  • 41. Data: 2019-12-24 21:32:35
    Temat: Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-24 o 11:51, Olin pisze:
> [...]
    08060928

    > Czy Wiadomości informowały również o 400 tysiącach skasowanych przez
    > Karczewskiego za dyżury w szpitalu, w którym wziął urlop bezpłatny?

    Jeśli widzisz inne podobieństwo niż tylko to że dotyczy lekarza to mogę
    współczuć.

    Jak lekarze pracują na 3 etatach to jest normalne.

    Ale jak tak robi lekarz/poseł z nie naszej bandy to jest to NIEDOPUSZCZALNE?

    TAK... NIE pochwalam takiej pracy. Nie wierzę że oni pracują normalnie i
    wydajnie na każdym z tych etatów.
    TAK SIĘ FIZYCZNIE NIE DA NA DŁUŻSZĄ METĘ. - Próbowałem na podobnym
    stanowisku porównywalnie BIUROWYM.

    Chyba że te kolejne etaty to przykrywki dla fajnej puchy za bycie na
    liście czy podbicie karty.

    Wtedy to nie jest CIĘŻKA PRACA jaką wykonują miliony POLAKÓW.

  • 42. Data: 2019-12-25 08:42:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-21 o 23:33, z pisze:

    > Nie spodziewałem się że to nowe odkrycie senackie będzie takie BEZCZELNE
    > ;-)

    Nie spodziewałeś się?
    W sumie to smutne, że mimo swojego wieku masz tak mało życiowego
    doświadczenia.
    Żeby robić karierę w polityce, to trzeba być bezczelnym.

  • 43. Data: 2019-12-25 09:56:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 25.12.2019 o 08:42, cef pisze:

    > Nie spodziewałeś się?
    > W sumie to smutne, że mimo swojego wieku masz tak mało życiowego
    > doświadczenia.
    > Żeby robić karierę w polityce, to trzeba być bezczelnym.

    ale tylko w pełomafii

  • 44. Data: 2019-12-27 06:03:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A korzyść majątkową przyjmuje w związku z tym, że jest ordynatorem, czy
    > w związku z tym, że lekarzem? Bo odnośny przepis mówi o korzyści
    > majątkowej w związku z pełnioną funkcją. On od pacjentów pieniądze
    > bierze za czynność administracyjną?

    De facto tak. Zwykle lekarz przyjmuje za dostęp do infrastruktury
    medycznej dużo bardziej niż za cokolwiek związango z jego wiedzą
    lekarską.

    Dodatkowo, w szerszym kontekscie, można się pewnie jeszcze zastanowić co
    to za czyn i czy zabroniony, jeśli ktoś bez zgody pracodawcy używa
    zasobów tego pracodawcy w celu osiągniecia prywatnej korzyści.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2019-12-27 13:09:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 23.12.2019 o 17:03, J.F. pisze:

    >ano, Roman P. to pedofil, nadal ścigany przez USA, pomimo upływu 40
    >lat:)

    Ale nie "po" a "przez".

    W tym przypadku postepowanie dowodowe zaczeto od razu, i niemal
    zakonczylo sie sadowe, tylko Roman P. sp*.

    Za to teraz sie zglaszaja rozne aktoreczki i gwiazdeczki i mowia, ze
    je tez zgwalcil.
    A jak to tam bylo ... kto to teraz wie ...

    J.

  • 46. Data: 2019-12-27 13:18:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 23.12.2019 o 16:07, J.F. pisze:

    >Nie. A jest taki obowiązek?

    No raczej tak, bo lepiej zeby Twoja opinia byla zgodna z opinia
    Prokuratora Generalnego :-)

    Ale widze, ze sprawa istotnie jest skomplikowana
    https://www.rp.pl/Lekarze-i-pielegniarki/305049976-S
    ad-Najwyzszy-lekarz-na-dyzurze-to-nie-funkcjonariusz
    -publiczny.html

    "Ochrona prawna należna funkcjonariuszowi publicznemu przysługuje
    lekarzowi tylko w niektórych sytuacjach - przesądził właśnie Sąd
    Najwyższy. I wymienia: udzielanie pierwszej pomocy oraz podejmowanie
    medycznych czynności ratunkowych, gdy zwłoka mogłaby spowodować
    śmierć, kalectwo lub rozstrój zdrowia pacjenta.

    Sąd Najwyższy odpowiadał na pytanie Sądu Rejonowego w J. Trafiła do
    niego sprawa medyka, który popadł w konflikt z pacjentem.
    Do zdarzenia doszło w grudniu 2014 r. Sprawca znieważył lekarza, kiedy
    ten odmówił wystawienia dokumentu.
    Zarzucał mu brak umiejętności i spowodowanie śmierci osoby
    najbliższej.
    Lekarz dowodził, że sprawca usiłował wyłudzić od niego poświadczenie
    nieprawdy.

    Prokurator rejonowy po przeprowadzeniu czynności sprawdzających w
    lutym 2015 r. odmówił wszczęcia dochodzenia zarówno o usiłowanie
    poświadczenia nieprawdy, jak i o znieważenie. Jego zdaniem postępek
    nie wyczerpał znamion czynu zabronionego, a lekarz nie korzystał z
    ochrony, jaka przysługuje funkcjonariuszowi publicznemu.
    W chwili zdarzenia przebywał bowiem w szpitalu, ale nie wykonywał
    czynności medycznych."

    Ale sanitariusz rozbierajacy pijaka na izbie wytrzezwien to juz
    funkcjonariusz publiczny ?
    Czy jak pijak mowi "ty ch*", to tylko cywilnie mozna go scigac :-)

    >No to zakaz przyjmowania należności od pacjentów ubezpieczonych w NFZ
    >przez lekarzy, którzy świadczą usługi w placówkach finansowanych
    >przez
    >Fundusz.

    Ale przeciez przyjmie naleznosc "przychodnia prywatna sp. z o.o." .
    Albo "spoldzielnia lekarska".

    Poza tym - to by musial NFZ limity przyjec zniesc, bo gdzie ma sie
    pacjent leczyc? :-)

    J.

  • 47. Data: 2019-12-27 14:54:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    liście czy podbicie karty.
    >Wtedy to nie jest CIĘŻKA PRACA jaką wykonują miliony POLAKÓW.

    No coz - taki np administrator-informatyk. Jak dobry jest, to moze
    sobie w gry grac w czasie pracy.
    Ale w sumie to ma placone za to, zeby nic zlego sie nie dzialo.

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/zdrowie/artykuly/109
    6273,ile-zarabia-lekarz.html

    Ale tak orac ... musi sie dobrze wysypia w czasie tych dyzurow.
    Ale nie w kazdym szpitalu tak jest.

    J.

  • 48. Data: 2019-12-27 15:14:56
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 27.12.2019 o 13:09, J.F. pisze:

    > Ale nie "po" a "przez".

    no wiesz, jako człowiek honoru powinien wrócić do USA i zmierzyć się z
    trudną przeszłością

  • 49. Data: 2019-12-27 16:27:15
    Od: z <...@...pl>

    To trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie co jest etatem a co jest
    dyżurem. Dyżur może być bardzo lekkim i miłym zajęciem choć całodobowym
    dla informatyka (np. czas reakcji 2 godziny na drugim końcu miasta)
    który zadbał o to czym się opiekuje.

    Dlatego na lamenty lekarzy że muszą pracować na 3 etatach trzeba
    stanowczo odpowiadać pytaniem: Dlaczego muszą? Czy dlatego że mogą i się
    tak da kiedy w innych zawodach przeważnie NIE?
    I oczywiście czy te etaty są ETATAMI czy DYŻURAMI?

    To tak dla pełnej jasności o czym mówimy

  • 50. Data: 2019-12-27 21:52:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-25 o 09:56, u2 pisze:

    > ale tylko w pełomafii