  • 21. Data: 2024-07-19 10:51:35
    Temat: Re: Kodeks Schengen
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Jul 2024 20:54:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > nas jest
    > taki problem na tym przejściu granicznym:
    > https://maps.app.goo.gl/rJwsA3rr6GKwax3n7. Kilka miesięcy przed wejściem
    > do Schengen wybudowano tu duże nowoczesne przejście graniczne, po czym
    > się okazało, że to tak trochę bez sensu, bo nie ma granicy.

    Zadaszenia z blachy wzbogaconego o (chyba) dwie budki raczej nie nazwałbym
    dużym i nowoczesnym, ale każdy ma prawo do własnej oceny.

    https://th.bing.com/th/id/OIP.wzYe4w_bzS1QBaqLUN8O0Q
    HaE8?rs=1&pid=ImgDetMain

    Nawiasem mówiąc, granica cały czas jest i nie zapowiada się, żeby coś się
    zmieniło.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 22. Data: 2024-07-19 14:42:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2024 o 10:51, Olin pisze:
> [...]
    HaE8?rs=1&pid=ImgDetMain

    > Nawiasem mówiąc, granica cały czas jest i nie zapowiada się, żeby coś się

    Rzecz w tym, że zanim to zrobiona tam była deska na dwóch kamieniach
    przerzucona przez rzekę. Zbudowano dość szeroki most. Budki, to osobna
    sprawa. Samo przejście miało być tam, gdzie teraz jest targowisko
    widoczne z kosmosu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 23. Data: 2024-07-19 14:58:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Jul 2024 14:42:46 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Rzecz w tym, że zanim to zrobiona tam była deska na dwóch kamieniach
    > przerzucona przez rzekę. Zbudowano dość szeroki most. Budki, to osobna
    > sprawa.

    Aha, czyli przed wejściem do strefy Schengen zbudowano wypasiony most, a
    nie "duże nowoczesne przejście graniczne".
    Mała różnica.

    > Samo przejście miało być tam, gdzie teraz jest targowisko
    > widoczne z kosmosu.

    Targowisko, w postaci bud, ciągnie się wzdłuż drogi w stronę Dubnego w
    zasadzie do centrum wsi, więc chyba trochę odleciałeś.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 24. Data: 2024-07-19 15:27:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2024 o 14:58, Olin pisze:

    > Aha, czyli przed wejściem do strefy Schengen zbudowano wypasiony most, a
    > nie "duże nowoczesne przejście graniczne".
    > Mała różnica.

    Weź choć rzuć na to okiem, bo b...sz, jak przetrącony. Tam wybudowano
    nad rzeką olbrzymie przejście graniczne w formie szerokiego placu nad wodą.

    > Targowisko, w postaci bud, ciągnie się wzdłuż drogi w stronę Dubnego w
    > zasadzie do centrum wsi, więc chyba trochę odleciałeś.

    Targowisko jest w budynkach przeznaczonych na przejście graniczne. Te
    budki o których Ty piszesz, to są osłony dla Strażników Granicznych i
    Celników bezpośrednio obsługujących przejeżdżających.

    Nie potrafię powiedzieć, czy oni coś tam jeszcze planowali i tego nie
    ma, czy nie. Placówka Straży była i budynek jest do dziś ze trzy
    kilometry w głąb Polski (przynajmniej polska). Tam chyba tylko celnicy
    siedzieli właśnie w tych "budkach" na targowisku Ta placówka działała
    chyba 4 miesiące.

    Tu: https://orka2.sejm.gov.pl/IZ4.nsf/main/084D2387 masz informację
    MSWiA w tej sprawie, bo już wówczas ludzie się "rzucali", ze to bez
    sensu. Że nie ma drogi w głąb Polski. Że mamy wejść do Schengen, więc po
    co przejście zamiast po prostu mostu. Przecież to nie tak, ze w 2003
    roku nikt nie wiedział, ze wchodzimy do Unii. Protestowali mieszkańcy
    ulicy Leśnej w Muszynie, że to wąska uliczka i TIR-y ich rozjadą.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 25. Data: 2024-07-19 15:57:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Jul 2024 15:27:07 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Weź choć rzuć na to okiem, bo b...sz, jak przetrącony. Tam wybudowano
    > nad rzeką olbrzymie przejście graniczne w formie szerokiego placu nad wodą.

    Byłem tam 2 lata temu i nawet przechodziłem przez most. Ten cały plac nie
    poraża ogromem:
    https://pl.mapy.cz/s/dakuguceto

    Wyrzucanie prawie miliona to oczywiście marnotrawstwo, na którym ktoś
    pewnie zarobił, ale ani same stanowiska do odpraw, ani budynki obok nie
    przytłaczają kubaturą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 26. Data: 2024-07-19 16:22:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ale czemu kolejki? Słupki powodują pewnie, ze raz na czas ktoś zawraca.
    > Jak ich nie ma, to nie widzę powodu tworzenia się kolejek. Logicznie
    > rzecz ujmując to się znakami reguluje.

    Ale ktoś tam nie chce samochodów, piesi i roweru mu nie przeszkadzają.
    Mają do tego prawo.

> [...]
    > do Schengen wybudowano tu duże nowoczesne przejście graniczne, po czym
    > się okazało, że to tak trochę bez sensu, bo nie ma granicy.

    Granice wcale nie zniknęły, przejścia graniczne w sumie też, bo nadal
    można przywrócić kontrole graniczne, co też czynią Niemcy na zachodniej
    granicy. Łatwiej to upilnować niż w przypadku granicy polsko-czeskiej,
    ale jednak jednak kontrole są.

    > No więc już
    > nie wybudowano łącznika pomiędzy tym przejściem, a DW 971. Droga tam
    > kiepska, wiec wprowadzono 75 tony. Ponieważ nie ma na tym odcinku
    > granicy przejścia dla samochodów ciężarowych, więc od dwudziestu lat
    > trwa walka z kierowcami ciężarówek powyżej 7,5 tony, którzy skracają
    > tamtędy drogę.

    No i prawidłowo nie wszędzie mają prawo wjechać samochody ciężarowe, i
    granica nie ma nic do tego.

    > Chwilowo chyba zwyciężyły władze, ale trzeba było
    > postawić kamery.

    Można tak, a można postawić tam ITD lub zarządce drogi z wagą i ogłosić
    żniwa.

  • 27. Data: 2024-07-19 16:44:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.07.2024 o 17:17, J.F pisze:

    > Mamy. W tym co Ty podałes
    >
    > https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/
    ?uri=CELEX:32006R0562#d1e1492-1-1

    > juz nie ma o przejsciach.
    >
    > Jak pisałem - chyba pomyłka tłumacza. Czeskiego chyba też
    >
    > "Vnitřní hranice lze překročit na jakémkoli přechodu, aniž by se
    > prováděla hraniční kontrola osob bez ohledu na jejich státní
    > příslušnost."

    Nie wiem czy ktoś źle tłumaczy. Przepisy Schengen były i są ciągle
    zmieniane, ale ogólna zasada jest taka:
    1. granice zewnętrze można przekraczać tylko przez wyznaczone przejścia
    graniczne
    2. granice wewnętrzne w każdym miejscu
    3. granice oraz przejścia graniczne wewnętrzne wcale nie zniknęły i
    można czasowo przywrócić kontrole
    > Czyli jest "przejscie" :-)

    Pierwotne pytanie było o przekraczanie graniczy.
    Przekroczyć można, przechodząc lub przejeżdżając rowerem, ale samochodem
    już nie.

    > o tyle ważne, ze po jednej stronie, to mogła być decyzja jednostronna.
    > Wiec nie ma przejscia granicznego, bo nie było międzypaństwowego
    > porozumienia.

    Jak nie było porozumienia to nie było i przejścia, jednostronnie nie da
    się powołać przejścia granicznego. Mało tego, nawet nie da się
    jednostronnie je/go zlikwidować.

    > Nie wiem natomiast, czy te przejscia nie zostały oficjalnie
    > zlikwidowane/uniewaznione, odkąd podpisaliśmy ukłąd szengenski.

    Nie zostały zlikwidowane.

    > Przejscie jest na całej granicy :-)

    Przekraczanie jest dozwolone na całej granicy, co nie znaczy, że zawsze
    i wszędzie można to robić. Jak do granicy państwa prowadzą prywatne
    pola, drogi i działki, to bez zgody ich właściciela nie możesz się po
    nich snuć, więc i granicy przekroczyć nie możesz.

    > Tak, np jak przyszedł Covid.

    Nie tylko covid, od kilku miesięcy Niemcy kontrolują granicę
    polsko-niemiecką pod kątem nielegalnej emigracji. Mają sprawę ułatwioną,
    bo granicę między nami stanowią rzeki. Gdyby coś podobnego chcieli
    zrobić Czesi lub Słowacy, to w zasadzie musieliby zrobić przynajmniej
    płot na wzór naszego, żeby cokolwiek skontrolować.

  • 28. Data: 2024-07-19 16:52:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jul 2024 14:42:46 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > przerzucona przez rzekę. Zbudowano dość szeroki most. Budki, to osobna
    > sprawa. Samo przejście miało być tam, gdzie teraz jest targowisko

    Zaraz zaraz.
    Most wam sie przyda, bo będzie mozna przejechac przez te granicę.

    Natomiast zadaszenie, dwie budki, szerokie pasy ruchu - to istotnie
    marnotrawstwo w tym okresie.

    Choc w jednej budce kantor zrobili, to się przydała. Działa jeszcze,
    czy interes się skończył.

    Pod dachem przyjemniej sie pieniądze liczy, więc może i zadaszenie się
    przydało, ale niekoniecznie takie wielkie :-)

    J.

  • 29. Data: 2024-07-19 19:18:22
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2024-07-18 o 21:47, Henryk Hajdan (N) pisze:
    > wewnątrz UE Belgia/Holandia

    Systemy edukacji się trochę różnią.

  • 30. Data: 2024-07-19 19:38:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2024 o 15:57, Olin pisze:
    > Wyrzucanie prawie miliona to oczywiście marnotrawstwo, na którym ktoś
    > pewnie zarobił, ale ani same stanowiska do odpraw, ani budynki obok nie
    > przytłaczają kubaturą.

    Wiesz, tam wcześniej była kładka dla pieszych. Pojazdy jeździły przez
    bród. Stał kiosk z jednym Strażnikiem Granicznym. To jednak teraz to
    jest znacznie większe.
    --
    (~) Robert Tomasik