  • 1. Data: 2002-12-13 15:49:34
    Temat: Szkoda na mieniu
    Od: "Zbigniew Nowacki" <z...@o...pl>

    Witam, i z gory uprzedzam, ze jestem prawnym laikiem

    1. Do jakiej kwoty szkoda na mieniu pokrzywdzonego nie podlega KK ze względu
    na mała szkodliwość ?

    2 Jesli winny nie ma srodkow ani pracy ani nieruchomosci ani .dobr
    luksusowych typu auto, to jak wyglada egzekucja tej naleznosci ?

    Z gory dzieki,

    ZN

  • 2. Data: 2002-12-13 23:35:04
    Temat: Re: Szkoda na mieniu
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Nowacki" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Do jakiej kwoty szkoda na mieniu pokrzywdzonego nie podlega KK ze
    względu
    > na mała szkodliwość ?

    Wyrządzona szkoda jest tylko jednym z czynników
    oceny szkodliwości społecznej czynu i nie jest wyrażona
    kwotowo w żadnym przepisie.
    W niektórych przypadkach (np. uszkodzenie mienia, kradzież)
    ma wpływ na kwalifikację czynu jako wykroczenie lub przestępstwo
    i tu granica wynosi 250 zł.

    > 2 Jesli winny nie ma srodkow ani pracy ani nieruchomosci ani .dobr
    > luksusowych typu auto, to jak wyglada egzekucja tej naleznosci ?

    Beznadziejnie.

  • 3. Data: 2002-12-14 10:59:58
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    > W niektórych przypadkach (np. uszkodzenie mienia, kradzież)
    > ma wpływ na kwalifikację czynu jako wykroczenie lub przestępstwo
    > i tu granica wynosi 250 zł.

    Tu chodzi o szkoda wynikla z wykonywania pracy - brak kasjerski

    > Beznadziejnie.

    to minie nie martwi, bo chodzi o kogos bliskiego. A jak to jest
    proceduralnie ? Bedzie sie za nim ciagnac taka sprawa ?

    Dzikuje za list i odpowiedz.

  • 4. Data: 2002-12-14 20:33:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    > 1. Do jakiej kwoty szkoda na mieniu pokrzywdzonego nie podlega KK ze
    względu
    > na mała szkodliwość ?

    To zależy od rodzaju przestępstwa. Generalnie kwota ma znaczenie przy
    przestępstwach przeciwko mieniu: kradzież, przywłaszczenie, uszkodzenie
    mienia - przestępstwo zaczyna się od 250 zł. Kwota ma również znaczenie przy
    przestępstwie nadużycia uprawnień lub niedopełnienia obowiązków, ale tam
    jest mowa o kwotach rzędu około 130.000 zł. Innych sobie nie przypominam, w
    więc przy każdym innym przestępstwie kwota nie ma nic do rzeczy.

    W opisanym przez Ciebie przypadku, generalnie zależy to na skutek czego
    dokładnie powstał niedobór. Czy ktoś przywłaszczył sobie pieniądze, czy na
    skutek błędu lub niedopatrzenia powstała strata. Nie każdy niedobór w kasie
    od razu musi być przestępstwem. Byłaby to bzdura. W przeważającej większości
    wypadków pracodawca ma roszczenie cywilne w stosunku do kasjera o zwrot
    brakujących pieniędzy i tyle, a prokurator nie ma tu nic do rzeczy.

    > 2 Jeśli winny nie ma środków ani pracy ani nieruchomości ani .dóbr
    > luksusowych typu auto, to jak wygląda egzekucja tej należności ?

    Egzekucja należności, to egzekucja. Jeśli gość nie ma nic, to faktycznie
    komornik mu nic nie weźmie. Ale przedawnienie tego typu roszczeń, jeśli
    pracodawca uzyska wyrok sądowy to 10 lat. I co? W ciągu 10 lat facet
    niegdzie nie będzie pracował, nie założy domu, nie dostanie renty,
    emerytury, spadku?

  • 5. Data: 2002-12-14 22:33:23
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tu chodzi o szkoda wynikla z wykonywania pracy - brak kasjerski

    To może być potraktowane jako przywłaszczenie - art. 284 kk
    lub art. 119 kw (granica 250 zł)

    > to minie nie martwi, bo chodzi o kogos bliskiego. A jak to jest
    > proceduralnie ? Bedzie sie za nim ciagnac taka sprawa ?

    Do przedawnienia - a odsetki nie będą się ciągnąć,
    tylko bardzo go wyprzedzą.

  • 6. Data: 2002-12-15 21:20:49
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    > To może być potraktowane jako przywłaszczenie - art. 284 kk
    > lub art. 119 kw (granica 250 zł)

    no i tu pasztet: sad pracy czy karny.

    > Do przedawnienia - a odsetki nie będą się ciągnąć,
    > tylko bardzo go wyprzedzą.

    Tak podejrzewalem. 10 lat.
    Jak ugodowo taka sprawe zalatwic. Jest cos o ugodzie w kodeksie pracy,
    wykazanie dobrej woli itd.
    Z gory dzieki oraz za pozostale listy.

  • 7. Data: 2002-12-15 22:51:19
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > no i tu pasztet: sad pracy czy karny.
    >
    > Jak ugodowo taka sprawe zalatwic. Jest cos o ugodzie w kodeksie pracy,
    > wykazanie dobrej woli itd.

    To nie wiesz, jakiego rodzaju to postępowanie?
    Jeśli karne - to zarówno wykroczenie i przestępstwo
    są ścigane z urzędu. Więc jeśli ugoda - to zanim
    wpłynie zawiadomienie do "organów".
    Późniejsze naprawienie szkody to mocna okoliczność
    łagodząca wymiar kary.

  • 8. Data: 2002-12-16 19:40:18
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > To nie wiesz, jakiego rodzaju to postępowanie?
    > Jeśli karne - to zarówno wykroczenie i przestępstwo
    > są ścigane z urzędu. Więc jeśli ugoda - to zanim

    nie wiem, bo nic sie nie zaczelo.
    jedynie umowa o prace zostala rozwiazana bez podania powodu.

  • 9. Data: 2002-12-16 22:47:49
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jedynie umowa o prace zostala rozwiazana bez podania powodu.

    ???
    Może powód był taki: no bo tak.