-
11. Data: 2006-04-12 12:21:16
Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>
Jan Werbiński wrote:
> Klient wypowiedział w regulaminowym terminie umowę o świadczenie usługi
> dostępu do internetu. Regulaminem był zobowiązany do zwrotu sprzętu.
> Minął już miesiąc od daty zakończenia umowy. W dalszym ciągu korzysta z
> internetu, nie zwrócił sprzętu.
>
> Jak to traktować?
Jak prezent dla byłego klienta (usługi, bo sprzęt nie).
> - kontynuacja usług, wystawić faktury wg cen dotychczasowych i żądać
> zapłaty na podstawie tego, że faktycznie używał,
> - wystawić faktury za używanie bez umowy (jest taka pozycja w cenniku -
> 2x większy abonament),
W ogóle nie wystawiać faktur. Klient umowę wypowiedział, skoro chcecie
mu świadczyć usługi których nie zamawiał to przecież wam nie zabroni. Na
razie to świadczycie te usługi z własnej woli i za darmo.
> - nieuprawnione korzystanie z sieci - art 267 kk
>
Czemu nieuprawnione? Jeśli nie usuneliście mu konta i wchodzi na swoje
to jak najbardziej uprawnione.
Inna sprawa to zwrot sprzętu. Wypadałoby się upomnieć, a na przyszłość
zabezpieczyć w regulaminie przed opóźnieniami.
-
12. Data: 2006-04-12 12:24:11
Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
Od: Herbi <z...@o...pl>
Dnia 12 kwi o godzinie 13:59, na pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki, witek
napisał(a):
> admin się zwolnił, że nie ma kto mu internetu zablokować?
A sytuacje poruszane tutaj w przypadku kiedy to zmarł abonent TP S.A., i
jego rodzina korzystała z linii abonenckiej - jak sądzisz - będą musieli
pokryć te abonamenty i połączenia czy nie będą musieli ich pokryć?
Wiadomo że umowa pomiędzy TP S.A. a abonentem wygasała w chwili jego
śmierci.
Pozostaje fakt że rodzina korzystała z POSa - więc czy TP S.A. będzie w
"plecy" czy nie w tej materii?
--
Herbi
2006-04-12 14:24:02
-
13. Data: 2006-04-12 12:40:19
Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Jan Werbiński wrote:
>> brak podstawy do wystawienia faktury
>
>
> Podstawą do należności jest świadczenie usługi. Faktura jest na żądanie
> klienta.
Nie. Podstawą jest umowa o świadczenie usługi. Została wypowiedziana
(skutecznie) - nie ma umowy.
A że ty zapomniałeś odciąć kabelek, to już twój problem...
[ciach]
> Nie skasowałem. Nie muszę. Nie ma takiego obowiązku w regulaminie i nie
> słyszałem o takim obowiązku.
ROTFL
Nawet niesławna telekomuna po rozwiązaniu z reguły odcina "sygnał" w
kabelku.
[ciach]
> OK, a co ze sposobem opłaty za korzystanie z sieci?\
A była umowa? Zamawiał jakąś usługę?
Dlaczego ma płacić za nie zamówioną usługę - miał pełne prawo myśleć, że
to taka "promocja" żeby go zachęcić do "powrotu na łono" firmy.
-
14. Data: 2006-04-12 13:12:38
Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Jan Werbiński wrote:
> Fakt świadczenia usługi jest możliwym powodem. Bity są przesyłane, fakty
Usługa bez umowy jest usługą gratisową.
> logowań w imieniu klienta w serwisach typ allegro i banki z mojego IP
> mają miejsce. Jeżeli nie jest to świadczenie usługi, to co? Klient zna
Jest. Ale jeśli np. bez umowy umyjesz mi samochód, to ja nie mam
najmniejszego obowiązku ci płacić. Kapewu?
> warunki i korzystając z usługi chyba je akceptuje?
Warunki akcpetuje podpisując umowę. Masz aktualną, obowiązująca umowę?
PS: i po cholerę robisz cross-post na podatki?!
-
15. Data: 2006-04-12 13:13:53
Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
news:10ytmhokiyuyc$.dlg@onet.pl...
> Dnia 12 kwi o godzinie 13:59, na pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki,
> witek
> napisał(a):
> A sytuacje poruszane tutaj w przypadku kiedy to zmarł abonent TP S.A., i
> jego rodzina korzystała z linii abonenckiej - jak sądzisz - będą musieli
> pokryć te abonamenty i połączenia czy nie będą musieli ich pokryć?
> Wiadomo że umowa pomiędzy TP S.A. a abonentem wygasała w chwili jego
> śmierci.
Jeśli rodzinka jest zameldowana w lokalu osoby zmarłej, o jest to do
wygrania przez TPSA.
Jeśli nie, to ciężko będzie TPSA udowodnić komuś korzystanie z telefonu. Być
może np. osoba zmarła dała klucze (za życia) jakiejś sąsiadce, która sobie
przychodziła i dzwoniła.
> Pozostaje fakt że rodzina korzystała z POSa - więc czy TP S.A. będzie w
> "plecy" czy nie w tej materii?
Tu sytuacja jest diametralnie inna. TPSA nie została powiadomiona o
śmierci abonenta, czyli ma prawo domniemywać, że abonent żyje i dalej
świadczyć usługi. Natomiast w przypadku tu opisanym, abonent jednoznacznie
wypowiedział umowę na piśmie, a provider dalej uparcie świadczy mu usługi.
Powoli dochdzę zresztą do wniosku, że to taki "pOLSKI" przedsiębiorca,
który myśli jak by tu jeszcze trochę kasy wyrwać od osoby, która
zrezygnowała z usług.
-
16. Data: 2006-04-12 13:19:24
Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
Od: Jan Werbiński <j...@j...com>
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
news:e1iuei$199$1@news.onet.pl...
>> który myśli jak by tu jeszcze trochę kasy wyrwać od osoby, która
> zrezygnowała z usług.
Która nie zwraca przez półtora miesiąca sprzętu, zgodnie z regulaminem i
pali głupa.
--
Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/
-
17. Data: 2006-04-12 13:27:15
Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Jan Werbiński wrote:
> Która nie zwraca przez półtora miesiąca sprzętu, zgodnie z regulaminem i
Kwestia sprzętu to osobna sprawa.
> pali głupa.
>
A nie "rżnie głupa" przypadkiem? ;)
-
18. Data: 2006-04-12 13:38:06
Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
Herbi wrote:
> Dnia 12 kwi o godzinie 13:59, na pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki, witek
> napisał(a):
>
>
>> admin się zwolnił, że nie ma kto mu internetu zablokować?
>
>
> A sytuacje poruszane tutaj w przypadku kiedy to zmarł abonent TP S.A., i
> jego rodzina korzystała z linii abonenckiej - jak sądzisz - będą musieli
> pokryć te abonamenty i połączenia czy nie będą musieli ich pokryć?
> Wiadomo że umowa pomiędzy TP S.A. a abonentem wygasała w chwili jego
> śmierci.
> Pozostaje fakt że rodzina korzystała z POSa - więc czy TP S.A. będzie w
> "plecy" czy nie w tej materii?
>
>
Zły przykład.
Abonent wypowiedział tepsie umowę, a ta nie odłączyła telefonu, w
związku z tym klient dzwonił.
I nie zapłaci, bo na jakiej podstawie.
Włamać sie nie włamał, ukraść nie ukradł, a podstawy do zapłaty nie ma.
-
19. Data: 2006-04-12 13:38:39
Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
Jan Werbiński wrote:
> Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> news:e1iuei$199$1@news.onet.pl...
>>> który myśli jak by tu jeszcze trochę kasy wyrwać od osoby, która
>> zrezygnowała z usług.
>
>
> Która nie zwraca przez półtora miesiąca sprzętu, zgodnie z regulaminem i
> pali głupa.
>
A w regulaminie jak stoi jeśli chodzi o zwrot sprzętu?
-
20. Data: 2006-04-12 13:40:10
Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
Od: Jan Werbiński <j...@j...com>
Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości
news:e1ivtd$2d3$2@inews.gazeta.pl...
> Jan Werbiński wrote:
>> Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
>> news:e1iuei$199$1@news.onet.pl...
>>>> który myśli jak by tu jeszcze trochę kasy wyrwać od osoby, która
>>> zrezygnowała z usług.
>>
>>
>> Która nie zwraca przez półtora miesiąca sprzętu, zgodnie z regulaminem i
>> pali głupa.
>>
>
> A w regulaminie jak stoi jeśli chodzi o zwrot sprzętu?
Trzeba zwrócić, albo ponieść koszt odpłatnego demontażu. Zamówienie nie
wpłynęło.
--
Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/