  • 1. Data: 2008-11-17 12:51:48
    Temat: Kodeks Cywilny dla nieprawnika
    Od: "Mirek & Mirek" <m...@g...com>

    witam,

    Jakie wydanie KC możecie polecić dla nieprawnika?

    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2008-11-17 13:06:57
    Temat: Re: Kodeks Cywilny dla nieprawnika
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Mirek & Mirek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > witam,
    >
    > Jakie wydanie KC możecie polecić dla nieprawnika?
    >
    > --
    > Serdecznie pozdrawiam
    > Mirek

    Szukaj takich wydań dla ekonomistów itp.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-11-17 13:58:17
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Polecam "Jak zostać ministrem w weekend", "Kodeksy dla opornych" oraz "KC dla
    idiotów".
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-11-17 15:14:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mirek & Mirek pisze:

    > Jakie wydanie KC możecie polecić dla nieprawnika?

    Każde wydanie kc jest identyczne :) [w sensie tekstu]
    No chyba że piszesz o komentarzu do kc, ale dla "nieprawnikowi" żaden
    komentarz nie pomoże.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 5. Data: 2008-11-17 15:28:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Każde wydanie kc jest identyczne :) [w sensie tekstu]
    > No chyba że piszesz o komentarzu do kc, ale dla "nieprawnikowi" żaden
    > komentarz nie pomoże.

    Mam wrażenie jest właśnie na odwrót: dla nieprawnika komentarz jest
    cennym źródłem informacji pozwalającym lepiej zrozumieć przepisy.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-11-17 15:49:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Mam wrażenie jest właśnie na odwrót: dla nieprawnika komentarz jest
    > cennym źródłem informacji pozwalającym lepiej zrozumieć przepisy.

    Może i masz rację, ale nie dotyczy to na pewno wszystkich przepisów i
    wszystkich ludzi. Niektórzy maja skłonność do interpretowania komentarzy
    na swój, korzystny dla siebie sposób, mimo że tam stoi coś innego.

  • 7. Data: 2008-11-17 16:00:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Może i masz rację, ale nie dotyczy to na pewno wszystkich przepisów i
    > wszystkich ludzi. Niektórzy maja skłonność do interpretowania komentarzy
    > na swój, korzystny dla siebie sposób, mimo że tam stoi coś innego.

    Z drugiej strony wiele suchych przepisów jest niezrozumiałych dla
    nieprawnika, inne z kolei mogą być zrozumiałe dopiero w szerszym kontekście.

    I taki przykład: prawo wekslowe. Znasz kogoś, kto nauczyłby się go
    poprzez przeczytanie (a nawet wykucie na pamięć) ustawy prawo wekslowe?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-11-17 17:43:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > I taki przykład: prawo wekslowe. Znasz kogoś, kto nauczyłby się go
    > poprzez przeczytanie (a nawet wykucie na pamięć) ustawy prawo wekslowe?

    Znałem ;)
    Nazywał się A. Szpunar.

  • 9. Data: 2008-11-17 18:03:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Znałem ;)
    > Nazywał się A. Szpunar.

    To tylko wyjątek potwierdzający regułę ;) Tak jak być może istnieje w
    Polsce osoba, która chcąc założyć działalność gospodarczą i sama się
    rozliczać, nie kupuje poradnika, tylko czyta kc, ustawę o PDoOF, ustawę
    o podatku VAT, ordynację podatkową, ustawę o swobodzie działalności
    gospodarczej itp. itd. a po tym wszystkim rozumie jak się rozliczać ze
    swoich 5 faktur miesięcznie.

    Ale to chyba nie o to chodzi :)

    --
    Liwiusz