  • 51. Data: 2023-04-07 21:23:15
    Temat: Re: Karetka zatrzymana przez policję
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nieoznakowanym radiowozem?

    A czemu nie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 52. Data: 2023-04-07 21:23:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2023 o 18:41, Shrek pisze:
    > Widzisz robert - trza się było założyć - jednak nie wyprzedzali. Ponoć
    > nieustąpili pieszym, przy czym według kierowcy piesi nie wchodzili na
    > przejście jeszcze. Patrząc po tym co kulsony wyczyniają w takich
    > kacjach, to jestem skłonny uwierzyć, że wykrocznie było "dramatyzowane".

    Ten przepis z pierwszeństwem wchodzących pieszych jest idiotyczny.
    Natomiast, jeśli to było w tym miejscu, które znalazłeś, to tam raczej
    nie ma technicznej możliwości wyprzedzania.
    --
    Robert Tomasik

  • 53. Data: 2023-04-07 22:02:33
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ten przepis z pierwszeństwem wchodzących pieszych jest idiotyczny.

    Dlaczego mnie nie dziwi, że jeden z sensowniejszych przepisów ostatnich
    lat jest dla ciebie idiotyczny?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 54. Data: 2023-04-07 23:29:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Apr 2023 22:02:33 +0200, Kviat wrote:

    > Dlaczego mnie nie dziwi, że jeden z sensowniejszych przepisów ostatnich
    > lat jest dla ciebie idiotyczny?

    No coz, dla mnie tez on jest niewlasciwy.

    I widac dla sporej ilosci obywateli i posłów, skoro tyle lat go nie
    mozna bylo wprowadzic.

    Ba - jesli mnie skleroza nie myli, to dawno temu chcial go wprowadzic
    PiS, ale PO nie poparlo. Potem zglosila go PO, ale sprzeciwil sie PiS
    i czesc posłow samej PO. I nie wszedl.

    Teraz widac ktos Kaczelnikowi przejechal po odciskach.

    J.

  • 55. Data: 2023-04-07 23:37:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Apr 2023 21:14:03 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > W obydwu przypadkach ratunkowa. Bo w transportowej nie ma osób
    > uprawnionych choćby do podania leku przeciwbólowego.

    Nie jestem przekonany, ze to jest wlasciwy sposób leczenia ...

    J.

  • 56. Data: 2023-04-07 23:51:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2023 o 23:37, J.F pisze:
    > Nie jestem przekonany, ze to jest wlasciwy sposób leczenia ...
    Ale ja nie widzę w tym leczenia, a chwilowe działanie na czas transportu.
    --
    Robert Tomasik

  • 57. Data: 2023-04-08 01:36:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Szczerze - jakby zaczął gadać, że pilne to bym zaproponował, żeby wpadł
    > wyjaśnić sprawę na komisariat. Skoro się da w sprawie parkowania to
    > pewnie i tak się da. Kwestia podejścia - tak jak piszę - większość akcji
    > robią bez bomb, ale nie powiedziałbym że to znaczy że dodatkowe 20 minut
    > jest bez różnicy.

    No ja tam pewnie bym się podk..., że sobie ze mną w uja lecą, ale może
    jesteś spokojnieszego charakteru :) Dać się zawsze da, ale dobra wola
    zależy od okoliczności w tym zachowania uczestników. Już prędzej
    łyknąłbym, że bomb zapomnieli włączyć.

    Nb. ktoś to w ogóle kontroluje, tzn. zasadność użycia tych bomb? Kto/co
    decyduje czy jadą na sygnale?

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2023-04-08 01:44:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Ale ja nie widzę w tym leczenia, a chwilowe działanie na czas transportu.

    Taki przypadek za prlu: wieźli mnie ze złamaną nogą na bombach, żeby
    pojechać 100m jednokierunkową, asfaltową pod prąd, zamiast 800m po
    kocich łbach.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2023-04-08 01:58:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Sąd nic nie będzie badał, bo sprawa nie trafi do sądu. Ale jakby badał
    > to jest więcej paragraf w prawie niż jeden.

    Sąd oceni, czy policjant powinien dać wiarę kierowcy karetki. Fakt, że
    formalnie to MZ powinien ich szybciej wypuścić a jedynie później coś z
    tym zrobić (co?). Dałbym przykład jednej z tutejszych ulubionych
    dyskusji, ale nie zaryzykuję kolejnego wątku na 500 postów :)

    I teraz policjant puszcza ich ekstra szybko bo załoga sygnalizuje taką
    potrzebę (akzja ratunkowa), a potem okazuje się, że te 20min nie
    wiązało się z dodatkowym zagrożeniem zdrowia/życia, i co teraz?
    Piłeczka przy załodze, żeby wykazć, że mieli przesłanki aby sądzić, że
    się wiąże?

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2023-04-08 02:13:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Sąd oceni, czy policjant powinien dać wiarę kierowcy karetki. Fakt, że
    > formalnie to MZ powinien ich szybciej wypuścić a jedynie później coś z
    > tym zrobić (co?).

    Wniosek o ukaranie do sądu napisać. To na etapie legitymowania szybsze,
    niż mandat. Nie wykluczone, że sąd by badał, czy faktycznie "misja"
    karetki była na tyle pilna, że mieli prawo pieszych rozganiać po
    przejściach. A może i policjant nadwrażliwy, choć w odniesieniu do
    karetki, to osobiście powątpiewam. Ale policjanci też różni bywają.
    Najlepiej by było, jakby tam gdzieś była akurat jakaś kamera i można to
    było ocenić.

> [...]
    > wiązało się z dodatkowym zagrożeniem zdrowia/życia, i co teraz?
    > Piłeczka przy załodze, żeby wykazć, że mieli przesłanki aby sądzić, że

    Załoga też nei wie, co się dzieje z pacjentem. Teoretycznie błahe
    zgłoszenie może się okazać poważnym, a poważne błahym. Uważam, że gdyby
    załoga uważała to zgłoszenie za pilne, to by użyła sygnałów
    uprzywilejowania. Pomysł na konieczność pilnej interwencji - w mojej
    ocenie - był bardziej pomysłem na uniknięcie mandatu.

    --
    Robert Tomasik