  • 1. Data: 2003-10-21 12:48:28
    Temat: Kapitał początkowy - pomocy
    Od: "Janina" <j...@o...pl>

    Witam wszystkich,

    Proszę o pomoc nt kapitału początkowego.

    Urodziłam się w 1951, mam 35 lat pracy (składkowych i nie składkowych).

    Przez 11 lat, do grudnia 2001, prowadziłam działalność gospodarczą. Po
    zrezygnowaniu z działalności przeszłam na zasiłek przed emerytalny.

    Czy powinnam złożyć dokumenty o ustalenie kapitału początkowego?

    Słyszałam, że nie powinnam tego robić, ale

    W myśl ustawy z dnia 17 grudnia 1998 o emeryturach i rentach z Funduszu
    Ubezpieczeń Społecznych, artykuł 173 akcją ustalenia kapitału początkowego
    powinny objęte są osoby urodzone po 31 grudnia 1948, które przed 1 stycznia
    1999 opłacały składki na Ubezpieczenie Społeczne.

    Jestem w kropce, proszę o pomoc.

    Mam jeszcze dwa dodatkowe pytania:

    Czy będę mogła przejść na emeryturę w 2006, gdy ukończeniu 55 lat?

    Czy lata kiedy będę na zasiłku przedemerytalnym będą liczone do lat pracy?

    Dziękuję za pomoc,

    Janina