  • 51. Data: 2005-08-31 11:29:57
    Temat: Re: Kazus allegro
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Schwester napisał(a):

    > A jeśli napiszę coś w stylu "przed licytacją przeczytaj stronę 'O mnie'"
    > lib "Udział w aukcji oznacza akceptację warunków opisanych na stronie 'O
    > mnie'"?

    To wszystko OK.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 52. Data: 2005-08-31 12:13:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Dlaczego?
    > I jedno i drugie jest jakas tam usluga Polczy Polskiej.
    > To na ktora zdecyduje sie nadawca zalezy od niego.
    Ale ma być adekwatna do wartości rzeczy. Jeżeli nadawca tego nie
    dochował, to można mu zarzucić brak staranności.

  • 53. Data: 2005-08-31 12:15:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Otto Falkenstein wrote:

    > A ten obowiązek wynika z...?

    z obowiązku staranności nadania przesyłki.
    Wysyłając ją bez ubezpieczenia, wiedząc, że w razie zaginięcia
    przesyłki poczta nie pokryje wartości przesyłki wysyłasz ją bez
    zachowania staranności.

  • 54. Data: 2005-08-31 12:33:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Schwester napisał(a):

    > Polecam zapoznanie się z polskim prawem lub chociaż z archiwum grupy.
    > Wg. polskiego prawa sprzedawcza wywiązał się z obowiązku dostarczenia
    > towaru w chwili powierzenia przesyłki Poczcie Pollskiej.

    <ironia> a jezeli przekazal by paczke panu menelowi z pod budki z piwem,
    ktory to pan zapewnial ze jest koncesjonowanym kurierem i wszystko
    zalatwi, paczke przekaze na Poczte i wszystko bedzie dobrze?
    </ironia>

    A powaznie, to nadanie przesylki wartosciowej inaczej niz jako
    "przesykla wartosciowa" nie jest IMO nalezyta starannoscia. Dokladnie
    tak samo jak przekazanie paczki "panu menelowi".

    Pisalem juz o analogii z wysylaniem delikatnego krysztalu.

    Wysylajac rzecz delikatna nalezy wykupic odpowiednia usluge dostarczenia
    paczki delikatnie.
    Wysylajac paczke wartosciowa nalezy wykupic odpowiednia usluge
    dostarczenia paczki wartosciowej.

  • 55. Data: 2005-08-31 13:01:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <df449j$716$2@atlantis.news.tpi.pl>, Schwester wrote:
    > A jeśli napiszę coś w stylu "przed licytacją przeczytaj stronę 'O mnie'"
    > lib "Udział w aukcji oznacza akceptację warunków opisanych na stronie 'O
    > mnie'"?

    To drugie. Dużo bardziej jednoznaczne. Unikałbym "zmuszania" potencjalnego
    klienta do czytania czegokolwiek, bez podawania powodu mającego wyraźny
    związek z ewentualnym zakupem.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2005-08-31 13:10:32
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    witek napisał(a):

    > z obowiązku staranności nadania przesyłki.
    > Wysyłając ją bez ubezpieczenia, wiedząc, że w razie zaginięcia
    > przesyłki poczta nie pokryje wartości przesyłki wysyłasz ją bez
    > zachowania staranności.

    Ryzyko przypadkowej utraty przesyłki spoczywa na nabywcy, i to wyłacznie
    w jego interesie lezy ubezpieczenie przesyłki od takiego zdarzenia. Z
    tego tez powodu wysłania przesyłki bez ubezpieczenia nie mozna traktowac
    jako nie zachowania nalezytej starannosci. Staranność jest bowiem
    rozumiana jako podjecie wszelkich działań mających zapewnic całość i
    nienaruszalnosc przesyłki - to jest nalezyte opakowanie, odpowiedznie do
    rodzaju towaru, w tym zabezpieczające przed uszkodzeniami i skryta
    manipulacją, właściwe oznakowanie przesyłki, właściwe zaadresowanie jej.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 57. Data: 2005-08-31 13:26:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Otto Falkenstein napisał(a):

    > Z tego tez powodu wysłania przesyłki bez ubezpieczenia nie mozna traktowac
    > jako nie zachowania nalezytej starannosci.

    Hmmm... a nie bedzie to czasem tak, ze kazda przesylka polecona jest
    ubezpieczona? (na te 66zl ktore dostal?)

    Czyli w tym przpadku sprzedajacy ubezpieczyl po prostu przesylke na
    66zl, zamiast na 750zl.

  • 58. Data: 2005-08-31 13:38:11
    Od: Robert Grabowski <g...@e...pl>

    Sprzedawca Allegro wrote:
    > Witam,

    [...]
    > Proszę o sugestie i propozycje.
    > Pozdrawiam.

    Polecam wątek z tej grupy: "Zwrot uszkodzonego w czasie transportu
    towaru kupionego w sklepie internetowym" z 13 lipca 2005.

    pozdrawiam
    Robert Grabowski

  • 59. Data: 2005-08-31 13:38:25
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Czyli w tym przpadku sprzedajacy ubezpieczyl po prostu przesylke na
    > 66zl, zamiast na 750zl.

    I dlatego tyle, nalezy mu zwrocic.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 60. Data: 2005-08-31 13:48:20
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on 30 Aug 2005 22:06:04 +0200,
    januszek <j...@p...irc.pl> screamed:

    > Jako doświadczony allegrowicz wysłałeś przedmiot warty 750 zł Pocztą Polską
    > bez ubezpieczenia??? Czy możesz podać swój nick na allegro tak abym mógł go
    > dopisać do mojej blaclist na allegro?

    Blacklista blokuje tylko kupujących w Twoich aukcjach. To tak na przyszłość.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 15:47:56 user up 10720 days, 3:42, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    "How's your wife and my kids?" -- unknown