    From: "Krzysztof K" <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kolejna umowa
    Date: Mon, 21 Feb 2005 11:55:39 +0100

    Pan X podpisał niedawno umowę z pewną firmą Y, której przedmiotem było
    wykonanie programu z dziedziny Z.
    Po podpisaniu umowy, pan X zapoznał się z nią jeszcze raz na spokojnie w
    domu i jego uwagę zwróciły następujące błędy:

    a). Umowa na początku zawiera następujące definicje:
    1. Y, zwany dalej "Wydawcą Programu"
    2. X, zwany dalej "Autorem Programu"

    W jednym z punktów umowy jest napisane, że:
    (...)Autor oświadcza, że przez przez rok nie będzie wykonywał prac z
    dziedziny Z na rzecz innych wydawców(...)

    Czy w związku z powyższymi definicjami ten punkt umowy mnie nie dotyczy? Bo
    kim jest Autor?

    b) Jeden z punktów umowy mówi:

    "(...)Wydawca Programu nabywa autorskie majątkowe do Programu w momencie
    jego wykonania(...)"

    Co to są autorskie majątkowe? Czy tak naprawdę nie nastąpi przeniesienie
    praw autorskich majątkowych do programu który napisze ?

    c) Szczególy dotyczące programu jaki mam wykonać są określone w umowie jako
    "Załącznik do Umowy". Ja takiego załącznika w ogóle nie widziałem ani nie
    podpisywałem.

    Czy taka umowa jest w ogóle ważna ?

    pozdrawiam i dziękuje za ewentualne odpowiedzi.