2010 09:44:01 +0100, Liwiusz napisał(a):
    /..../

    > Co do szczegółów - to, że zwrot z pracownika w Polsce wynosi 1,71,
    > nie oznacza, że pracodawca, który płaci kasjerce 2000zł (i ma z tego
    > 1,71*2000zł) po daniu jej dwukrotnej podwyżki nagle zacznie na niej
    > zarabiać (4000*1,71zł). W tym względzie danie wyższej pensji nie wpłynie
    > na zwiększenie osiąganych przez niego dochodów, a wręcz może przynieść
    > straty.

    To znaczy,, że bez problemu może zejść na 1.20.
    Co więcej często ci dyletanci wola zamiast zatrudnić kolesia za 4000 u
    siebie dać zlecenie innej firmie za 10000

  • 36. Data: 2010-01-25 13:10:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    smok pisze:

    > To znaczy,, że bez problemu może zejść na 1.20.

    Ale po co, skoro są pracownicy chętni pracować po zwrocie 1,7?

    > Co więcej często ci dyletanci wola zamiast zatrudnić kolesia za 4000 u
    > siebie dać zlecenie innej firmie za 10000

    To nie dyletanctwo. To skutek istnienia kodeksu pracy wraz ze swoją
    "ochroną pracownika", przez co takiego za 4000zł nie można się pozbyć
    przez lata, w przeciwieństwie do chwilowych zleceń za 10 000zł.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2010-01-25 15:20:59
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Co więcej często ci dyletanci wola zamiast zatrudnić kolesia za 4000 u
    > siebie dać zlecenie innej firmie za 10000

    wiesz czemu kobieta w ciazy nigdy nie znajdzie u nas pracy na UoP?
    A wiesz czemu czlowiem na 2 lata przed emerytura nie znajdzie pracy na UoP ?

    Bo jest zajebista ochrona, ktora dziala przeciw pracownikowi. Bo zamist
    zatrudnic takiego daje sie jednorazowe zlecenie i ma sie problem z glowy

    Icek

  • 38. Data: 2010-01-25 15:52:45
    Od: smok <s...@e...pl>

    Dnia Mon, 25 Jan 2010 16:20:59 +0100, Icek napisał(a):

> [...]
    >
    > Bo jest zajebista ochrona, ktora dziala przeciw pracownikowi. Bo zamist
    > zatrudnic takiego daje sie jednorazowe zlecenie i ma sie problem z glowy

    Nie zmieniaj tematu.

  • 39. Data: 2010-01-25 15:55:00
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Zygmunt" napisał:
    > te 400 zł podziel na :
    > - tych co płacą składkę i tych co jej unikają (rolnicy) -> średnio
    > wyjdzie dużo mniej na głowę na całe leczenie!!

    weź no się puknij, do krusu dopłaca się 15mln zł rocznie, a do zusu 65mln zł
    rocznie, czyli krusowcy dopłacają 50mln zł rocznie tym darmozjadom
    zusofcom!:O(

    > To zajrzyj do systemu ubezpieczeń w USA i sprawdź jakie składki tam
    > się płaci za prywatną pełna opiekę.

    no jakie?:O)
    tam obowiązkowe składki przed obamą wynosiły w okolicach jednego procenta od
    przychodu, wiesz o tym?:O)
    teraz obaka komuch wprowadzi takie jak u nas i się posrają jak my:O)

  • 40. Data: 2010-01-25 15:57:53
    Od: smok <s...@e...pl>

    Dnia Mon, 25 Jan 2010 14:10:37 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Ale po co, skoro są pracownicy chętni pracować po zwrocie 1,7?

    Ale po to, żebyś nie zmieniał tematu.

    > To nie dyletanctwo. To skutek istnienia kodeksu pracy wraz ze swoją
    > "ochroną pracownika", przez co takiego za 4000zł nie można się pozbyć
    > przez lata, w przeciwieństwie do chwilowych zleceń za 10 000zł.

    Widzę, że adekwatne porównanie sprawia trudność w zrozumieniu.
    Masz pracownika któremu płacisz 4000 na miesiąc i masz zlecenie dla firmy
    za 10000 na miesiąc. To co się bardziej opłaci?