  • 31. Data: 2023-04-07 12:08:22
    Temat: Re: Karetka zatrzymana przez policję
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2023 o 11:59, Shrek pisze:

    > Że mieli akcję (to z artykułu) czy że wtedy się przypierdalają jak się
    > da bo taki mają rozkaz?

    Że mieli akcję
    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2023-04-07 12:21:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tego rodzaju, to jakiego to rodzaj?

    Akurat mieli akcję "niechronieni uczestnicy ruchu".

    > Tyle, ze w Twoich oczach.

    Nie sądzę - skoro pojawiają się co i rusz filmiki z radiowozami
    wyprzedzającymi na przejściach i fikołkami policjantów (hitem był
    "spalony") to znaczy że nie tylko mi to hipokryzją jedzie. No ale ty
    pewnie nie zrozumiesz.

    > Przecież również dobrze możemy monetą rzucać.

    Zobaczymy - może jednak filmik wypłynie - to jak?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2023-04-07 12:22:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bez wątpienia byli. Wiesz, że dyspozytor, to po prostu kolejny ratownik
    > siedzący w bazie i próbujący ogarnąć całość?

    No wiem - przecież właśnie piszę, że dyspozytor miał lepsze rozeznanie
    co robią niż kulson.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2023-04-07 12:22:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Że mieli akcję

    "Ponadto tego dnia odbywała się akcja "NURD" (Niechronieni Uczestnicy
    Ruchu Drogowego). Policjanci byli dodatkowo zobligowani do walki z
    zagrożeniami dotyczącymi pieszych i rowerzystów."

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2023-04-07 12:33:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Apr 2023 11:49:04 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Jak jeszcze Pogotowie ratunkowe robiło transporty, to u nas były 3
    > karetki ratunkowe i 12 transportowe. Transportowe, to po prostu taksówka
    > do transportu medycznego. Tam nawet nie musi być ratownika medycznego i
    > wystarcza osoby po KPP. Czyli tylko 20% karetek w ogóle prowadzi jakieś
    > akcje ratunkowe, reszta, to wyspecjalizowane taksówki. A teraz dodatkowo
    > jeździ masa prywatnych karetek, które tylko i wyłącznie robią usługi.

    Ja tam nie wiem, ale jak pacjent skreca sie z bólu i podejrzewają
    np zapalenie wyrostka, to trzeba karetkę ratunkową czy transportową?

    A jak jest wypadek drogowy, i ofiara ma złamaną nogę, to ratunek czy
    transport?

    J.

  • 36. Data: 2023-04-07 12:36:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Apr 2023 11:26:42 +0200, Shrek wrote:

    > Szczerze mówiąc to nie sądzę, żeby chodziło o rozjeżdzaniu pieszych bo
    > tego to i na bombach im robić nie wolno. Stawiam dolary przeciw
    > orzechom, że (o ile) wypłynie filmik to okaże się że było to klasyczne
    > wyprzedzanie na przejściu gdzie miesięcznie w necie wypływa kilka takich
    > w wykonaniu radiowozów i wtedy policja wymyśla różne tłumaczenia - od
    > głupich do najgłupeszych. To jak - zakładasz się o stówkę?

    Bylo "nieustąpienie pierwszenstwa pieszemu".
    O wyprzedzaniu nie bylo mowy.

  • 37. Data: 2023-04-07 12:41:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.04.2023 o 12:36, J.F pisze:

    > Bylo "nieustąpienie pierwszenstwa pieszemu".
    > O wyprzedzaniu nie bylo mowy.
    >
    > Ale moze to wina pismakow, ze zle napisali :-)

    Zobaczymy;) Ja obstawiam, że tam nie stało się nic bardzo dramatycznego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 38. Data: 2023-04-07 13:34:34
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Shrek napisał(a):
    > Wygląda na to, że karetka jechała jako nieuprzywilejowany na akcję (nie
    > zawsze jeżdżą na bombach).

    Czyli nie mają pierwszeństwa na przejściu dla pieszych.
    Należy się mandat. Co jest niejasne?

  • 39. Data: 2023-04-07 13:55:30
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    > Ale tego się nie robi na miejscu przecież. Nawet technicznie byłoby to
    > trudne do realizacji - pomijając, że robi to zupełnie inny policjant.

    Nie wiem co się robi na miejscu ale wiem że trwa to sporo dłużej niż
    wystawienie mandatu. I ty też powinieneś to wiedzieć.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2023-04-07 17:55:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 20:26, Shrek pisze:
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,187572,296
    38576,policja-zatrzymala-karetke-za-zlamanie-przepis
    ow-kierowca-dostal.html

    Trochę rozszerzona wersja.

    https://www.kronikatygodnia.pl/artykul/35564,kierowc
    e-karetki-zatrzymala-policja-oburzony-zlozyl-skarge-
    do-komendanta

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!