  • 1. Data: 2006-02-24 16:39:00
    Temat: Kartoteka policycja?
    Od: "Ang" <a...@y...com>

    Witam

    Znajomy jest podejrzany o drobne przestepstwo, podczas skladania zeznan na
    policji pobrano od niego odciski palcow i zrobione zdjecia.

    Jak dlugo te dane beda przechowywane w systemie policji?

    Pozdr

  • 2. Data: 2006-02-24 17:39:03
    Temat: Re: Kartoteka policycja?
    Od: "Leszczak" <s...@g...pl>

    > Znajomy jest podejrzany o drobne przestepstwo, podczas skladania zeznan na
    > policji pobrano od niego odciski palcow i zrobione zdjecia.
    >
    > Jak dlugo te dane beda przechowywane w systemie policji?

    Zapewne po wsze czasy, teraz odciski wprowadza się do jakiegoś
    międzynarodowego systemu (AFIS?). Nie ma to dla niego żadnego znaczenia bo
    te dane nie są eksportowane do danych o karalności, które zawierają tylko
    prawomocne skazania i warunkowe umorzenia - CHYBA, że zamierza popełniać
    ponownie przestępstwa. Wtedy jedyna rada to kominiarka i rękawiczki :O.

    pzdr Michał.

  • 3. Data: 2006-02-24 18:46:24
    Od: "yarek" <y...@g...pl>

    > Jak dlugo te dane beda przechowywane w systemie policji?

    do przedawnienia
    pozdr

  • 4. Data: 2006-02-24 19:01:41
    Od: "Agl" <a...@y...com>

    > do przedawnienia

    Przedawnienia czego ?

    Pozdr

  • 5. Data: 2006-02-24 19:05:31
    Od: "Agl" <a...@y...com>

    > CHYBA, że zamierza popełniać
    > ponownie przestępstwa. Wtedy jedyna rada to kominiarka i rękawiczki :O.

    Jakie ponowne ? Jest tylko podejrzanym :) Jak i 3 inne osoby ...

    Malo tego, od swiadkow tez biora odciski i robia zdjecia.

    Btw. Orzeczenie trybunalu konstytucyjnego z dnia 12 grudnia 2005.
    Komunikat prasowy po rozprawie dotyczącej ustawy z 6 kwietnia 1990 roku o Policji.

    "Zachowanie materiałów operacyjnych zebranych w toku kontroli operacyjnej
    prowadzonej bez zgody sądu jest niezgodne z Konstytucją.".

    To jak to jest ? :)

    Pozdr

  • 6. Data: 2006-02-24 19:12:11
    Od: "yarek" <y...@g...pl>

    > Przedawnienia czego ?

    ogolnie: zalezy od przedawnienia skazania, karania, albo wykonania kary.

  • 7. Data: 2006-02-24 20:04:31
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    > Jakie ponowne ? Jest tylko podejrzanym :) Jak i 3 inne osoby ...
    >
    > Malo tego, od swiadkow tez biora odciski i robia zdjecia.

    Można pobrać odciski palców od podejrzanego i świadków np. w celu
    eliminacji.

    > "Zachowanie materiałów operacyjnych zebranych w toku kontroli operacyjnej
    > prowadzonej bez zgody sądu jest niezgodne z Konstytucją.".
    >
    > To jak to jest ? :)

    Procesowe pobranie odcisków palców nie jest czynnością operacyjną.

    Grzech

  • 8. Data: 2006-02-24 20:12:22
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "yarek" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ogolnie: zalezy od przedawnienia skazania, karania, albo wykonania kary.

    A podasz jakieś źródło tych "rewelacji"? Bo mam wrażenie,
    że piszesz to, co Ci się wydaje.

    Piotr

  • 9. Data: 2006-02-24 20:33:02
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Ang napisał(a):

    > Jak dlugo te dane beda przechowywane w systemie policji?

    Do us*(& śmierci i jeszcze dłużej, a co ?

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o Dzisiaj dostałem pismo od PAŃSTWA. PAŃSTWO nie prosi,

  • 10. Data: 2006-02-24 20:36:40
    Od: a...@y...com

    > Procesowe pobranie odcisków palców nie jest czynnością operacyjną.

    Ok. Ale w przypadku umorzenia sprawy lub wyroku oddalajacego zarzuty dane sa
    kasowane z bazy policji?

    Powyzsze orzeczenie TK na wniosek RPO dotyczylo wlasnie takich sytuacji... chyba
    ze zle przczytalem :)

    http://www.trybunal.gov.pl/Rozprawy/2005/k_32_04.htm

    Pozdr