    From: "Kamila K." <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kodeks Pracy i zwolnienie L4
    Date: Fri, 8 Jul 2005 21:07:43 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@aly214.internetdsl.tpnet.pl

    Witam!
    Mam takie oto pytanie do szanownych grupowiczów:
    Czy istnieje jakiś przepis który mówi o tym że na zwolnieniu chorobowym
    należy się 100% wynagrodzenia jeżeli zwolnienie zostało wydane np.: przez
    psychiatrę lub psychologa?
    Ktoś mi powiedział że istnieje coś takiego ale niestety nie znalazłam
    takiego przepisu w Kodeksie pracy.
    To co znalazłam to

    Rozdział III

    Świadczenia przysługujące w okresie czasowej niezdolności do pracy

    Art. 92.
    2) wypadku w drodze do pracy lub z pracy albo choroby przypadającej w czasie
    ciąży - w okresie wskazanym w pkt 1 - pracownik zachowuje prawo do 100 proc.
    wynagrodzenia,

    3) poddania się niezbędnym badaniom lekarskim przewidzianym dla kandydatów
    na dawców komórek, tkanek i narządów oraz poddania się zabiegowi pobrania
    komórek, tkanek i narządów - w okresie wskazanym w pkt 1 - pracownik
    zachowuje prawo do 100 proc. wynagrodzenia.

    --
    Pozdrawiam, Kamila